Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slått opp etter 3 år

Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_101

Hei

Jeg er en gutt på 18 år, slo opp med dama i går, altså søndag. Vi var sammen opptil 3 år. Vi har hatt et bra forhold, kranglet sjeldent, klarte å ha det bra sammen og kose oss. Vi har gått gjennom en del, integrert hverandre skikkelig inn i livene våres, så var mye å fjerne etter at vi slo opp, fått god kontakt med hverandres familier osv. Vi har slått opp en gang før sommeren 2009, da var jeg utro. Lå med en annen jente i fylla, jeg angret fælt og gikk rett til dama og sa det og sa unnskyld. Hun slo opp etter en uke. Også gikk det rundt 10 dager etter at hun slo opp, så var hun borte fra hjemmet sitt, mens jeg hadde kontakt med foreldrene. Jeg satte fra meg mange roser og levende lys rett før hun kom hjem, jeg dro hjem da, fikk hjelp av moren osv.. Jeg dro hjem og håpte på det beste, hun ringte meg vi ble sammen igjen.

Uansett.. Nå er vi her da. Vi slo opp i går som sagt, vi gjordet på den mest roligste måten vi kunne ha gjort det på. Vi pratet en stund og ble enige, vi var hos hun. Så lå hun i armene mine en stund, vi bare satt og gråt det ut, også dro jeg hjem, helt for jævlig å måtte se på hun og dra hjem og vite at det er slutt.. Vi pratet om at vi ikke skulle komme tilbake til forholdet uansett om vi savnet hverandre. Fordi vi vet at det er typisk at når man blir sammen igjen så er det lett for å gå tilbake til 'ingenting' og bare ende med å slå opp flere ganger. Men jeg sitter da her og savner henne, jeg vet det er normalt, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Planen er jo å bare komme meg gjennom det, ha det gøy osv.. Bare savner hun så fælt.

Altså vi hadde det bra sammen i forholdet som sagt.. Men vi følte at det ikke var no mer, var ikke vits å fortsette.. Jeg bare føler meg helt tom akkurat nå, helt for jævlig.. Trengte bare å snakke ut om det, vet ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mye du kan gjøre. Annet enn å prøve å holde deg opptatt. Det blir bare verre av å sitte og gjøre ingenting. Det er da tankene kommer som verst.

Så hold deg opptatt. Gå ut på byen. Spill et dataspill. Start en ny hobby. Anything really. Bare hold deg opptatt nå den aller første tiden.

Det blir lettere etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

jeg sier ikke for å være veldig negativ, men det virker nesten som dere har blitt litt overrasket over at tilværelsen ikke var en dans på roser etter at den heftigste forelskelsen avtok, og så plutselig gått inn for å gi opp. Det er jo da man må prøve å gjøre noe med det, isteden for å gi det opp. har desverre ikke noe veldig godt tips til hva dere skulle gjort i så fall, og er mulig jeg har feil inntrykk. Det bare virker som dere har begynt og kjede dere og funnet ut dette gidder vi ikke, isteden for å prøve å gjøre ting bra igjen.

Lenke til kommentar
Så det er bare dumt å kontakte henne, og i det hele tatt prøve igjen?
Det kan ikke jeg svare på. Det må du nesten avgjøre selv. Kan jo selvsagt gå bra og dere ender opp med å feire gullbryllupp på et eldrehjem en gang i fremtiden. Men det kan man aldri vite.
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nylig gått igjennom det samme, og gjør det forsåvidt nå og. Var sammen med ei herlig jente i 2 år, og hadde som dere, en "pause" på et par uker en periode. Det er rart i starten, og venne seg til at man ikke har den personen så nært i livet lengre, og familien hennes om man er nær den og såklart. Hverdagen din blir helt forandret, og du mister en av de tingene i livet som står deg nærmest.

Men tro meg, jeg er kommet over klippen, og det er herlig. Du kan tenke tilbake på at du har hatt en fin tid, men som du sier, det var ikke mer å hente. Se heller fremover nå, lev livet. Finn en hobby som noen nevner, fotball er veldig bra om du er interessert i det. Du kommer til å få det fantastisk fint så fort du innser at livet er større enn den jenta. Klart, 3 år er lang tid, men det er fortid.

Og tenk etter hva du virkelig savner. Er det henne eller er det bare å ha den tryggheten og nærheten du fikk? Jeg endte opp med det siste, og har etter det sett mye lysere på ting. Kom deg ut og få tankene på nye jenter, i flertall! Det er utallige bra jenter der ute som venter på at en fyr som deg skal dukke opp.

Have fun, du starter på et nytt kapittel i livet ditt. Nyt det!

PS: Kvitt deg med alt som minner deg om henne om du faktisk savner henne. Det gjør bare ting mye verre, og du slipper aldri tak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...