BullStrike Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Her om dagen sendte jeg en meldig til Forsvaret for å høre hva for noe inginør jeg kunne bli i Forsvaret med Bygg og Anleggs teknikk uttdanning (tømrer) men jeg har ikke peiling på hva det er for noe? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 http://www.google.no/search?q=KS+Ingeni%C3...lient=firefox-a Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har googlet det, med fant ingenting der.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Krigsskolen er forsvarets lederutdanning. De utdanner offiserer som skal passe forsvarets personellbehov. Forsvaret trenger ingeniører til en hel haug med forskjellige ting, dermed tilbyr de ingeniørutdanning kombinert med en svært god lederutdanning. KS gir lønn under utdanning, men du må jobbe for forsvaret i 3 år etter endt utdanning. Hvis du er tømrer kommer du ikke inn. Du trenger generell studiekompetanse + 3mx + 2fy. Hvis du ikke har befalsskole fra før må du søke gjennomgående krigsskole, som gjør at KS blir på 4 år og ikke 3, og dermed 4 pliktår i stedet for 3. Første året får du da ikke lønn, men tjenestetillegg som i førstegangstjenesten + utdanningstillegg. Du bor og spiser da gratis (det gjør du ikke når du er kadett). Noe mer spesifikt du lurer på? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har googlet det, med fant ingenting der.. Beklager, feil link, den riktige: http://www.google.no/url?sa=t&source=w...rHOEglvtRDdGo3A Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Ok. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå