Ludvig86 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg sitter veldig på gjerdet nå. Etter å ha lest mye om Samsung Omnia HD I8910 så var jeg sikker på at dette ble min neste mobil. Men så kom jeg over HTC HD2, og nå er jeg veldig usikker. Noen som har erfaringer med den ene eller andre...eller begge for den del, som kan vere behjelpelige med hvilken jeg skal velge? Veldig usikker nå, og det er jo en del kroner det er snakk om. Takker for alle innlegg! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har begge to, men du må si litt mer om bruken din før det er mulig å anbefale en av dem. Omniaen er f.eks. i mine øyne best på video-avspilling og kamera, men vanskelig å vite hva du legger vekt på. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Kamera, Video og musikk kan jo vere en fordel. OK batteri-levetid er jo også ett must. Ikke slik jeg må ladde annen hver dag. 1 til 2 dager i uken kan den laddes ved "vanlig" bruk. Størrelsen spiller ingen rolle. Mulig telefonen kommer til å brukes til internett ved annledninger. Og det er litt "viktig" at den er til dels underholdende når man sitter og venter e.l har lite å gjøre der og da og man ikke har tilgang til så mye annet enn telefonen sin. Lenke til kommentar
program Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) OK batteri-levetid er jo også ett must. Ikke slik jeg må ladde annen hver dag. 1 til 2 dager i uken kan den laddes ved "vanlig" bruk. Da kan du bare glemme en telefon i den klassen. Men hvorfor ikke bare putte telefonen i laderen hver kveld? Bare å ha laderen ved siden av senga så er vel ikke det noe problem, eller? Endret 1. februar 2010 av program Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Kamera, Video og musikk kan jo vere en fordel. OK batteri-levetid er jo også ett must. Ikke slik jeg må ladde annen hver dag. 1 til 2 dager i uken kan den laddes ved "vanlig" bruk. Størrelsen spiller ingen rolle. Mulig telefonen kommer til å brukes til internett ved annledninger. Og det er litt "viktig" at den er til dels underholdende når man sitter og venter e.l har lite å gjøre der og da og man ikke har tilgang til så mye annet enn telefonen sin. Hadde en Omnia HD for noen mnd siden, men måtte sende den inn grunnet "blåtann" feil, og endte da opp med en SE w995 istedenfor. Nå har jeg nettopp kjøpt en HTC HD2 og må vel si at skal du være tilknyttet nettet mye er nok HD2 et bedre valg en Omnia HD grunnet større skjerm, men som det sies er nok kamera og video delen bedre på Omnia HD, så det spørs jo hva du legger mest vekt på. Begge er ihvertfall supre tlf Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 OK batteri-levetid er jo også ett must. Ikke slik jeg må ladde annen hver dag. 1 til 2 dager i uken kan den laddes ved "vanlig" bruk. Da kan du bare glemme en telefon i den klassen. Men hvorfor ikke bare putte telefonen i laderen hver kveld? Bare å ha laderen ved siden av senga så er vel ikke det noe problem, eller? Ja du sier faktisk noe der. Men er ikke det skadelig for batteriet? Hvor ofte må man lade en slik telefon da? Lenke til kommentar
program Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 På Lithium-batteri, så det skal ikke ha noen skade på telefonen. De telefonene varierer fra å måtte lades hver, til annen hver dag (stort sett i alle fall). Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Samsung fikk skryt for godt batteri. Batteritiden er også knall. Samsung selv har oppgitt en taletid på seks og en halv time i 3G-nettet, og en hviletid på opp mot 450 timer. Vi har ikke målt dette nøyaktig, men etter å ha gått flere dager uten lading, ved bruk av både musikk, video og andre funksjoner, kan vi ihvertfall fastslå at batteriet på 1500 mAh holder mål, og vel så det. Lenke til kommentar
xadios Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg har omnia i8910, og det store med den telefonen er som du sikkert har lest skjermen, men hvorvidt telefonen passer for deg er om du føler deg komfortabel med symbian os eller om du vil ha windows mobile. I ettertid har jeg merket at symbian os ikke er noe for meg, og jeg er i prosessen med å bytte telefon. Du kan lese alt du vil i tester for å vite alle positive fordelene ved telefonene, men jeg anbefaler sterkt å vurdere ut fra hvilke operativsystem du trives med, som et ankerpunkt. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Nå har ikke jeg vert borti allverden av OS til mobiltelefoner tror jeg. Har nå ej Nokia N82, og den har jo fungert greit. Men alt er vel en vanesak? Kommer Samsungen med Norsk menyvalg? Lenke til kommentar
Bacchus Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nå har ikke jeg vert borti allverden av OS til mobiltelefoner tror jeg. Har nå ej Nokia N82, og den har jo fungert greit. Men alt er vel en vanesak? Kommer Samsungen med Norsk menyvalg? ja, kjøper du den i norge så kommer den med norsk meny etc. For mer info direkte fra brukere , sjekke ut disse 2 trådene: Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, HDMI-ut, S60 v5 og HTC HD2 - Verdens råeste mobil! Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Takker for linker Ser det ligger en del brukte ute til salgs. Lurer på om det er noen grunn til at folk kvitter seg med de? Om det er en vanesak eller om det er noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
xadios Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Mye er en vanesak.. Slik er det med alle produkter. Du kan jo lære deg til å like eller godta løsninger som ikke er optimale helt til du blir bevisst på at det ikke er det som passer deg best. Jeg tror de som kvitter seg med den nå for tida er pga noen småting med firmwaren som ikke er optimale. Hvis du leser på linken som Bacchus henviser til kommer helt sikkert over at det er mange som etterspør når neste firmware kommer ut. Det som mange venter på er kinetic scrolling og en del andre småting som jeg ikke skal gå inn på. Du kan se hva en har skrevet etter et møte med samsung her: http://anphase.wordpress.com/2010/01/06/my...-on-the-report/ Samsung er en veldig kraftig telefon som har mye gode tekniske spesifikasjoner. Disse er ikke fullt utnyttet i mange tilfeller, noe som mange har irritert seg over. Det er store muligheter for at telefonen blir en helt annen brukeropplevelse etter at det kommer en oppdatering på norsk i februar måned (hvis de holder tidsskjema). Hvis du har prøvd å trykke på Nokia sin express music 5800 - så er det nesten identisk oppsett i OS'et, men med en heftig skjerm Endret 2. februar 2010 av xadios Lenke til kommentar
xadios Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Når du skal velge telefon så gjentar jeg meg selv når jeg sier at du gjør det lurt i å velge telefon ut ifra hvilke operativsystem det er (samt spesifikasjoner så klart). Søk litt rundt på hvilke fordeler og ulemper som passer inn til din mobilhverdag. Hvilke apps vil du ha? Hvor enkelt er det å få tak i apps? E-post oppsett Dokumentlesing og -redigering. OSV.. Når det kommer til batterispørsmålet, så ved normal bruk - 10-20 minutter ringing daglig og noen meldinger - så holder telefonen min 2,5 til 3 dager. Med litt videoavspilling så holder den 2 dager ellerno. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) *fant ut av det* Endret 3. februar 2010 av Ludvig86 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg gikk til innkjøp av en Onmia HD Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå