Martinma Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei! La merke til igår at motoren på bilen min begynte å lage mye høyere lyd. Tenkte ikke så mye over det og kjørte til skolen med den idag. Da jeg var på vei hjem merket jeg at den lagde høyere og høyere lyd! Høres jo ut som den værste råneren her jeg kjører. Da jeg har høyt gir på lavt turtall kan den nesten høres ut som en traktor haha! Men er det noen som har noe peiling på hva problemet er? Er det farlig å kjøre med det? Høres mer ut som lyden kommer fra motoren enn fra eksospotta! Har en Saab 900 96 mod forresten! Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da du kom hjem fra skolen, gikk du rett inn på promperommet og laga en ny tråd her på forumet, eller brukte du noen minutter ute med bilen for å kanskje se om du så noe som åpenbart var feil? Lenke til kommentar
Martinma Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Da du kom hjem fra skolen, gikk du rett inn på promperommet og laga en ny tråd her på forumet, eller brukte du noen minutter ute med bilen for å kanskje se om du så noe som åpenbart var feil? Jeg prøvde å se hva som var feil, men skal jeg være ærlig har jeg fint lite peil på bil! Men alt så ut til å se ut som det skulle, så derfor jeg spør her om hva som KAN være feil. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 frieksos kanskje, bråker litt mere da Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det bruker på å sitte en fleksibel del på eksosrøret nær motoren for å dempe vibrasjonene fra motoren og at ikke eksosanlegget skal bli dratt med når motoren beveger seg i motorfestene. Den ser ut som en kraftig stålslange av flettet ståltråd. Den er et svakt punkt og kan ha røket, men selve hullet er nok ikke synlig på utsiden. Hvis den er svart av sot er det garantert der problemet ligger. Men hvis du ikke har greie på bil må du vel sette den på verksted uansett (evt. bilkyndig venn etc.) og de finner sikkert ut av det i løpet av få minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå