Gå til innhold

[Løst]Hvorfor skal foto/utstyrs veske/bag være så vanskelig?

Anbefalte innlegg

Eller er jeg for kravstor?

Utstyret som jeg vil prøve å samle sammen i en veske er Canon 450D, 18-55, 70-200 f/4, en utløser, noen filteresker, fisheye ansats og annet små stasj.

Vil tro det kommer en 50mm 1,4 eller 60mm 2,8 macro også i nærmeste fremtid.

Nå har jeg egen bag for 70-200en. Men den får jeg vel neppe plass til i en veske. :!:

Også har jeg en National Geographic bag. Tror det er den mediumen. Men der får jeg ikke plass til alt.

Hva bag burde jeg ha da? Ser litt på Ebay etter noen fine kanvas typer. Men jeg vet liksom ikke helt hvor mange liter jeg bør se etter. Eller hvor høy den bør være.

Noen som har ca. samme utstyr og kan fortelle hva de bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genial side!

Der var det jo bilde av en med 70-200 f 2,8 da. og man ser at objektivet stikker opp noe. Det var litt synd. På Domke F-2 mente jeg ja..

Har sett litt på denne http://www.ra-foto.no/store/index.php?main...f8817f7da0df3a5 og synes det var genialt å kunne få med vannflaske og stativ på sidene! Og vesken var veldig høy og null problem med å ha 70-200 påmontert. Mange muligheter med den der baggen.

Endret av xtineze
Lenke til kommentar

Ta en kikk på Flipside serien til Lowepro.

Det er bare to stykker, ganske kompakte, men rommer mye!!

Jeg har den minste, og den tar et stort hus + 5 objektiver og stativ, med plass til mer!!

Det snedige er at åpningen er i ryggen, og det fungerer veldig bra spesielt om vinteren!

Du kan legge den fra deg i snøen og komme lett til, og det kommer ikke så lett snø i glidelåsene. Har brukt den en del på ski.

Veldig fornøyd, og de er ikke så dyre, 7-800 kr!!

Også maksimalt tyvierisikkert på ferie!!

Du må nesten ta med utstyret du pleier å ha med og prøve i butikken!

Da kan du låne ting du planlegger å kjøpe også.

Men skal du også ha med andre ting, som matpakke/termos/klær i samme sekk, fins det bedre alternativer, men blir mye større.

Lenke til kommentar
Eller er jeg for kravstor?

Utstyret som jeg vil prøve å samle sammen i en veske er Canon 450D, 18-55, 70-200 f/4, en utløser, noen filteresker, fisheye ansats og annet små stasj.

Vil tro det kommer en 50mm 1,4 eller 60mm 2,8 macro også i nærmeste fremtid.

Nå har jeg egen bag for 70-200en. Men den får jeg vel neppe plass til i en veske. :!:

Også har jeg en National Geographic bag. Tror det er den mediumen. Men der får jeg ikke plass til alt.

Hva bag burde jeg ha da? Ser litt på Ebay etter noen fine kanvas typer. Men jeg vet liksom ikke helt hvor mange liter jeg bør se etter. Eller hvor høy den bør være.

Noen som har ca. samme utstyr og kan fortelle hva de bruker?

Enda bedre ide er å sjekke ut hjemmesidene til ett par av de største produsentene. Noen av de har veldig bra eksemple på nettopp hva som går inn bag/sekker.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne og er utrolig godt fornøyd:

http://www.bhphotovideo.com/c/product/6064...ollar_Home.html

Usikker på hvor du får tak i den i Norge (kjøpte i NY på B&H)

Jeg har alt utstyret mitt i den som er:

Canon 40D med normalzoom på (17-55 2.8 IS).

70-200 f/4 IS.

100 mm Macro 2.8 IS

50 mm 1.4.

Gorillapod (største utgave)

Speedlight 430 EX Blitz.

Du får også plass til kamera med tele (70-200) påmontert. Utrolig greit, uansett hvilket objektiv jeg bruker sist kan jeg bare putte kamera nedi. Den er ganske full med alt dette utstyret, men føles ikke særlig trang, og jeg får lett tak i alt jeg trenger. Anbefales.

Eneste ulempen er at det ikke er veldig gode løsninger for minnekort, selvutløser, filter o.l De ligger forsåvidt greit i netting med glidelås i lokket, men sklir litt rundt omkring når jeg åpner og lukker.

Anbefales uansett. Jeg kikket på alle de hadde på B&H (de har mange..) og dette var den eneste jeg så hvor jeg fikk plass til alt utstyret uten å måtte ha en sinnsykt stor bag og uten at det ble for trangt.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Støtter den anbefalingen SR-L.

Jeg kjøpte lillebroren, 6 million dollar home, på B&H. Den har plass til alt man trenger for en liten utflukt. Til lengre turer har jeg en LowePro Flipside 400AW som jeg også er meget fornøyd med.

Lenke til kommentar

Eing i at det er vanskelig å finne den perfekyte bag.

Har en Loevepro Computrekker som rommer alt, det vil si, 2 hus, 17-55, 70-200, 100-400, blits, harddisk og stor laptop. Men blir jo fryktelig tung...

Ypperlig når du skal på tur med alt stash.

Har også en NG medium ryggsekk. Denne er idell til turer ute der jeg har med deler av utstyret. På ferier etc tar jeg med begge. Computrekker for transport på fly etc, NG bagen når jeg er ute og fotograferer.

/Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...