-Marte Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Som mange før har sagt: lær deg hvor mye du tåler før det ''tipper'' for deg. Blir det fortsatt vanskelig, slutt å drikke. Man er ikke nødt til å drikke for å ha det gøy, og der er jeg litt uenig i det Thomas21 sier. ''... og man vil jo være med vennene sine i helgene!'' - men man må vel ikke drikke fordet? Men ja - det er gøy, og det er kjedelig at mange ''blir som de blir'' når de drikker, og at det ødelegger for dem og eventuelt andre personer. Det å finne noe annet å drikke, kan også være noe å tenke på. Det kan hjelpe å drikke noe annet enn sprit. Jeg mener hvertfall at det er viktig å lære seg å begrense inntaket og lære seg hvor mye man tåler. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Thomas21_* Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Man er ikke nødt til å drikke for å ha det gøy, og der er jeg litt uenig i det Thomas21 sier. ''... og man vil jo være med vennene sine i helgene!'' - men man må vel ikke drikke fordet? Skrev kanskje litt dumt Jeg mente siden hun er ny, og de inviterer henne på fest osv, da er det veldig kjedelig å måtte si nei, pga hun drikker for mye/feil ! Jeg kan selvfølgelig ta helger uten å drikke men sånn da du prøver å komme inn i ny "gjeng" på ny plass, så er det viktig å kunne være med på ting, og ikke virke som "den kjedelige som ikke gidder noe" da ender du ofte litt utenfor, noe som sikkert suger Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 http://www.dagbladet.no/2010/01/17/magasin...skning/9907702/ Ellers er det meste sagt. Gå over til øl istedet for sprit. Personlig er jeg høy og tåler i utgangspunktet mer enn de fleste, men på tom mage er 5 shotts nok til å få meg god-full. For ei lita jente er 5 shotts på rappen risky business. Dog skal det være sagt, du får en betraktelig bedre hangover av å holde deg til kun blank sprit, og lite blandevann. Og forresten, i det siste har jeg eksperimentert med å være 100% hæstkuk på fylla, og det er merkverdig hvor mye som blir godtatt, og ignorert av det man gjør på fylla. Lær deg en ting: man er ikke så viktig at alle får med seg hva du gjør til enhver tid. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det er da ikke noe problem, nesten alt blir godtatt i fylla, etter noen måneder er det bare nok en god historie i minneboka Lenke til kommentar
Gjest 17 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har akkurat samme problem selv. Uansett hva jeg gjør, så havner jeg i slosskamp/bråk når jeg drikker. Selvom jeg i mange tilfeller ikke har vært ute etter noe som helst bråk i det hele tatt. Kan helt seriøst ikke huske at jeg har vært på en eneste fest der jeg ikke har havnet i en eller annen form for bråk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå