Data_Timon Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei! Jeg har et prosjekt på skolen og lurer på hva føderasjon er? Har skjekket wikipedia, men der skjønte jeg ikke hva de mente. Er det noen som kan hjelpe meg? På fårhånd takk Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 En forbundsstat bestående av forskjellige delstater med seperate regjeringer og til dels egne lover og styresett. Den utøvende og lovgivende makten er delt, mellom de aktuelle delstatene og en sentralregjering. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Jeg skjønner ikke Hvorfor skal alltid wikipedia bruke japansk når man trykker at siden skal være norsk???? Endret 1. februar 2010 av Mariofrans Lenke til kommentar
Data_Timon Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg vil gjerne ha svaret så enkelt som mulig Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Kan det være at noen føder en rasjon? http://no.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8derasjon = http://vi.wikipedia.org/wiki/Li%C3%AAn_bang Endret 1. februar 2010 av Mariofrans Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 En forbundsstat bestående av forskjellige delstater med seperate regjeringer og til dels egne lover og styresett. Den utøvende og lovgivende makten er delt, mellom de aktuelle delstatene og en sentralregjering. Vel, det betyr på et enkelt språk noe slikt som: En stat som består av flere stater, altså en samlestat, på en måte. Hver av småstatene har hver sin regjering, og til dels egne lover. Den makten som er utøvende og lovgivende, er delt melleom de delstatene det er snakk om, og en felles regjering som på en måte styrer alt. Utøvende makt er makt til å iverksette, håndheve og opprettholde lover og lovlige beslutninger. Lovgivende makt er makt til å vedta, endre og oppheve lover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå