Lattas Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei Håper noen kan være til hjelp. PCen min ble plutselig allergisk mot java-sider, media player og kontrollpanel-skjerm-skjermbeskytter. Slike sider blir bare svart. Skjermbeskytteren min virker ikke. Når 5 minutter er gått, så må jeg dra ut kontakten av PCen og starte på nytt. Det er umulig å få endret innstillinger på kontr.p.-skjerm-skjermbesk. fordi PCen blir svart umiddelbart da. Må trykke ESC eller ta ut kontakten for å komme videre. Lurer på om a) Er det skjermkortet som er gåen (kaputt)? Får mange ganger diagonale fargede striper når jeg slår på datamaskinen. b) Er det en automatisk oppdatering som har gått galt? Avsluttet mandag med en automatisk oppdatering og tirsdag fikk jeg problemene. c) Er det en avbrutt oppdatering som har ødelagt noe? d) Er det en trojansk hest eller virus? Har prøvd flere antivirusprogrammer. Ble funnet en trojansk hest, men sto at problemet var løst. Tilleggsopplysninger: Skjermdriver, java og flash er oppdatert, så kan ikke være der feilen ligger. Ny skjerm ble kjøpt i fjor. Er ikke defekt skjerm, kabler eller løse ledninger. Jeg tror enten en eller annen innstilling er feil pga oppdatering eller avbrutt oppdatering. Det andre kan være at skjermkortet begynner å bli dårlig. Kjøpte harddisken for 5 år siden. Jeg fikk beskjed om alvorlig feil pga avbrutt oppdatering, men er ikke sikker på når det var. Hvis dette førte til feil, hva skal jeg gjøre da? Skjermen blir svart hver gang den skifter nettside også nå. Jeg har lastet ned Fire Fox i tillegg til Internet Explorer 8, men samme feil på begge nettlesere, så er ikke der feilen ligger. System er XP 2002-versjon. På forhånd tusen takk for hjelp. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei Håper noen kan være til hjelp. PCen min ble plutselig allergisk mot java-sider, media player og kontrollpanel-skjerm-skjermbeskytter. Slike sider blir bare svart. Skjermbeskytteren min virker ikke. Når 5 minutter er gått, så må jeg dra ut kontakten av PCen og starte på nytt. Det er umulig å få endret innstillinger på kontr.p.-skjerm-skjermbesk. fordi PCen blir svart umiddelbart da. Må trykke ESC eller ta ut kontakten for å komme videre. Lurer på om a) Er det skjermkortet som er gåen (kaputt)? Får mange ganger diagonale fargede striper når jeg slår på datamaskinen. b) Er det en automatisk oppdatering som har gått galt? Avsluttet mandag med en automatisk oppdatering og tirsdag fikk jeg problemene. c) Er det en avbrutt oppdatering som har ødelagt noe? d) Er det en trojansk hest eller virus? Har prøvd flere antivirusprogrammer. Ble funnet en trojansk hest, men sto at problemet var løst. Tilleggsopplysninger: Skjermdriver, java og flash er oppdatert, så kan ikke være der feilen ligger. Ny skjerm ble kjøpt i fjor. Er ikke defekt skjerm, kabler eller løse ledninger. Jeg tror enten en eller annen innstilling er feil pga oppdatering eller avbrutt oppdatering. Det andre kan være at skjermkortet begynner å bli dårlig. Kjøpte harddisken for 5 år siden. Jeg fikk beskjed om alvorlig feil pga avbrutt oppdatering, men er ikke sikker på når det var. Hvis dette førte til feil, hva skal jeg gjøre da? Skjermen blir svart hver gang den skifter nettside også nå. Jeg har lastet ned Fire Fox i tillegg til Internet Explorer 8, men samme feil på begge nettlesere, så er ikke der feilen ligger. System er XP 2002-versjon. På forhånd tusen takk for hjelp. Prøv systemgjenoppretting fra et tidspunkt som alt fungerte. Lenke til kommentar
Lattas Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg kommer ikke inn på sider med java eller der media player tas i bruk. Skjermbeskytteren virker ikke. Tror det er her feilen også ligger, for skjermen blir svart straks jeg går inn i kontrollpanel - skjerm - skjermbeskytter. Finner ingen virus eller trojanske hester nå. Har prøvd flere antivirusprogram. Dermed må det være en innstilling som er gal, eller skjermkortet som er dårlig. Har mest tro på en innstilling, men aner ikke hvordan jeg kan rette opp dette. Jeg aner ikke hvordan man gjenoppretter et system fra der det fungerte. Har oppgradert fra Windows XP Service Pack 2 til Service Pack 3. Men ble ikke bedre. Takker for dere som gidder å svare. Lenke til kommentar
Lattas Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hei Håper noen kan være til hjelp. PCen min ble plutselig allergisk mot java-sider, media player og kontrollpanel-skjerm-skjermbeskytter. Slike sider blir bare svart. Skjermbeskytteren min virker ikke. Når 5 minutter er gått, så må jeg dra ut kontakten av PCen og starte på nytt. Det er umulig å få endret innstillinger på kontr.p.-skjerm-skjermbesk. fordi PCen blir svart umiddelbart da. Må trykke ESC eller ta ut kontakten for å komme videre. Lurer på om a) Er det skjermkortet som er gåen (kaputt)? Får mange ganger diagonale fargede striper når jeg slår på datamaskinen. b) Er det en automatisk oppdatering som har gått galt? Avsluttet mandag med en automatisk oppdatering og tirsdag fikk jeg problemene. c) Er det en avbrutt oppdatering som har ødelagt noe? d) Er det en trojansk hest eller virus? Har prøvd flere antivirusprogrammer. Ble funnet en trojansk hest, men sto at problemet var løst. Tilleggsopplysninger: Skjermdriver, java og flash er oppdatert, så kan ikke være der feilen ligger. Ny skjerm ble kjøpt i fjor. Er ikke defekt skjerm, kabler eller løse ledninger. Jeg tror enten en eller annen innstilling er feil pga oppdatering eller avbrutt oppdatering. Det andre kan være at skjermkortet begynner å bli dårlig. Kjøpte harddisken for 5 år siden. Jeg fikk beskjed om alvorlig feil pga avbrutt oppdatering, men er ikke sikker på når det var. Hvis dette førte til feil, hva skal jeg gjøre da? Skjermen blir svart hver gang den skifter nettside også nå. Jeg har lastet ned Fire Fox i tillegg til Internet Explorer 8, men samme feil på begge nettlesere, så er ikke der feilen ligger. System er XP 2002-versjon. På forhånd tusen takk for hjelp. Vet ikke om alt er bra, men ble iallfall mye bedre etter at jeg gikk inn på kontrollpanel- legg til/fjern og fjernet Nvidia, og la inn på nytt. Men jeg fikk spørsmål om jeg ville fjerne noe som het... ja, husker ikke helt nå, men tror det var nview eller lignende filer i tillegg. Til dette svarte jeg nei. Burde kanskje svart ja, men visste ikke hva som ville skje da. Har jo også fått oppdatering hos Microsoft, så vet ikke om det også har vært med på å gjøre ting bedre. Iallfall låser ikke maskina seg lenger, selv om jeg er borte mer enn 5 minutter. Takker for et godt tips om å fjerne driver. Får se hvor lenge det er bra. Skal ikke juble for tidlig. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei Håper noen kan være til hjelp. PCen min ble plutselig allergisk mot java-sider, media player og kontrollpanel-skjerm-skjermbeskytter. Slike sider blir bare svart. Skjermbeskytteren min virker ikke. Når 5 minutter er gått, så må jeg dra ut kontakten av PCen og starte på nytt. Det er umulig å få endret innstillinger på kontr.p.-skjerm-skjermbesk. fordi PCen blir svart umiddelbart da. Må trykke ESC eller ta ut kontakten for å komme videre. Lurer på om a) Er det skjermkortet som er gåen (kaputt)? Får mange ganger diagonale fargede striper når jeg slår på datamaskinen. b) Er det en automatisk oppdatering som har gått galt? Avsluttet mandag med en automatisk oppdatering og tirsdag fikk jeg problemene. c) Er det en avbrutt oppdatering som har ødelagt noe? d) Er det en trojansk hest eller virus? Har prøvd flere antivirusprogrammer. Ble funnet en trojansk hest, men sto at problemet var løst. Tilleggsopplysninger: Skjermdriver, java og flash er oppdatert, så kan ikke være der feilen ligger. Ny skjerm ble kjøpt i fjor. Er ikke defekt skjerm, kabler eller løse ledninger. Jeg tror enten en eller annen innstilling er feil pga oppdatering eller avbrutt oppdatering. Det andre kan være at skjermkortet begynner å bli dårlig. Kjøpte harddisken for 5 år siden. Jeg fikk beskjed om alvorlig feil pga avbrutt oppdatering, men er ikke sikker på når det var. Hvis dette førte til feil, hva skal jeg gjøre da? Skjermen blir svart hver gang den skifter nettside også nå. Jeg har lastet ned Fire Fox i tillegg til Internet Explorer 8, men samme feil på begge nettlesere, så er ikke der feilen ligger. System er XP 2002-versjon. På forhånd tusen takk for hjelp. Vet ikke om alt er bra, men ble iallfall mye bedre etter at jeg gikk inn på kontrollpanel- legg til/fjern og fjernet Nvidia, og la inn på nytt. Men jeg fikk spørsmål om jeg ville fjerne noe som het... ja, husker ikke helt nå, men tror det var nview eller lignende filer i tillegg. Til dette svarte jeg nei. Burde kanskje svart ja, men visste ikke hva som ville skje da. Har jo også fått oppdatering hos Microsoft, så vet ikke om det også har vært med på å gjøre ting bedre. Iallfall låser ikke maskina seg lenger, selv om jeg er borte mer enn 5 minutter. Takker for et godt tips om å fjerne driver. Får se hvor lenge det er bra. Skal ikke juble for tidlig. Hallo! Kan du gå inn i kontrollpanel, se etter nvidias skriverbords ikon og Nvidias kontrollpanel om de finnes der? Tenkte siden du slette noen filer, har du nå slettet driverne til nvidia? Hvis disse ikke fins lenger i kontrollpanelet, så har du slettet driverne til NVIDIA. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Lattas Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 SVART SKJERM FORTSATT PÅ NOEN STEDER NEVNT NEDENFOR (ELLER ALT MULIG RART NÅR JEG SLÅR PÅ PC'EN. NOEN GANGER MÅ JEG SLÅ DEN PÅ MANGE GANGER FOR Å FÅ DEN TIL Å VIRKE). Dessverre gikk det for lang tid før jeg forsto hva systemgjenoppretting var. Prøvde i mars å gjenopprette til 1.januar, men dette gikk ikke an. For maskinene må slås av og på igjen (restarte) før at dette skal virke. Da kommer Disk Boot Failure hver gang, og insert system disk, uten at noe er gjenopprettet. For skjermen blir svart straks jeg prøver å gå inn på kontrollpanel-skjerm-skjermbeskytter, spille you tube på full skjerm (lite går bra), web-TV, media player med mere. LYDEN BORTE PÅ NETTRADIOEN Får heller ikke lyd på nrk.no nettradio, mens lyden virker andre steder. Hos nrk feilopplysning får jeg følgende: Kan ikke spille av filen fordi den angitte protokollen ikke støttes. Hvis du skrev inn en URL-adresse i dialogboksen Åpne URL-adresse, kan du prøve å bruke en annen transportprotokoll (for eksempel "http:" eller "rtsp:"). Jeg skrev jo som alltid www.nrk.no og valgte nettradio, så skjønner ikke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå