Eirik Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Dobbeltsidig teip (den blanke typen) er beste måte å feste SSD. Lenke til kommentar
kamuflars Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hei! Jeg kjøpte et Fractal Design R2 kabinett for 2 dager siden, planen var å ha en lydløs, men solid gamer å multimedia pc i stua. vell, lydløs var den ikke...bråker som bare f..sus fra viftene for det meste. så lurer jeg på om andre har hatt d problemet.?.. og om noen som har tips for å¨bli kvitt bråket...fikser jeg ikke det ryker nok pcen inn på gutterommet igjen..å d vil man jo ikke.. mine specs er: HK: ASUS Bundkort AM2 Nforce 560SLI aka.. M2N-SLI PSU: Chieftec 600w 140mmfan Ram: OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel HDD: 1stk Western Digital 1,5 TB Green 3,5", SATA 1stk Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM SATA 1stk Western IDE ATA-66 200GB 7200RPM SK: MSI GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA CPU: AMD Dual-Core 6400+ 3,22GHz CPUvifte: Zalmann Silent Knight 2....tenker at det e kanskje den som suser så. Hadde blitt meget gla hadde noen kunne hjulet meg Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hei! Jeg kjøpte et Fractal Design R2 kabinett for 2 dager siden, planen var å ha en lydløs, men solid gamer å multimedia pc i stua. vell, lydløs var den ikke...bråker som bare f..sus fra viftene for det meste. så lurer jeg på om andre har hatt d problemet.?.. og om noen som har tips for å¨bli kvitt bråket...fikser jeg ikke det ryker nok pcen inn på gutterommet igjen..å d vil man jo ikke.. mine specs er: HK: ASUS Bundkort AM2 Nforce 560SLI aka.. M2N-SLI PSU: Chieftec 600w 140mmfan Ram: OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel HDD: 1stk Western Digital 1,5 TB Green 3,5", SATA 1stk Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM SATA 1stk Western IDE ATA-66 200GB 7200RPM SK: MSI GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA CPU: AMD Dual-Core 6400+ 3,22GHz CPUvifte: Zalmann Silent Knight 2....tenker at det e kanskje den som suser så. Hadde blitt meget gla hadde noen kunne hjulet meg Slike kabinett er jo ikke magi, blir jo ikke plutselig lydløst hvis komponentene i maskinen din bråker som bare det fra før. Etter hva jeg har lest om Asus Silent Knight II, så er den langt ifra silent. Jeg foreslår at du går gjennom viftene i maskinen din og finner ut hva som bråker, for så å skifte du eventuelle ting som lager bråket. Lenke til kommentar
kamuflars Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 selv lag me asfaltmatter klarer vell ikke å dempe den "stille ridder". skal gå gjennom maskina i Noise-killer modus snarest! Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Noble Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Fikk kabinettet idag, sammen med den nye Noctua CPU-kjøleren. Viftene som fulgte med kabinettet er ikke i nærheten av Noctua sin 14cm lydnivå. Kabinettviftene suser ikke, men høres ut som om det er kast på dem. Nå er det strømforsyningen som bråker mest, en TX750. Forslag til hva jeg kan bytte den ut med? Må være modulær, og over 500watt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Min TX750 bråker ikke spesielt så kanskje du sparer en del penger på å bytte viften i den? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Fikk kabinettet idag, sammen med den nye Noctua CPU-kjøleren. Viftene som fulgte med kabinettet er ikke i nærheten av Noctua sin 14cm lydnivå. Kabinettviftene suser ikke, men høres ut som om det er kast på dem. Nå er det strømforsyningen som bråker mest, en TX750. Forslag til hva jeg kan bytte den ut med? Må være modulær, og over 500watt. Hva mener du med at det høres ut som om det er kast i viftene? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Min TX750 bråker ikke spesielt så kanskje du sparer en del penger på å bytte viften i den? Bråker ikke 'spesiellt' er ikke godt nok når jeg har fått den Noctua-vita Er det stress å bytte vifta? Hva mener du med at det høres ut som om det er kast i viftene? For hver omdreining er det en ørliten ulyd. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Gjelder det alle viftene (2 stykker?)? Kan det være en produksjonsfeil? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Gjelder det alle viftene (2 stykker?)? Kan det være en produksjonsfeil? Gjelder begge viftene. Nå det er sagt så har jeg bare Noctua- og PSUvifta igjen i kabinettet; kabinettviftene lager betraktelig mindre lyd en TX750 (som etter sigende skal være temmelig stille), er bare meg som er prippen. Har bygget i en god del kabinetter opp gjennom, og bytter gjerne kabinett en til to ganger i året bare fordi det er gøy å bygge (uten å bytte så mye hardware) Av alle kabinettene jeg har prøvd (masse Antec, Thermaltake og Lian Li) er dette definitivt top 3, og uten tvil førsteplass i sin priskategori. Kan nevne 1) PSU trekker frisk luft direkte fra utsiden av kabinettet, og hiver denne rett ut igjen. Dette fører til vifta på PSUen potensiellt sviver mindre da den ikke må dytte unna varm luft den trekker fra inne i kabinettet. Bakdelen er mindre luftflyt, men det fikser de innebygde viftene lett. 2) Plass til de aller fleste CPUkjølere. Den nye Noctuaen passet uten problem, og med meget god klaring. Det er mulig å bytte kjøler uten å ta ut hovedkortet, hullet bak hovedkortbrettet er meget stort. 3) Det er mulig å dekke til de viftegrillene du ikke bruker på en elegant måte. 4) Tidløst og stilig design. Høy WAF. 5) Passer lange GFXkort for dem som måtte trenge det. 6) Bra medfølgende vifter (selv om jeg klager 7) Seriøst solid konstruksjon, ikke slik dritt du vanligvis får for denne prisen: den typen kabinett med alle mulige ting som stikker ut og brekker. 8) Bra valg mtp plass til HDD og optiske drev, ikke unødvendig mange hull til optiske drev. Mulig å feste SSDer på lik linje med HDDer. 9) Bra muligheter for kabelføring (mitt hovedkort har selvsagt 24pin på midt venstre side, så litt stygg kabelstrekk måtte det bli). 10) Bra muligheter for å legg til flere vifter og å rense filter. 11) Føttene riper ikke opp underlaget (det bør flere kabinettprodusenter være obs på). Om jeg skal trekke for noe må det være følgende: 1) Et muligens lite utvalg av skruer. Holder til et typisk mainstream system, men om du begynner med flere enn 3 disker og annet stash må du få fatt på flere skurer. Pluss for at skruene er lakkert sorte though. 2) Festeløsningen til HDD kan potensiellt skape vibrasjoner. Ja, det er dempere mellom HDD og ramma, men ikke mellom ramma og resten av kabinettet. 3) Kan nok bli i varmeste laget for heftige overklokkere, for oss vanlige dødelige og til og med hardcore spillere holder det i massevis. Og nei, det lukter ikke ille fra isolasjonsplatene. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Må man ha vinklede sata strøm og datakabler i kabinettet??? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Må man ha vinklede sata strøm og datakabler i kabinettet??? Nei, men anbefaler at strømkablene er det. Om du har to ledninger med SATA-strøm på, kan du ta annen hver oppover, da slipper du å sette kablene i spenn. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Må man ha vinklede sata strøm og datakabler i kabinettet??? Nei, men anbefaler at strømkablene er det. Om du har to ledninger med SATA-strøm på, kan du ta annen hver oppover, da slipper du å sette kablene i spenn. Takk takk! Greit å vite siden jeg ikke har vinklede sata-strømkontakter på PSU i servern. Se om det blir kjøp av kabinettet etter påske Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Fikk mitt fra Dustin her enn dagen,bestilte svart men fikk sølv.. På dette hadde en av dempe platene løsnet helt og di på dørene var løse i hjørnene.. Var en del lukt fra platene og så dette er sikker den første serien som ble produset.. Uansett,di har sendt nytt siden di sendte feil farge.. Synes sidedørene var litt vansklige å få på,måtte presse inn både her og der for å få di på igjen.. Endret 25. mars 2010 av taz Lenke til kommentar
Noble Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Fikk mitt fra Dustin her enn dagen,bestilte svart men fikk sølv.. På dette hadde en av dempe platene løsnet helt og di på dørene var løse i hjørnene.. Var en del lukt fra platene og så dette er sikker den første serien som ble produset.. Uansett,di har sendt nytt siden di sendte feil farge.. Synes sidedørene var litt vansklige å få på,måtte presse inn både her og der for å få di på igjen.. Litt lukt får du nok uansett, men det forsvinner ganske kjapt. Dempeplatene i mitt hadde også løsnet så vidt under transport, men var bare å trykke dem på plass. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Har nå installert kjøleren Noctua NH-C12P SE14 i kabinettet, med 100% last på CPU (E8400) ligger den ALDRI over 45 grader, idler på 27.5 - 30 grader. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Folk er fortsatt fornøyd med dette kabinettet? Jeg vurdere det til en pc hvor det skal stå en del disker i, 4-5. Det skal ikke være noe spillmaskin men skal brukes til surfing og sånne enkle ting. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Slo fra meg dette kjøpet sist, siden jeg egentlig ikke trnger det, men det kan se ut som om serveren havner i en bod på soverommet etter flyttingen, og da er det mer aktuelt å få den enda litt stillere. Samtidig leter jeg etter bedre unnskyldning for å kjøpe annet utstyr, så vi får se.. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ser ut som det blir en erstatter for mitt Chieftec kabinett som ikke er lydløst i det hele tatt! Burde jeg kjøpe med noe ekstra når jeg bestiller dette? Som vifter, filter ol.? Eller er det som følger med nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå