johome Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Denne her kommer nok høyt opp på ønskelisten når jeg skal ha nytt kabinett. 8x3 TB = 24TB.... Lenke til kommentar
united59 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 har lest at dette kabinettet har en kraftig lukt fra støydempingsmaterialet...noen som vet om denne lukta forsvinner? Ja tjærelukta forsvant etter ca en måned hos meg, men jeg har den stående i et veldig lite rom uten mye lufting. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tror ikke jeg orker et kabinett som stinker kjemikalier. Da blir de ikke noe kjøp. Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Da tror jeg at jeg kjøper dette kabinettet minst en måned før jeg trenger det. Jeg finner alltis et rom hvor den kan få godgjøre seg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Det er vel nødt til å kjøres med varme komponenter for at lukten skal komme samt gi seg. Ellers hadde jo lukten vært borte etter produksjon. Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er vel bare å sette kabinettet inntil en varmeovn. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Som sagt. Kjøpt for et par uker siden. Har ikke merket *noe* lukt. Det ryktes at de har byttet materialet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Er vel bare å sette kabinettet inntil en varmeovn. "Geniale" forslag som kommer her hehe, men jeg tror nok kassen må varmes opp innenfra under normal drift . Altså jeg tror det ikke er så mange snarveier til målet her. Flippant: Det jeg også har hørt derfor forundret det meg at det kom inn en som sa at hans luktet. Eller er han ikke klar over om han har en eldre utgave? Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Theo343: ikke vær så vanskelig da, du kan jo sette en liten varmeovn inni kabinettet Lenke til kommentar
united59 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg kjøpte mitt i november på Dustin. Muligens eldre utgave med mer lukt. Jeg syntes ikke lukta var sterk eller vond, nesten litt OK. Har hatt den på et kaldt lite og avstengt rom og tok en måned før den var helt borte. Men allerede etter ei uke bruk, var den bare merkbar og ikke særlig påtrengende. Men bra kabinett er det! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) black: :!: United: aldri opplevd noen hodepinsymptomer med det kabinettet og lukten? Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
united59 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 black: :!: United: aldri opplevd noen hodepinsymptomer med det kabinettet og lukten? Nei, men jeg bruker denne stort sett som filserver. Er altså ikke veldig mye i nærheten av den. Kun når jeg endrer oppsettet, setter inn flere disker, oppgraderer OS mm. Den står på arbeidsrommet, og der er jeg altså ikke så mye. Når det er sagt, så var den lukten som var her (helt borte nå) av en type som ikke gir meg større ubehag. Det luktet ikke kjemikalie/"kunstig". Mer real tjære-lukt (folk fra fiskermiljø vet hva jeg snakker om. Det luktet litt tjæretau, syntes jeg. For meg var det nesten en god lukt, hehe. Oppvokst på et fiskervær, tidligere yrkesfisker som jeg er). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 En ting jeg enda ikke har helt fått med meg, da PC verdenen har blitt litt nedprioritert de siste årene er: Hvorfor plassere strømforsyningen i bunnen? Lettere å ventilere varmluft ut? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 PSUen kan da trekke inn kald luft fra bunnen av kabinettet istedenfor varm luft fra toppen (varme fra CPU, GPU osv), da vil PSUen bli kjøligere, og viftehastigheten kan senkes. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) En PSU kan også snus i toppen og trekke kald luft utenfra med mindre støv. Så hvordan den trekker luft er nok ikke hovedårsaken, da kunne man bare snudd den i toppen. Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Men da kan du ikke montere vifter der? Nesten alle kabinett med PSU på bunnen har vel removable dust filter? Endret 3. februar 2010 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Nå er kabinetter dype nok til at du kan ha minst 3 120mm vifter i toppen og en snudd toppmontert PSU ville kun fjernet muligheten for 1 av 3 vifter . Støvfilter som tetter seg fort i bunn ja. Endret 4. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) En ting jeg har merket på mange tester HW gjør, er at de oppgir en pris som er rimligere enn den billigste i Prisguiden. Kan det være slik at nettbutikker setter opp prisen på "testvinnere"? Endret 4. februar 2010 av Goliath Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ja. Det skjer at prisene skrus opp etter gode tester. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jaja, business as usuall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå