Logitech1 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei, Sykt simpel greie, men er en liten feil i scriptet mitt. Gjør sikkert dette maksimalt tungvint også men skal hente ut alle radene fra tabellen min og putte de inn i en tabell, har også lagt til en ekstra kolonne med en link hvor jeg så jeg kan trykke slett på hver enkelt av oppføringene. Hent.php include 'conn.php'; echo "<table width=\"50%\"border=\"1\"> <tr> <td>Id</td> <td>Navn</td> <td>Passord</td> <td>Type</td> <td>Slett</td> </tr>"; $result = mysql_query("select * from kunde order by Id"); $r=mysql_fetch_array($result); $sql= "select * from kunde"; $resultat2=mysql_query($sql); $antall=mysql_num_rows($resultat2); for ($i=0; $i <$antall-1; $i++) { $r=mysql_fetch_array($result); $title=$r["Navn"]; $id=$r["Id"]; $pw=$r["Passord"]; $type=$r["type"]; echo "<tr> <td>$id</td> <td>$title</td> <td>$pw</td> <td>$type</td> <td><a href='forside.php?side=slett&cmd=slett&id=$id'>Slett</a>$id</td> </tr>"; } echo "</table>"; det fungerer egentlig sånn som jeg vil men $id variablen blir ikke sent med til slett.php så er det noe feil med linken min? <a href='forside.php?side=slett&cmd=slett&id=$id'>Slett</a> printer ut variablen $id etterpå der bare som en test og dette er den riktige iden. Slett.php ser slik ut: elseif ($_SESSION[type] == "admin") { if($_GET["cmd"]=="slett") { echo "ID: $id"; include 'conn.php'; $sql = "DELETE FROM kunde WHERE Id=$id"; $result = mysql_query($sql); echo "Brukeren ble slettet!<br/>Klikk <a href=\"forside.php?side=hent\">her</a> for å komme tilbake til listen."; } og variablen $id er nå tom. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei,Sykt simpel greie, men er en liten feil i scriptet mitt. Gjør sikkert dette maksimalt tungvint også men skal hente ut alle radene fra tabellen min og putte de inn i en tabell, har også lagt til en ekstra kolonne med en link hvor jeg så jeg kan trykke slett på hver enkelt av oppføringene. Hent.php include 'conn.php'; echo "<table width=\"50%\"border=\"1\"> <tr> <td>Id</td> <td>Navn</td> <td>Passord</td> <td>Type</td> <td>Slett</td> </tr>"; $result = mysql_query("select * from kunde order by Id"); $r=mysql_fetch_array($result); $sql= "select * from kunde"; $resultat2=mysql_query($sql); $antall=mysql_num_rows($resultat2); for ($i=0; $i <$antall-1; $i++) { $r=mysql_fetch_array($result); $title=$r["Navn"]; $id=$r["Id"]; $pw=$r["Passord"]; $type=$r["type"]; echo "<tr> <td>$id</td> <td>$title</td> <td>$pw</td> <td>$type</td> <td><a href='forside.php?side=slett&cmd=slett&id=$id'>Slett</a>$id</td> </tr>"; } echo "</table>"; det fungerer egentlig sånn som jeg vil men $id variablen blir ikke sent med til slett.php så er det noe feil med linken min? <a href='forside.php?side=slett&cmd=slett&id=$id'>Slett</a> printer ut variablen $id etterpå der bare som en test og dette er den riktige iden. Slett.php ser slik ut: elseif ($_SESSION[type] == "admin") { if($_GET["cmd"]=="slett") { echo "ID: $id"; include 'conn.php'; $sql = "DELETE FROM kunde WHERE Id=$id"; $result = mysql_query($sql); echo "Brukeren ble slettet!<br/>Klikk <a href=\"forside.php?side=hent\">her</a> for å komme tilbake til listen."; } og variablen $id er nå tom. Noen grunn til at du ikke henter ut iden med GET? $id = $_GET["id"]; Muligens... Lenke til kommentar
Logitech1 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 der ja, funka hvis jeg la til $id = $_GET[id]; men trodde ikke dette var nødvendig siden det blir sendt med fra den forrige siden? :S Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ingen ting blir i utgangspunktet sent med fra forrige side. Det er litt av greie med serverside-språk i webverden - hver sidevisning kjøres som regel helt uavhengig av forrige. Skal du "huske" på noe, så må du trikse litt. Slett-hendelser slik som du beskriver i denne tråden er ikke lurt å legge i URL. Da kan jeg når som helst gi deg en bogus link til «forside.php?side=slett&cmd=slett&id=5» og vips så er noe borte uten at du egentlig ønsket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå