Gå til innhold

Fersk på styrketrening, trenger tips om kost og evt. tilskudd

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter nyttår har jeg (som så mange andre) bestemt meg for å ta skjea i annen hånd og komme i bedre form. Hadde allerede et (kremt) støttemedlemsskap hos et lokalt Elixia-senter, så det ble et naturlig valg for meg. Fikk der avtalt ny time med personlig trener og fikk lagt opp et kurant styrketreningsopplegg. Har siden fulgt dette opplegget temmelig slavisk fast 3 dager i uka á ca. 2 timer. Begynner allerede å merke forandringer, både ift. overflødig spekk som er i ferd med å minske og at man gradvis begynner å bli fastere i fisken. Har også kunnet øke på en del av vektene etterhvert som formen blir bedre.

Ved siden av treningen forsøker jeg å spise variert og ofte, i tillegg til at jeg prøver å unngå å "overspise" - noe jeg har hatt en tendens til tidligere når det er god mat på bordet. :blush: Pleier å trene rett etter jobb, og da spiser jeg gjerne litt frukt og nøtter for å ikke være helt innhul før jeg begynner treningen (spiser normalt sett lunsj i 1030-1100-tida, og da blir det gjerne bare en salatbolle og et par glass vann). Middag spiser jeg når jeg kommer hjem.

Burde man vurdert å ta noen form for tilskudd e.l. for å få litt ekstra boost på treningen og kanskje spist noe annet disse dagene for å gi bedre utbytte av treningen? 2 Brødskiver til frokost, en salatbolle og litt frukt/nøtter er kanskje ikke allverden å "bygge" muskler på? Merker ihvertfall at energinivået er litt varierende, noen ganger kjenner jeg meg litt slapp i forkant av treningen, og det er sikkert et tegn på at man mangler noe...?

Er forøvrig 33 år gammel, 187cm og ca. 88 kg.

Noen tips til en "rookie"? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også tilføye at målsettingen er å bli kvitt overflødig flesk (er ikke allverden da, men har litt tendenser til mage og love-handles), samt stramme opp kroppen generellt og få litt mer markert muskulatur. Har lyst til å kunne hive skjorta med glede om sommeren uten å føle seg altfor dvask og klein. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...