oysteinw Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei, Etter nyttår har jeg (som så mange andre) bestemt meg for å ta skjea i annen hånd og komme i bedre form. Hadde allerede et (kremt) støttemedlemsskap hos et lokalt Elixia-senter, så det ble et naturlig valg for meg. Fikk der avtalt ny time med personlig trener og fikk lagt opp et kurant styrketreningsopplegg. Har siden fulgt dette opplegget temmelig slavisk fast 3 dager i uka á ca. 2 timer. Begynner allerede å merke forandringer, både ift. overflødig spekk som er i ferd med å minske og at man gradvis begynner å bli fastere i fisken. Har også kunnet øke på en del av vektene etterhvert som formen blir bedre. Ved siden av treningen forsøker jeg å spise variert og ofte, i tillegg til at jeg prøver å unngå å "overspise" - noe jeg har hatt en tendens til tidligere når det er god mat på bordet. Pleier å trene rett etter jobb, og da spiser jeg gjerne litt frukt og nøtter for å ikke være helt innhul før jeg begynner treningen (spiser normalt sett lunsj i 1030-1100-tida, og da blir det gjerne bare en salatbolle og et par glass vann). Middag spiser jeg når jeg kommer hjem. Burde man vurdert å ta noen form for tilskudd e.l. for å få litt ekstra boost på treningen og kanskje spist noe annet disse dagene for å gi bedre utbytte av treningen? 2 Brødskiver til frokost, en salatbolle og litt frukt/nøtter er kanskje ikke allverden å "bygge" muskler på? Merker ihvertfall at energinivået er litt varierende, noen ganger kjenner jeg meg litt slapp i forkant av treningen, og det er sikkert et tegn på at man mangler noe...? Er forøvrig 33 år gammel, 187cm og ca. 88 kg. Noen tips til en "rookie"? Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Kan også tilføye at målsettingen er å bli kvitt overflødig flesk (er ikke allverden da, men har litt tendenser til mage og love-handles), samt stramme opp kroppen generellt og få litt mer markert muskulatur. Har lyst til å kunne hive skjorta med glede om sommeren uten å føle seg altfor dvask og klein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå