Gå til innhold

Spill PC til rundt 15.000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bygge meg en ny stasjonær PC som jeg hovedsaklig skal bruke til spilling. Spiller for det meste World of Warcraft, men ser ikke bort fra å spille andre typer spill. Vil også prøve å ha pcen så støysvak som mulig.

Her er min foreløpige handleliste.

Dette kabinettet mangler i handlelisten siden det ikke finnes i hardware sin database, og ser ut som et bra kabinett med tanke på støy + har gode løsninger.

Pris på alt vil ligge på ca. 15.000kr, noe jeg har satt som øvrige grense.

Håper på bra tilbakemeldinger og tips om jeg bør skifte ut noe i oppsettet mitt. Har brukt en del komponenter fra tidligere foruminnlegg.

Har: 22" Widescreen, tastatur, mus og stereoanlegg/headset.

Endret av Zandmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg uten tvil gått opp til en i7 prosessor fra Intel, istedenfor sånn AMD crap som ikke står til stil for resten av PCen.

Selv ville jeg nok uten tvil også ha ventet på Nvidia sine GF100 kort, ikke bare fordi de er bedre, men pr. idag er også Nvidia mye flinkere til å slippe oppdateringer fortere samt de har større støtte av spillselskapene.

Lenke til kommentar

tror du kan få mer for pengene.

INTEL CORE I7 920 2.66GHZ 8MB S-1366 2 199,00 kr

LIAN LI FULLTOWER PC-A71F EATX BLACK 1 679,00 kr

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB 639,00 kr

Kingston SSDNow V-Series Notebook Upgrade Kit - Solid State Drive - 64 GB - SATA-150 1 129,00 kr

ASUS P6T X58 S-1366 ATX 1 799,00 kr

CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC10666 1333MHZ (3X2GB) 1 489,00 kr

CORSAIR TX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V 899,00 kr

Samsung SH-D163B - DVD-ROM-stasjon - Serial ATA 159,00 kr

legg til et 5970 fra komplett og det holdt seg under 15k.

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg uten tvil gått opp til en i7 prosessor fra Intel, istedenfor sånn AMD crap som ikke står til stil for resten av PCen.

Selv ville jeg nok uten tvil også ha ventet på Nvidia sine GF100 kort, ikke bare fordi de er bedre, men pr. idag er også Nvidia mye flinkere til å slippe oppdateringer fortere samt de har større støtte av spillselskapene.

Etter tidligere poster på forumet har de fleste anbefalt denne prosessoren framfor i7.

Er også usikkert når Nvidia GF100 kort kommer, kan ta en stund om man vil vente på det.

tror du kan få mer for pengene.

INTEL CORE I7 920 2.66GHZ 8MB S-1366 2 199,00 kr

LIAN LI FULLTOWER PC-A71F EATX BLACK 1 679,00 kr

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB 639,00 kr

Kingston SSDNow V-Series Notebook Upgrade Kit - Solid State Drive - 64 GB - SATA-150 1 129,00 kr

ASUS P6T X58 S-1366 ATX 1 799,00 kr

CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC10666 1333MHZ (3X2GB) 1 489,00 kr

CORSAIR TX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V 899,00 kr

Samsung SH-D163B - DVD-ROM-stasjon - Serial ATA 159,00 kr

legg til et 5970 fra komplett og det holdt seg under 15k.

Er ikke enig med mange av de delene du har byttet ut her.

Grunnen til at jeg har valgt den SSD discen jeg har er på grunn av god feedback på den + 80gb (15gb mer.) Noe jeg helt klart vil få bruk for. Synes 65gb høres litt knapt ut for Windows + eventuelle spill.

Bytte ut en blu-ray med dvd/cd brenner blir også litt dumt med tanke på at jeg helst vil ha et CD-rom som er kombatibelt for blu-ray og som jeg kan brenne cd/dvd med om nødvendig.

Bruke 1000kr mer på et kabinett fra LianLi ser jeg heller ikke vitsen med om man skal spare inn penger på visse deler.

Endret av Zandmann
Lenke til kommentar

Det du har satt opp i lista er da veldig bra :)

Men hvorfor har du kjøpt en skjerm som er beregnet på Nvidia 3D vision (med lav oppløsing) for å bruke et ATI kort som ikke støtter 3D ennå?

og PGA oppløsningen på skjermen ville jeg tatt et HD 5870 i stedet, og kjøpt et til senere om det blir behov (2x5870 yter mer enn 5970)

Konklusjon: bytt ut skjermkortet, ellers ser det rått ut :)

Forresten: Ser du har valgt et HK som bare støtter Dual channel minne. du har valgt et tri channel RAM sett...

Så du må enten bytte RAM eller HK.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar
Det du har satt opp i lista er da veldig bra :)

Men hvorfor har du kjøpt en skjerm som er beregnet på Nvidia 3D vision (med lav oppløsing) for å bruke et ATI kort som ikke støtter 3D ennå?

og PGA oppløsningen på skjermen ville jeg tatt et HD 5870 i stedet, og kjøpt et til senere om det blir behov (2x5870 yter mer enn 5970)

Konklusjon: bytt ut skjermkortet, ellers ser det rått ut :)

Forresten: Ser du har valgt et HK som bare støtter Dual channel minne. du har valgt et tri channel RAM sett...

Så du må enten bytte RAM eller HK.

Grunnen til at jeg valgte den skjermen var siden den har blitt anbefalt på grunn av god responstid etc ved spilling. Er også et pluss med å være 3d ready sånn at jeg ikke trenger å bytte skjerm nok en gang når jeg skaffer meg et skjermkort som støtter dette.

Høre smart ut med å bytte skjermkort. Har vært litt usikker på om jeg bør gå for 5970 eller 5870 selv.

Oh! Visste ikke jeg hadde valgt feil ram brikker. Noen anbefalte rambrikker jeg kunne byttet til? Helst som amentio har, siden de ser ut til å ha alle andre deler til billigst pris (med frakt inkl).

Endret av Zandmann
Lenke til kommentar

Nå er 24" 3D ready skjermer rett rundt hjørne da... og da hadde du fått oppløsning på 1920*1080..

Her er to sett du kan se på:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2555600;c:36213

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2747386;c:36213

Edit: nope de i lista de nå er også tre kanals, (3 brikker som jobber sammen, du skal ha sett med 2 eller 4 brikker.)

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Sier meg enig med gruppa her, i7 er bedre!

Hvilket kabinett har du sett på da? et til ca 1500kr virker som en bra prisklasse for deg, hvis du ønsker å holde den grensa til 15.000kr

Anyway, du trenger ikke enda en noctua vifte for push-pull til cpu kjøleren. det følger med 2x Noctua vifter i den pakken allerede :D

Når du først er i gang med en slik 1TB disk, så kan du kjøpe en med 64mb cache. Den koster ikke mye mer enn den du har i handlevognen nå.

Link https://prisguiden.no/produkt/118899

Lenke til kommentar

Har allerede linket det kabinettet jeg skal ha i første post. Er også lagt til i lista nå siden Hardware har lagt det til i prisguiden.

Test av kabinett

De ekstra viftene jeg har bestilt er til kabinettet og ikke til noctua pcu.

La til rambrikkene som tittel også siden jeg ikke fant de i prisguiden.

Nå er 24" 3D ready skjermer rett rundt hjørne da... og da hadde du fått oppløsning på 1920*1080..

Kommer alltid noe nytt, bedre og større :realmad:

Endret av Zandmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...