Gå til innhold

Har 10k til kjøp av gaming pc - funker dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165
hvorfor ikke et i5 oppsett?

Fordi det oppsettet som er satt opp yter generelt sett bedre over en et i5 oppsett i spilling.

Det gjelder vel egentlig i5 vs AMD uansett pris på det totale setupet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Men har bare et spørsmål. Hvis jeg vil kjøpe en pc til 8500-9000, hva ville dere forandret på hvis vi tar osse sitt oppsett som utgangspunkt?

SSD-disken, fjernet den, eventuelt fjernet CPU-kjøler og valgt et kjippere hovedkort for å komme ned på 8500.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ok, vist du gjør det sånn så dette med osse sitt oppsett.

Kutter ut SSD og CPU-kjøler. Velger det billigere minne han har forslått og bytter til denne psuen.

Lenke til kommentar

Her er det nye oppsettet (gidder ikke linke dere kan jo navna etc, dere proffe;):

GIGABYTE GA-790FXTA-UD5 790FX AM3 ATX

ASUS RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 TITANIUM GREY

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

ACE RAW DEAL+ 620W ATX V2.2 120 MM FAN + SILENT RUBBER FRAME

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB)

AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 6MB SOCKET AM3 BOX

Et par spørsmål da, før jeg fullfører kjøpet...

Wow, MW2 etc. vil kunne bli dratt på høyest grafikk uten noe som helst problem?

Denne blir rask ikke sant?

Varme etc. blir ikke noe problem?

Overall en bra pc?

Erik

Lenke til kommentar

Å kjøre et 5870-oppsett med den PSUen er gambling i mine øyne.. Kjøp en skikkelig PSU. Har ikke lest anmeldelser av Ace sine strømforsyninger, men stiller meg svært tvilende til hvordan den presterer. Ville gått for en annen, selv om 600-650W skal være nok, i og for seg.

Har anbefalt den i mindre strømsugende rigger med ekstremt stramt budsjett, men ikke gjør det her.

Og igjen, 5870-kortet drar ethvert spill strøkent.

EDIT: Skal du spare inn penger, kjøp Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3 eller AMD Phenom II X4 955 Black Edition.

Kjøp Chieftec, 650W, CFT-650-14CS, modulær, MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 (fikk den selv i går - musestille PSU) eller OCZ StealthXStream strømforsyning 600W hvis budsjettet er stramt.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Å kjøre et 5870-oppsett med den PSUen er gambling i mine øyne.. Kjøp en skikkelig PSU. Har ikke lest anmeldelser av Ace sine strømforsyninger, men stiller meg svært tvilende til hvordan den presterer. Ville gått for en annen, selv om 600-650W skal være nok, i og for seg.

Har anbefalt den i mindre strømsugende rigger med ekstremt stramt budsjett, men ikke gjør det her.

Og igjen, 5870-kortet drar ethvert spill strøkent.

EDIT: Skal du spare inn penger, kjøp Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3 eller AMD Phenom II X4 955 Black Edition.

Forsåvidt, tok utgangspunkt i kommentarene på produktet på komplett.no og.se .

Spar inn penger på det e-asy foreslo ovenfor og velg heller denne http://www.dustinhome.no/pd_5010114406.aspx

Edit: e-asy foreslår fra en annen nettbutikk som vil øke fraktutgiftene og penger spart og penger tapt. Det står egentlig om å velge den PSUen jeg foreslo først, eller den ovenfor for litt mer, med mer kvalitet.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Ville følt meg adskillig tryggere med den Cooler Master-strømforsyninga, ja!

Bare sjekk hvor mange vifter som følger med Fractal Design-kabinettet, og legg evt ved tilstrekkelig. Det blir sikkert ikke den kjøligste riggen i verden, men tviler på at du får problemer med det.

CPU-kjøler trenger du ikke, men du får se an hvor bråkete den er den som følger med CPUen - usikker på det selv. Dette kan du jo kjøpe etterhvert evt.

Lenke til kommentar

Ok. Den PSU'en jeg adda nå var grei mener du?

Men da kjøper jeg denne da :)

Tusen takk for all hjelp, men hvis jeg får noe problemer, evt. kunne jeg da tatt kontakt igjen siden dere høres ut som skikkelig experter serru :) eller?

Siste spørsmål; er det vanskelig å bygge? er bare 14 år gammel men har sånn någenlunde idé om hvordan det gjøres :S

Lenke til kommentar

Ekspert og ekspert... Har fått ganske oversikt etter å ha blitt skikkelig bitt av basillen. Og jeg bygde PC sist i går (nytt kabinett, PSU, GPU og CPU-kjøler).

Det er jo egentlig veldig enkelt - få kabler kan plasseres feil sted og hvis du leser manualer og generelt har respekt for at det er dyre elektroniske deler, så går det bra. Se en guide eller to på youtube, "tøm" deg selv for statisk elektrisitet og ikke mist skruer og skujern på hovedkortet, så går det greit.

Men jeg er alltid litt nervøs mens jeg gjør det, og før maskinen har blitt skrudd på - men det er jo bare gøy! Lærer vanvittig mye også, så å bytte komponenter/oppgradere senere blir en lek :D

Lykke til! Riggen din blir kanon :D

Lenke til kommentar

Gleder meg, det eneste jeg er bekymret for er at jeg putter ting på feil sted. At jeg lism ikke vet hvor CPU'en skal og hvor f.eks PSU'en skal festes etc.

Fant forresten ut at det var 2 innebygde vifter, men jeg kan sette inn 5 flere vifter da, men det gjør jeg senere hvis nødvendig.

Takker for all hjelp!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

No prob :)

CPUen og PSUen er kanskje de mest innlysende tingene :) PSUen kan du ikke gjøre noe galt med, men pass for all del på at du legger CPU-chippen slik det er meningen at den skal ligge (bare en mulig måte, men likevel)! Les manualen nøye på dette punktet, siden CPUen kan gå til helvete om du setter den fast feil vei - siden den er svært sårbar.

Men igjen, lykke til og les manualene nøye!

Lenke til kommentar

Vet du hva trådstarter, er nesten slik at jeg føler du gjør narr av oss som skal kunne dette, jeg forklarte da ganske grundig hvorfor du skal ha 750w psu, det er rett og slett sprøyt, tull, tøys , idioti og kjøpe 5870 og et hk basert på 790FX chipset, så parre dette med 620w psu, da holder 770 chipsettet.

Ære være deg easy for å være tolmodig.

Til 10k, greier du ikke å bygge billigere å bedre enn det jeg sa, enkelt og greit.

Åpn en ny tråd spør intelgutta, og du vil få like mange tåpelige råd som du ønsker. da ender du opp med hk med x4 cf support osv....u name it.

Edit:

Blir bare irritert over sånt tull.

Fatter heller ikke hvorfor ny tråd, anbefalingen easy ga deg er omtrent like bra

i en annen tråd

huff

rop i skogen og en får svar

Og en edit til

beklager litt sterke ord, men følte at de trengtes

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Osse, du tar alltid utgangspunkt i at alle skal kjøre alt i CF.

790-baserte hovedkort har også bedre SB enn 770, og prisforholdet som er lite gjør at det blir verdt det lille ekstra.

På tide at du slutter å være så "cocky" med dine egne oppsett, som tydeligvis er alltid løsning på alle tråder.

Da foreslår jeg starter at du starter din egen side hvor du kan drive for deg selv, sånn at vi andre som gjerne vil hjelpe også får litt plass på dette forumet.

Lenke til kommentar

nei henrik

jeg gjør ikke det

men det er i utgangspunktet 600 kr bortkaste å kjøpe x16 hk for cf, og ikke ha psu som kan følge opp.

Fakta

Edit:

Og slikt skal enhver som anbefaler vite

gir du fanden i cf støtte både hk og psu, ja så har du omtrent romm for en 40gb intesl SSD systemdisk, noe som gir en følt bedre rigg

Og slikt skal enhver som anbefaler vite.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Litt OT, men dette er nettopp hvorfor jeg slutta å hjelpe folk med å finne komponenter.Det blir bare krig om hvem som har det beste oppsettet.

Dessuten begyner jeg å bli jævlig lei av at de 10 seneste forumtråder inneholder tittler som:

"gamer pc til 6000"

"skal bygge pc budsjett 10k"

"ser dette oppsettet greit ut"

Det må da være mulig å lese litt selv på forumet før du starter en tråd?

HenrikPC: For å ta Osse i forsvar. Trådstarter skriver at han vil ha en pc som er lett å oppgradere senere. Er ikke det å sette inn et ekstra skjermkort å kjøre CF oppgradering?

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar

Jeg tror nok trådstarter greier å veie ut det som er viktig for han / henne og de ALLER FLESTE innspill er som oftest bra. Det er veldig mye god hjelp i dette forumet. :)

men de som starter en slik tråd må også huske å google og se på youtube for å få andre synsvinkler enn kun dette forumet. Det er utrolig viktig før kjøp av en ny pc hvis du ikke kan så mye selv.

Litt OT, men dette er nettopp hvorfor jeg slutta å hjelpe folk med å finne komponenter.Det blir bare krig om hvem som har det beste oppsettet.

Dessuten begyner jeg å bli jævlig lei av at de 10 seneste forumtråder inneholder tittler som:

"gamer pc til 6000"

"skal bygge pc budsjett 10k"

"ser dette oppsettet greit ut"

Her er jeg ikke enig. En nybegynner er ofte veldig usikker. Derfor skader det ikke å lage en tråd med mindre eksamt samme oppsett er tatt opp før. (det er sjeldent i disse dager).

En tråd hvor man får noen enkle og greie svar skader aldri. Da blir dte også mer for andre som har lignende problem å lese!

MIN MENING!

Værsegod å hakk løs på den hvis du føler for det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...