Gå til innhold

Har 10k til kjøp av gaming pc - funker dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå 10k som skal brukes på gaming pc. Har allerede laget ett oppsett, men er veldig usikker på om alle delene passer sammen og om jeg vil få en bra pc ut av det. Kunne dere hjulpet meg?

Trenger ikke OS, tastatur, mus. Trenger bre de interne delene + kabinett.

Vil gjerne ha en liten, støysvak pc som er lett å oppgradere senere. Den skal brukes til spill og arbeid, men vil gjerne ha en god gaming pc!

Her er linken jeg lagde, ville gjerne fått en SSD disk inn der, hvis det var mulig. Er dette noe jeg kan satse på da?

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E8-78A763E68457

Takker på forhånd for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar! Vil gjerne høre andres meninger også ang. dette, men har et generelt spørsmål til; vil denne kunne dra spill som WoW og MW2 på fullt uten hakking på godt norsk?

Erik

PS: er ikke en pc expert så overklokking går nok ikke mye rundt om i tankene mine, så dette vil jeg nok ikke gjøre. Men er rammen rask nok og passer alle delene sammen?

Lenke til kommentar

Det er desverre ikke et godt oppsett, på mange områder ja, men ikke i forhold til hva du ønsker.

Kabinettet er et godt gamerkabinett, men ikke stille, og siden det ikke er stille så er ikke riggen det du spør etter. Hovedkortet er topp, men psu er noe liten for cf av 5870. Slik at det er vanskelig å se at det er gode oppgraderingsmuligheter. Skal forsøke å sette opp det som vil være en rigg til 10k som er ganske nært hva du spør etter.

Lenke til kommentar

Her er hvordan jeg ville satt riggen opp, utifra hva du skriver i første post, mye er likt hva du selv har satt opp, er kabinett, psu, cpu kjøler, som er forskjellene, samt at kun 1 spinnedisk, men fikk rom for 40 gb Intel SSD, og raskere minne. Måtte dumpe Komplett, mye pga priser og fraktkostnader, så en handler det en kan hos dustinhome, det de ikke har, blant annet riktig hovedkort, psu som passer til budsjettet, gikk jeg til amentio.

Fra dustinhome

Samsung DVD brenner

Fractal R2 støydempet kabinett, les test hos HW.no

AMD 965, 125w, 3,4 ghz

Intel 40 gb SSD disk

Samsun F3- 500 gb hdd

Asus Radeon 5870

Arctic Cooling cpu kjøler

Totalt fra Dustin inkludert Frakt kr 6972,-

Fra amentio

Gigabyte 790FX-TA . usb 3.0 og sata 6 16x16 cf støtte

Crucial 4 gb DDR3 - 1600 - CL8-8-8-24

psu - Chieftech 750w

Fra amtentio inkl frakt: kr 3228,-

Pokkern her kom jeg 200 kr over budsjett.

Minne kan skiftes ut til Kingston 4 gb cl9, uten mye ytelsestap, nå er vi innenfor budsjett.

Men vil poentere at stille er det ikke med skjermkort av typen radeon 5870, i såfall må vi finne rom for radeon 5870-vapor. Men mest støy er det skjermkortet som lager, og kabienttet vil dempe dette noe.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar Osse! Glem det med støy... Det viktigste er at den er god til gaming, er kjapp og kraftig. Størrelsen er ikke super farlig, bare den ikke er megastor er det greit. Vil bare at ytelsen skal være best til 10k! Forandrer dette noe på oppsettet? Vet du om det er mulig å kjøpe fra samme butikk, det blir så himla kaotisk skjønner du. Ikke noe problem om det bir 10,500 kr... Null problem.

Erik

PS: linkene du ga meg til amentio.no funket men førte meg bare til førstesiden deres...

Endret av Habbenja
Lenke til kommentar

Å benytte to nettbutikker er som regel ganske lønnsomt, da man kan plukke ut de billigste komponentene i de to butikkene. Vil tippe at du kan spare 500-800kr på å splitte bestilling i to, eller rett og slett bruke de sparte pengene på bedre komponenter.

Å være "trofast" mot en butikk lønner seg som regel kun for eierne av butikken, ikke kunden. Og for all del, sjekk prisene med prisguide.no. Ikke stol blindt på at komplett.no er billigst. Det er mange mange år siden de var høyt oppe på pristesten her...

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Men ellers er delene OK, som Osse linket eller? Ingenting jeg burde forandre på? Hvis jeg spiller wow nå, kan jeg da spille det på høy grafikk uten hakking?

Erik

wow krever utrolig lite i forhold til hva man skulle tro, JA du kan spille det mer en lett mad full peising på vsync og AA..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er klar over det, så er skjermkortet vel det nest hissigste på markedet nå. Den skal klare å kjøre alt av spill på maks. innstillinger, med veldig få unntak. MW2 vil gå som en drøm det også.

EDIT: Hvilken skjerm har du? Håper du får utnyttet det littegrann altså...

EDIT: Jeg mener, et slikt skjermkort fortjener jo egentlig

. Eller
. Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Full HD skjerm 32" fra Toshiba... Funker det bra?

Funker fint vist du vil bli firkantet i øyene!

Men litt seriøst, er like krevende med en 22" full HD-skjerm som med en 32" full HD-skjerm.

Jeg synes generelt at det blir slittsomt med en så stor skjerm, spess uten 2560x1600 oppløsning, blir for stort.

Og med skjerm så referer du vel til TV?

Mitt forslag er 2 eller 3 full hd-skjermer i størrelsen 22-24".

Lenke til kommentar

Ser at amentio har endret nettbutikken sin, slik at linkene nå ikke fungerer slik de skal som da jeg satte de opp, og kan du gå til de 10200 som det opprinnelig ble, så er det nok omtrent det beste du kan få til kr 10200,- kabinett er en smaksak, men til prisen så er det et meget godt kabinett. Antech 600 har muligens bedre kjøling til samme pris.

Men nå har dusting fådd inn det gigabyte hk, så da er det ikke dumt å gå dit, frakta fra amentio var over kr 200,-, mens frakta fra dustin ikke vil endre seg.

Så holder vi oss til dustin og glemmer Amentio

Fortsetter du vidre slik

Gigabyte 790FX-TA

Corsiar 750w

Corsiar 4 gb DDR3-1600 cl9

Totalt inkl. frakt kr 10329,-

ønsker du å spare ca 200, så gå for 4 gb av dette minnet i stede

Og det finnes ikke et spill pr idag denne riggen ikke kan drive på 1 skjerm med 1920x1080.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...