Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs

Tronuk

Anbefalte innlegg

Jeg er positivt overrasket over støynivået. Noe "viftesus" er det selvsagt ved lett bruk men ikke plagsomt.

Under spilling er det jevnt sus uten at det er plagsomt på noen som helst måte. Jeg syntes fruens macbook har en mye mer fremtrendende viftestøy enn f.eks min X77jq under last.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er kvaliteten på denne laptopen? Føles den billig og enkel eller er den robust? Blir den glohet av litt tøff spilling? Tåler skjermen en liten trøkk? Faller taster av og funksjoner går i stykker? Eller er den god og robust? :-)

Lenke til kommentar

God og robust, absolutt. Blir ikke ubehagelig varm under lengre spilløkter, og ser ut til å ha et greit viftesystem. Bråker lite, og holder fin temperatur. Skjermen ser ut til å tåle mye, men elsker fettflekker og støv. Tastaturet er absolutt en del av maskinen som brillierer.

Er egentlig veldig lite negativt jeg kan si etter nesten en måned i bruk. Skal man dra frem smådetaljer blir det vel at maskinen kommer levert med et lass av bloatware, og at det ellers er relativt dårlig driverstøtte for XP (om man foretrekker dette over 7).

Endret av calimariae
Lenke til kommentar

Ahh.. Det er musikk i mine ører ;-) Da blir det en Asus N61ja på meg når den er tilbake på amentio! Ja det med shitware er også det eneste jeg har hørt om den som ikke er positivt.. Men alle merker utenom noen har crapware, og selv har jeg acer med tonnevis av dritet, men man venner seg til det og :-)

Ahh.. Det er musikk i mine ører ;-) Da blir det en Asus N61ja på meg når den er tilbake på amentio! Ja det med shitware er også det eneste jeg har hørt om den som ikke er positivt.. Men alle merker utenom noen har crapware, og selv har jeg acer med tonnevis av dritet, men man venner seg til det og :-)

NOTE: Som dere ser kommer innleggene mine dobbelt; med andre ord, aceren min er klikka :-)

NOTE: Som dere ser kommer innleggene mine dobbelt; med andre ord, aceren min er klikka :-)

Endret av datating
Fletttet to innlegg
Lenke til kommentar

Hvordan er asus n61 eller x77 med tanke på varmeutvikling ved spilling og grafikkrevende applikasjoner?

Støy ? hehe, jeg synes pcen er nærmest lydløs. Varme? Ingen, bortsett fra vifteløsningen på venstre side. Der blåser det konstant varm luft, så prøver å ha den plassen ganske tom for andre ting. Har hatt pcen på fanget masse og sånn, merker aldri noe til temperatur på undersiden.

Hvordan er kvaliteten på denne laptopen? Føles den billig og enkel eller er den robust? Blir den glohet av litt tøff spilling? Tåler skjermen en liten trøkk? Faller taster av og funksjoner går i stykker? Eller er den god og robust? :-)

Rimelig bra kvalitet , ser bra ut, kanskje litt mye "tomrom" Som f.eks. at tastaturet kunne vært litt lengre, slik at ikke pilene ble skvist inn mellom alt det andre, men nå går det stort sett i wasd knappene uansett. Skjermen er som mange andre en magnet for flekker og støv, må rengjøre den støtt og stadig. KJipt at skjermen er så glossy, det er vel det eneste jeg har å utsette på denne.

Klarte faktisk å søle kaffe over tastaturet her om dagen, fikk litt panikk og hentet vått papir til å tørke med. Det gikk bort med engang og ingen taster er klebrige.. fantastisk!

tastene sitter godt.. og de 5 hurtigknappene som er der fungerer utmerket selv i tunge spill.

Touchpadden er jeg ikke så imponert over derimot, den funker helt greit, men ikke noe mer utover det. Bruker alltid mus på siden av.

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd med min, måtte litt tilvenning til fordi man ikke scroller langs kanten av pad'en som på en del andre maskiner. Men etter å ha vendt meg til "2-finger" scrolling er dette mye bedre og jeg kunne ikke tenkt meg å bytta pad med noen av de andre bærbare jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å bestille asus n61ja når den er tilbake på amentio :) Eller burde jeg kjøpe asus x77ja? Kommer jeg til å merke forskell på oppløsningen på skjermen i med at den ene er en 17" med høyere oppløsning? Og blir 16" varmere og mer støyfyll enn 17 siden den er mindre? Jeg liker ikke store pcer som jeg har sagt mange ganger, men viss x77 blir bedre for meg til jeg velge den ;)

Kommer nok til å bestille asus n61ja når den er tilbake på amentio :) Eller burde jeg kjøpe asus x77ja? Kommer jeg til å merke forskell på oppløsningen på skjermen i med at den ene er en 17" med høyere oppløsning? Og blir 16" varmere og mer støyfyll enn 17 siden den er mindre? Jeg liker ikke store pcer som jeg har sagt mange ganger, men viss x77 blir bedre for meg til jeg velge den ;)

Lenke til kommentar

Pcen min er klikka, så alle innlegg kommer gange to eller tre... Beklager :p

Lenke til kommentar

Da har enda et alternativ blusset opp... Hp's nye pavilion dv 62-158so. Det står altså mellom den og asus n61ja :) Hpen har bedre specs på det meste, men er usikker på skjermkortet. Den har Nvidia's GT M320 1GB. Hvordan er dette i forhold til Radeon HD5730 som asusen har. By the way; de koster det samme :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...