Phinex Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Da har jeg lagt ut min for salg, den blir rett og slett for kraftig for mitt bruk under studier nå, trenger noe med mye mer batteri og portablitet.. Send meg pm om du er intressert i å kjøpe Endret 7. september 2010 av Phinex Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hadde ikke denne en "skikkelig" tråd med bilder i førstepost og mer til? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Haha, hvem var det som sa at det var vanskelig å selge? Gikk 1 time etter at annonsen ble aktiv og jeg hadde salg. 6000 kroner rikere Nå blir det Asus UL30vt på meg tenker jeg Endret 8. september 2010 av Phinex Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Har komplett sluttet å føre denne? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Har komplett sluttet å føre denne? Asus har sluttet å produsere den. Den nye modellen er Asus N73JN, men denne modellen har en del svakere skjermkort (Nvidia Gt335) enn X77JA/N71JA (ATI HD5730), og er sånt sett et dårligere kjøp. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvilken PC skal man gå for nå Asus har sluttet å produsere denne? Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvilken PC skal man gå for nå Asus har sluttet å produsere denne? www.teknofil.no har nylig gjort en test av bærbare til rundt 6 000 kroner. Testvinneren der ble Samsung R580. Andreplassen, HP Pavilion dv6-3000so, har hakket bedre grafikkort (ATI Mobility Radeon HD 5650), men en anelse dårligere CPU ytelse (AMD cpu, kontra Intel Core i3). Ingen av disse kan matche denne trådens Asus laptop i grafikkytelse, men de yter bra i low/med settings i de fleste nyere spill (ref: http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html). For 6 000,- tror jeg begge ovennevnte er gode valg, med mindre du krever det lille ekstra i grafikkytelse. Da må du nok opp noen lapper i pris. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 7-8000 kan jeg godt koste på meg på en laptop. HP skal jeg ikke ha, om så den blir kastet etter meg. Varmen fra HP-pc'er er det verste jeg har vært borti. Hva er de beste i 8000 kroners-sjiktet? Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvilken PC skal man gå for nå Asus har sluttet å produsere denne? Et annet tips, dersom du er interessert i Asus, er ASUS X64JA. Den har en 16" skjerm og litt mindre oppløsning enn Asusen som denne tråden er basert på, men har samme grafikkort og ganske gode spec's for øvrig (bl.a. Intel Core i3 350M cpu, 4GB minne, 640GB disk m.m.). Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvilken PC skal man gå for nå Asus har sluttet å produsere denne? Et annet tips, dersom du er interessert i Asus, er ASUS X64JA. Den har en 16" skjerm og litt mindre oppløsning enn Asusen som denne tråden er basert på, men har samme grafikkort og ganske gode spec's for øvrig (bl.a. Intel Core i3 350M cpu, 4GB minne, 640GB disk m.m.). P.S: Den ovennevnte laptopen er temmelig lik i konstruksjon og utforming som trådemnets laptop (ASUS X77JA). Keyboard layout, høyttaler+lydkort, samt port-plasseringer. Eneste drawbacket med begge er glossy skjerm. Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 7-8000 kan jeg godt koste på meg på en laptop. HP skal jeg ikke ha, om så den blir kastet etter meg. Varmen fra HP-pc'er er det verste jeg har vært borti. Hva er de beste i 8000 kroners-sjiktet? Foruten de jeg har nevnt, er Acer Aspire 5943G et meget godt valg, om du har 8995 kr å avse (prisen i skrivende stund på lenken). Den har bedre grafikkort (ATI Mobility Radeon HD 5850) enn alle de nevnte laptops, inkludert den i trådemnet. Og like god CPU ytelse, men en mindre skjerm (hvilket ikke gjør den mindre attraktiv spør du meg... 17" er vel stort på en bærbar har jeg erfart...). Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 7-8000 kan jeg godt koste på meg på en laptop. HP skal jeg ikke ha, om så den blir kastet etter meg. Varmen fra HP-pc'er er det verste jeg har vært borti. Hva er de beste i 8000 kroners-sjiktet? Foruten de jeg har nevnt, er Acer Aspire 5943G et meget godt valg, om du har 8995 kr å avse (prisen i skrivende stund på lenken). Den har bedre grafikkort (ATI Mobility Radeon HD 5850) enn alle de nevnte laptops, inkludert den i trådemnet. Og like god CPU ytelse, men en mindre skjerm (hvilket ikke gjør den mindre attraktiv spør du meg... 17" er vel stort på en bærbar har jeg erfart...). Obs på at 5943g blir ubehagelig varm å bruke på/rundt tastaturet ved spilling. Har testet en men returnerte den grunnet varmen. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Takk for tilbakemelding. Skal i alle fall ikke ha noen PC som sender ut enorme mengder varme. Gud forbi slike PCer. OC: Du virker å ha en del over middels peiling på PC. Hva anser du som den beste PCen i 8000 kroners-sjiktet? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Asus X64JA som allerede er nevnt er en god kandidat. Asus N73JN/N53JN er ikke dårlige maskiner selv om de har dårligere skjermkort heller. Om jeg ville hatt absolutt mest ytelse for minst penger hadde jeg kjøpt denne: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=4328639 Super pris (+gratis frakt hos siba) og et greit ATI HD5650 skjermkort. Ellers hadde jeg lagt mer penger i maskinen og kjøpt Asus G73JH som er en skikkelig god og kraftig maskin. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Drukner nesten i PC'er som kan fungere til mitt bruk. Vanskelig å finne den "perfekte". Til prisen var Siba-PCen interessant, men er redd den blir litt for veik i ytelsen. Bommer jeg fælt her? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Tja, skal du ha bedre grafikkort er alternativet Asus X64JA, ellers må man opp til MSI GX640 til over 9000 for å få HD5850. Klart intel core i3/i5 CPU er kraftigere prosessorer enn AMD, men det hjelper bare noe i spill som oftest er mest avhengig av grafikkytelse. Lenke til kommentar
gertfjert Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hei,har fått problemer med cd brenneren på asusen min,den brenner ikke cd plata ferdig og er slarkete,kjøpte den av komplett og når jeg ringte dem så sa de at jeg måtte ta kontakt med asus i norge,kjøpte den i mars i år,skal ikke komplett ta den inn for rep? Lenke til kommentar
sp3c Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Asus har garantiansvar i 2 år på min PC, og da harddisken min tok kvelden litt over ett år etter den var kjøpt, måtte jeg ta kontakt med de. For min del var det ikke noe problem i det hele tatt, det tok en uke fra jeg fikk RMA nummer og kunne sende den inn, til jeg fikk den tilbake ferdig reparert. Lenke til kommentar
gertfjert Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 ok takk for svar,skal jeg kontakte asus norge eller lignende da? Lenke til kommentar
sp3c Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Jeg fikk bare et telefonnummer av Komplett jeg skulle ringe, men vil tro at dette var til Asus Norge ja. Hvis ikke vil jeg ihvertfall tro at de vil være behjelpelige med å sette deg over/henvise deg til riktig sted. Min personlige oppfatning av kundeservicen til Asus er veldig positiv. Endret 12. september 2010 av sp3c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå