Lapp1 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Kunne du vært så grei å tilføye link til det du brukte? Lenke til kommentar
StureS Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Har hatt min X77JA i ett par dager nå, den virker til å være veldig bra. Må si jeg er veldig godt fornøyd med oppstarten av laptop, går unna som bare det. Planen var å sette inn SSD når ferie penga kom, men klarte ikke vente så måtte ta ut den ene SSD disken (OCZ Vertex 60GB) fra stasjonære å teste. Fra kald start til jeg er inne i windows tar det nå 20-21 sekunder, det er mye raskere enn min stasjonære klare med Intel x-25 M. Tror nok 60GB blir litt lite så jeg regner vel med at det blir en 160GB intel disk etterhvert Den har så langt vært veldig lite støy av og den er kald der man normalt sett holder hendene og det er digg, min gamle laptop var varm og ukoselig å bruke. Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Kunne du vært så grei å tilføye link til det du brukte? http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us Velg så n71ja(samme som x77ja) fra listen under "Please Select the Product". Så velger du bare ønsket bios under bios, og Windows BIOS Flash Utility fra bios utilities. Endret 30. mai 2010 av seaweed Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Testet akkurat Dirt 2 på N61ja'en Målte i Fraps, og fikk 30 FPS på High settings med 1360x760 Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Mye snakking om flashing av bios her. Kan noen fortelle meg fordelen eller poenget med å gjøre det på en ny pc? Hva vil man oppnå med å flashe bios på denne maskina? Er biosen en svakhet her? Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Mye snakking om flashing av bios her. Kan noen fortelle meg fordelen eller poenget med å gjøre det på en ny pc? Hva vil man oppnå med å flashe bios på denne maskina? Er biosen en svakhet her? Digg å kunne overklokke med ferdige OC verdier. Derfor jeg oppgraderte min. (Nyeste biosversjon har visstnok fjernet denne muligheten) Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Så det handler i bunn og grunn om overklokking? Det er et område jeg velger å holde meg unna på en så dyr PC (NJ71JA, 10 000 kroner), så da er det med andre ord ingen poeng av meg å oppdatere? Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Så det handler i bunn og grunn om overklokking? Det er et område jeg velger å holde meg unna på en så dyr PC (NJ71JA, 10 000 kroner), så da er det med andre ord ingen poeng av meg å oppdatere? Nei, som regel handler det ikke kun om overklokking. For hver BIOS oppdatering, så følger det med et "Release notes" dokument, enten fra websiden du laster ned BIOSen fra eller inkludert i ZIP-fila e.l. hvor selve BIOSen er. Her står det listet opp punktvis hvilke endringer i den aktuelle BIOSen som er gjeldende. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Om ikke BIOSen fikser noen problemer eller lignende, er det ingen grunn til å oppdatere. Om de gir ut changelog til BIOSen, er det bare å sjekke den og vurdere om det er verdt å oppdatere. Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Ok, men for å være litt mer konkret da; er det nødvendig å flashe nj71 om man ikke tenker å drive med overklokking? Lenke til kommentar
kulo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Biosoppdatering fikser at pcen låser seg hvis du trykker Fn+Esc. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Kunne du vært så grei å tilføye link til det du brukte? http://support.asus....SLanguage=en-us Velg så n71ja(samme som x77ja) fra listen under "Please Select the Product". Så velger du bare ønsket bios under bios, og Windows BIOS Flash Utility fra bios utilities. Huh? Trykk på linken selv, se om det er det samme som du mente. Finner ikke noe av det du sa jeg. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 velg: product: Notebook --> Series: N71 --> Model N71JA i dropdown menyene på den siden. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Åja! Beklager, tenkte ikke så langt som at det skulle være notebook i første dropdownen. Tusen takk! Får se om dette funker EDIT: Smertefritt! OG, det løste batteriproblemet. Evig takknemmelig Hadde vel sendt den inn og måtte vente ellers. Endret 2. juni 2010 av LegitSuperstar Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Noen her som vet hvor lang tid de kommer til å ta på å levere pcen til Stavanger ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Fra komplett? Normalt sett 2 virkedager om du bestiller tidlig på dagen. 3 dager om du bestiller på ettermiddag/kveld. Levert inn dag 0 og sortert i oslo. Sortert på forus dag 1. Ankommet post i butikk dag 2 - klar til henting. Endret 5. juni 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Da var det tomt å jeg å bror min fikk bestile en pc hver gleder oss Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Noen her som vet hvor lang tid de kommer til å ta på å levere pcen til Stavanger ? Bestilte fra MPX.no søndag kveld, og nå sitter jeg og skriver dette med ASUSen Lenke til kommentar
kulo Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ny bios 206 lagt ut på ftp. Kan ikke se noen endringer. ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/nb/N71Ja/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå