Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs

Tronuk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus jobber visstnok med en ny bios til N71JQ og N71JA som fikser følgende:

*Maskinen låser seg om man trykker fn + esc. (f.eks om man bommer på fn + F1.... fn + esc har ingen funksjon).

*Vifteoppførsel ved idle. Slik det er nå spinner vifta på 100rpm for å periodevis spinne opp til 3300rpm når temperaturen blir for høy (ca hver 20-30 sek eller så), dette er hørbart i helt stille omgivelser (har dog ikke irritert meg, har hatt langt mer irriterende vifter ved idle på andre maskiner..). Tipper de kanskje øker idle standard rpm til 1000rpm og/eller senker hastigheten den spinner opp til (f.eks 2000rpm) for at maskinen skal bli i praksis lydløs ved idle... utenom eventuelle harddisklyder.

Greit å få fikser til feil jeg ikke engang har lagt merke til :)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Fikk pc'en for en drøy uke siden, og har egentlig bare en ting å si:

Løp og kjøp! :) Ser du etter en ~gaming pc i størrelsen 17-tommer, kan jeg ikke se at det er noe bedre alternativ om dagen noen steder.

Eneste ankepunkt jeg kan se så langt, er at Komplett har jekket opp prisen med 500 kroner, noe jeg regner med de gjorde fordi de så at *veldig* mange har interesse for pc'en, og kanskje fordi de hadde gitt en i utgangspunktet litt for god deal ;)

Har ikke blitt helt venn med touchpaden ennå, og "iPhone"-funksjonene, men ærlig talt: hvem bruker touchpad uansett :p

Lenke til kommentar

*Maskinen låser seg om man trykker fn + esc. (f.eks om man bommer på fn + F1.... fn + esc har ingen funksjon).

*Vifteoppførsel ved idle. Slik det er nå spinner vifta på 100rpm for å periodevis spinne opp til 3300rpm når temperaturen blir for høy (ca hver 20-30 sek eller så), dette er hørbart i helt stille omgivelser (har dog ikke irritert meg, har hatt langt mer irriterende vifter ved idle på andre maskiner..). Tipper de kanskje øker idle standard rpm til 1000rpm og/eller senker hastigheten den spinner opp til (f.eks 2000rpm) for at maskinen skal bli i praksis lydløs ved idle... utenom eventuelle harddisklyder.

Høres bra ut. Viften har jeg lagt merke til de siste dagene. Maskinen er jo så stille, så da legger man jo merke til den minste "ulyd":-) Hva med lyden når man bruker usb 2.0?

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Viften har jeg lagt merke til de siste dagene. Maskinen er jo så stille, så da legger man jo merke til den minste "ulyd":-) Hva med lyden når man bruker usb 2.0?

Tipper det er en hardware design/svakhet som gjør det. Tviler på at bios kan rette på det, muligens drivere kan, men tviler også på det. Er vel noe man må leve med. Lyden er så svak hos meg at jeg kun hører den om det er helt stille /når vifta på laptoppen ikke går.

Lenke til kommentar

Da var den bestilt og frigjort for plukk ifølge komplett.

Blir jeg ikke fornøyd vet jeg hvor hele gjengen bor :ph34r:

De er nede i 17 igjen nå så burde kanskje gjøre som meg og hoppe i det hvis folk sitter på gjerdet. Gadd ikke risikere å vente på nytt parti en gang til.

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Joda, har nok det. Skriver ifra maskinen nå. Hadde den i hus rundt 18:00, fordelen med å bo i nærheten av komplett.

Alt ser lekkert ut så langt, legger bare inn det helt nødvendigste, skal ikke kluddres til med unødvendig skit.

Lenke til kommentar

Er det "overkill" å kjøpe denne maskinen, dersom jeg hovedsaklig bruker maskinen til sufring, office-applikasjoner og det mest avanserte spiller jeg har er Football Manager 2010?

Jeg vil ha en PC som holder noen år og som flyter fint uansett hva jeg måtte finne på. Lavt støynivå og lite varmeutvikling er også viktig.

Lenke til kommentar

Ja. FM blir aldri spesielt krevende, og den laptopen (og alle andre nye) vil klare de neste utgavene av FM helt fint.

For at den skal vare noen år, kommer an på hvordan du behandler den og tiden du setter av til vedlikehold.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Er det nødvendig å gjøre BIOS-oppdateringer på denne for at den skal fungere skikkelig, eller er det bare å gi gass?

Vurderer den opp mot et par andre, men som med alle tråder her så er det noe positivt og noe negativt. Regner ikke med at jeg vil bruke den til oppgaver som pusher grafikken så veldig, men fungerer den greit med flere applikasjoner som kjører samtidig og tidvis mange nettleservinduer? Noen som har problemer med støy/varme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...