Gå til innhold

spørsmål angående jobbsøknad?

Anbefalte innlegg

Skal drive å søke ny jobb nå og har tenkt å sende en søknad med CV til en av disse rekrutteringsformaene som stillingen er utlyst via.

Det jeg lurer er om de vil holde det konfisidielt hvis det er påkrevd i søknaden min?

Hvordan kan jeg være sikker på at de ikke kommer til å ringe min nåværende arbeidsgiver, vil jo ikke risikere å miste nåværende jobb p.g.a en søknaed som jeg er meget usikker vil bringe en ny jobb??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, din arbeidsgiver vil nok få tilgang på din CV i og med at den ligger der ute for arbeidsgivere til å se på.

Tror ikke du skal bekymre deg for jobben din pga en CV, det er overhodet ikke grunnlag nok for en oppsigelse.

Nei, spør ikke om det.

Det jeg skal gjøre er å sende en søknad med CV til en rekrutteringsfirma p.g.a en jobb de har utlyst.

Det er derfor jeg er bekymret, tenk om de ringer direkte til min arbeidsgiver for å spørre om meg???

Da vil jo min arbeidsgiver vite at jeg søker en annen jobb og jeg kan risikere å bli fryst ut og kansje sparket, du vet liskom aldri.

Har inntrykket at disse rekrutteringselskapene ofte er useriøse aktører, samtidig så er hver eneste stilling uti der utlyst via dem.

Er så drittlei nåværende jobb at jeg vurderer risikoen!!!

Lenke til kommentar

synes du skal gjøre det. Om du bruker din nåværende sjef som referanse er det jo en stor sansynlighet for at andre arbeidsgivere ringer han for å spørre.

Sier igjen: At du søker etter andre jobber er overhodet ikke grunnlag for å få fyken. Det er helt normalt å søke andre jobber mens man er i et arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...