Gå til innhold

Windows 7 RC snart ut på dato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har ikke prøvd dette, så ikke heng meg om det ikke virker, men det er enkelte som sier det går greit å oppdatere fra Win 7 RC til alle type Win 7 RTM.

http://tech.icrontic.com/articles/upgrade-...7-rc-to-retail/

I eksempelet der oppgraderte de fra RC til home premium, via en metode for å lure installasjonen til å tro at det var en home premium versjon som var installert allerede.

Prøves på egen risk !!

Vegard

Endret av Eddie123
Lenke til kommentar

Via filediteringen som jeg snakket om. Ergo hadde det vært interessant å høre Sveinungs tekniske detaljer for hvorfor det ikke skal gå.

UPDATE:

This guide now includes the steps necessary to upgrade from the Windows 7 release candidate to any retail version of Windows 7.

We have certified the steps by successfully converting an RC install to the retail version of Windows 7 Professional.

Enjoy!

Man kan selvf. oppleve et tonn av problemer om man har brukt RC i lang tid, kanskje oppgradert fra mange Betaer underveis og har mye dill-dall inne. Men det gjelder for alle type oppgraderinger, også de som er "Supportert".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du kan velge språk. I Win 7 er det også enklere å bytte språkdrakt i etterkant, men enkelte ting forblir i orginalspråket selv her.

Har aldri vært mulig i Windows det uten å laste ned språkpakker osv...

Ikke ta det som en nedtur og måtte kjøpe produktet...husk at dette er en av de beste OS'ene de har laget så langt! og du kan kjøpe OEM versjon som er langt billigere enn retail. Og dere trenger ikke Ultimate eller professional..kun home premium, med mindre dere vil ha hdd kryptering, språkvalg og skal melde dere inn i noe domene...jeg betalte 800 gode for min..ikke så ille syns jeg.

Og ja jeg veit at om dere skal skifte hardware så blir det krøll fordi OEM binner seg til MAC adresse, men dere veit alle at man kan ta en spansk en her.(ringe microsoft og få lisens fordi du hadde et defekt HK)

Tja nå ville jeg sagt at hvilken som helst Linux distro er bedre enn noen Windows noen gang vil være.

Lenke til kommentar
Fra 1. mars vil Windows ta en omstart hver andre time (...)

Det blir jo som i gamle dager da, med Windows 95 :D

Win-ME var vel den suverent verste til å krasje, brrrr. Selv Win7 har hatt BSOD hos meg når jeg har prøvd ut diverse hardware og drivere.

Enig med de som synes Win7 er verd en lisens. Man klarer seg sikkert med OEM, for det er vel ikke lenge til Win8. :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sveinung:

Har du noen tekniske forklaringer/begrunnelser på hvorfor det ikke skal gå slik jeg tror det kan være mulig og nevner i min post? Jeg er

ikke motstander av å lære noe nytt.

Jeg har ikke snøring, men jeg tviler ikke på at du eller en eller annen klarer det. :)

Dersom du gadd følge linken ville du sett at det er mange som har kjørt upgrade.

Fra RC1 til f.eks. Professional.

Og sluppet unna full reinstall/miste alle settings.

Skal selv prøve ut dette ila neste uke.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sveinung:

Har du noen tekniske forklaringer/begrunnelser på hvorfor det ikke skal gå slik jeg tror det kan være mulig og nevner i min post? Jeg er

ikke motstander av å lære noe nytt.

Jeg har ikke snøring, men jeg tviler ikke på at du eller en eller annen klarer det. :)

Dersom du gadd følge linken ville du sett at det er mange som har kjørt upgrade.

Fra RC1 til f.eks. Professional.

Og sluppet unna full reinstall/miste alle settings.

Skal selv prøve ut dette ila neste uke.

:)

Og det "funka fett". :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...