Caliente Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Heisann! Jeg har da følgende PC: ...... ------------------------------------------------------------------------------------- Har de bestilt meg ett nytt kabinett, ny PSU og nytt skjermkort. ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Corsair TX 950W PSU Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort Så lurte jeg på om jeg ikke skulle selge hele PCen å bygge meg en ny. Er det noen vits i dette, eller vil CPU, RAM og HK ikke være noen flaskehals for dette skjermkortet? Eventuelt, hvor mye kan jeg ta for den PCen (uten oppgraderingsdelene) ? På forhånd takk Endret 3. februar 2010 av Caliente Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 vil si en realistisk salgspris på maskina uten upgrade er mellom 4000-4500kr.. om du får 4000kr så er jo den AMD sin beste quad core, et bra HK med crossfire og 4GB DDR3 RAM, samt 500GB samsung F3 HDD og en sata DVD.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) E8500, 4 GiB og et X48 hovedkort er nok ingen stor flaskehals for HD 5870. Til og med HD 5870 i CF klarer E8500, men da ser vi nok noe ytelsestap relatert til i5 eller X4 965 BE. Så personlig ville jeg ha beholdt riggen i påvente av hva våren og sommeren (eventuelt 2011) skulle bringe av nyvinninger. Vi tet jo at i 2011 får vi i realiteten to nye "plattformer" for desktop. Men eller så er vel neppe 8800 GTS, Hiper PSU (må betale for å bli kvitt) og kabinettet av det mest salgbare som enkeltdeler. Endret 1. februar 2010 av Bolson Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Gitt at HK, CPU og RAM idag koster 4000 virker det som en dårlig deal da. La den ut på finn.no for 5.5 jeg. Det er jo absolutt en god deal på ett slikt oppsett det, og får jeg ikke det så kan jeg selge PSU, skjerkort og kabinett løst. Takk for svar begge to! Endret 1. februar 2010 av Caliente Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Tror nok 5 500 er i meste laget. Verdien av PC-deler dropper 50 % fra nypris nesten før første spillet er ferdigspilt. Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Såpass ja. jaja, Men får jeg ikke solgt det sitter jeg uansett med en mer enn sterk nok maskin. Drar jo allerede bad Company 2 på medium uten lagg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå