Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!

Jakke

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre INGEN bilder av motorbygginga, men motoren er sammen igjen, og alt er klart for start, men jeg har ikke strøm...

Grunnen er at motoren lå i deler i garasjen vår, som med huset ble solgt 1. september. Dermed jobbet jeg i noen andres garasje gratis, og jeg måtte derfor stresse meg ferdig. Får håpe den starter og går med stresset mitt.

Men herfra skal det komme bilder :)

Ettertanke: Det er ikke såå mye å se av dette, mer moro med kosmetisk ol. :) Sikkert moro for noen, men jeg får henvise dere til Wizzlee sin tråd for motorbygginsbilder :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Regner med det for det meste er Wizzlee som leser her, men poster uansett :)

Innsuget mitt er ødelagt, men jeg har en gigantisk vakumlekkasje som er for stor til at biten som er knekt skal føre til dette, da jeg har startet bilen uten IC koblet skikkelig til, og nå vil den ikke starte uten startgass. Det positive er at den starter med startgass.

Jeg drar på ferie til Göteborg i 9 dager i morra tidlig, og til da kommer det ny IC, innsugsmanifold, dysediffusere, dysetetningsringer.

Ingen bilder som er verdt å laste opp, det er veldig lite av ingenting å se før jeg får bilen i gang (video)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kobla feil på dynamoen, kobla kabelen til motstanden på ECUen og motsatt, så bilen fikk tenningsstrøm hele tida :p

Vannlekkasjene, ene fikser jeg imorra med å sette i en skru på termostathuset som knakk. Den andre er inn til turboen, det tar verksted da de må av med eksos og turbo (selve lekkasjen er i innsugsmanifolden, vannet til turboen går gjennom der.

Lenke til kommentar

Regner med det for det meste er Wizzlee som leser her, men poster uansett :)

Ånei du! Han er nok ikke alene om å lese her. :)

Jeg har ikke så me jeg kan bidra med da RX7 og ikke minst Wankel er et "ukjent" kapittel for min del.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Kan ikke, ingen jobb -_-

Men skal på verksted på tirsdag, få bytta frontrute og det, etter det er jo bilen helt i funksjon igjen, og jeg kan konsentrere meg om annet, som coilovers, ny eksos (+60hk), nytt custom innsug fra luftfilter til turbo (5-6hk). Snakker 270hk nesten her :D

Lenke til kommentar

Kan ikke, ingen jobb -_-

Men skal på verksted på tirsdag, få bytta frontrute og det, etter det er jo bilen helt i funksjon igjen, og jeg kan konsentrere meg om annet, som coilovers, ny eksos (+60hk), nytt custom innsug fra luftfilter til turbo (5-6hk). Snakker 270hk nesten her :D

¨

Kan du ikke bygge en sugemotor? :p

Lenke til kommentar

Leser jeg også, men er ikke like flink til å skrive alltid desverre. :) Men +60hk på eksos? Hva er det som blir borte/erstattet siden det er såpass effektøkning da? Eller er det noe annet kombinert med eksosen som gjør forskjellen?

Med mindre det er montert en form for plombe i eksosen din sÅ vil jeg at du benker bilen din fØr og etter montering av ny eksos!

Dessverre, men saken er slik at originalt er det 2,5" som splitter i 2x1,75 eller 1,5" rør. Det er også veldig harde svinger på den originale. Den nye har 3" til split, og 2x2,375" ut, som gir en ganske enorm økning.

For å si det sånn. Originalt er det 0,4bar turbotrykk, 182hk på S4. PÅ min er er dette 0,6 og 201hk. Når jeg setter på denne eksosen, så får jeg så mye mer turbotrykk at jeg må ha en Fuel Cut Controller for å hindre at motoren mister bensin på ene rotoren. På S4 får motoren 0,3-0,4bar mer trykk, altså 0,6-0,7, som er en veldig stor økning kontra originalt.

Ang. bremsing så blir dette IKKE gjort før jeg bytter eksos, da jeg SKAL ha 201hk, men siden jeg bare kjører en av to utløp på eksosen, så har jeg 1,75" eksos. Jeg har IKKE 200hk som den står nå, derfor benker jeg ikke. Alt for dyrt.

Nevnte jeg at nærmeste benk er 50 mil unna i Tromsø? Kjører ikke to turer opp dit bare for det, dessverre.

Hilsen Jakke fra Innlegg.no-bruker

Lenke til kommentar

Kan ikke, ingen jobb -_-

¨

Sugemotor ja :p Jeg skal kanskje skaffe en 2zz-GE til en Corolla, en 1.8 VVT-Li med 192hk. Og foreløpig lage custom innsug med noe liknende ram air intake. Fra 96 til 110hk kanskje, om jeg er heldig. Alltid moro med mer hester, uansett hvor lite.

Lenke til kommentar

Kan ikke, ingen jobb -_-

¨

Sugemotor ja :p Jeg skal kanskje skaffe en 2zz-GE til en Corolla, en 1.8 VVT-Li med 192hk. Og foreløpig lage custom innsug med noe liknende ram air intake. Fra 96 til 110hk kanskje, om jeg er heldig. Alltid moro med mer hester, uansett hvor lite.

Det er jo wankel suge som er grommest :D

Lenke til kommentar

Kan ikke, ingen jobb -_-

¨

Neineinei huff. Hører så mye rykter om hvor slapp RX8en er og N/A-FCen at jeg satser ikke på det. Men stempelmotorer med VVT, de kan bli moro! :D

Lenke til kommentar

<Masse teknisk om eksosen>

Om det der skulle være tilfelle at turbotrykket øker ved skifte av eksos så har Mazda joggu gjort en dårlig jobb på det orginale.

Dæven å mye motstand det er i eksosen om du mister så mye i trykk!

Nevnte jeg at nærmeste benk er 50 mil unna i Tromsø? Kjører ikke to turer opp dit bare for det, dessverre.

Hvorfor ikke? Du kommer til å ha en fin kjøretur i hvertfall! :tease:

Lenke til kommentar

<Masse teknisk om eksosen>

Om det der skulle være tilfelle at turbotrykket øker ved skifte av eksos så har Mazda joggu gjort en dårlig jobb på det orginale.

Dæven å mye motstand det er i eksosen om du mister så mye i trykk!

Det ble benket av RacingBeat på 80-tallet når de kom med denne eksosen, jeg skal benke den for dem på nytt så de får nye resultater.

MEN siden jeg har fjernet den som gir størst trykkøkning, katalysatoren, får jeg ikke så mye som alle andre får kontra nå. Men igjen har jeg bare ett utløp, så kan hende det går opp i opp.

Hvorfor ikke? Du kommer til å ha en fin kjøretur i hvertfall! :tease:

1.1 liter per mil og ingen jobb begs to differ! :D

Når jeg får ny eksos og coilovers skal jeg kjøre. Coilovers fordi det høres ut som noen slår metall mot glass bak når jeg kjører over humper. Det er innsida av demperen som er knust! :p

Lenke til kommentar

Kan ikke, ingen jobb -_-

¨

Neineinei huff. Hører så mye rykter om hvor slapp RX8en er og N/A-FCen at jeg satser ikke på det. Men stempelmotorer med VVT, de kan bli moro! :D

Litt lang quote, men klarer å kutte det ned. wankel og v8 er grommest.

Lenke til kommentar

1.1 liter per mil og ingen jobb begs to differ! :D

Når jeg får ny eksos og coilovers skal jeg kjøre. Coilovers fordi det høres ut som noen slår metall mot glass bak når jeg kjører over humper. Det er innsida av demperen som er knust! :p

Å du sutrer for da? er jo stusselige 1.1 per mil!

Hadde du bikket 2.0 kunne jeg forstått deg.. :!:

Men på en annen side så er jo all bensin brukt en utgift når man ikke har jobb

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...