Jakke Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg bumper tråden selv da jeg skrev det midt på natta og folk var fulle eller sov Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Miniupdate: Batteriet mitt er flatt, og motoren bare snurrer uten gnist, lurer på hva som kan være galt, er jo 4 separate coiler på bilen, alle går ikke samtidig. Skal bytte batteripolene, og rense batteriet, så lade, og prøve på nytt. Det lukta ubrent bensin, så enten vil ikke pluggene tenne pga. dyselekkasje, eller så vil ikke pluggene tenne pga. mangel på strøm fra alle fire coiler, som jeg tviler sterkt på. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Miniupdate nr. 1232132151 Jeg lager nå nye instrumentskiver, der alt gjennomslag er hvitt istedet for oransj. Så det blir gjennomsiktig der rett og slett. Så får jeg plexi kutta med vannskjærer, selve grafikken i vinyl, det hvite pirka bort, og jeg har nye skiver Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Miniupdate: Mock-up av papir. Får se om jeg orker å ta bilde ikveld når det er mørkt, da jeg har døgna og vil sove litt -.- Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Ja, de som er i besittelse av en stk. vannskjærer er da late, og tar seg goooood tid å kutte plexien som tar 10 minutter egentlig. Så jah. Da får jeg heller ikke lagt på vinylen på plexien så jeg får se det ferdige resultatet. Skal purre på imorra og se om jeg får hjulene til å gå rundt. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 You'll never walk alone! Wait, what? Torres, you can walk alone! xD Ja, skal kontakte sauspungene som har vannskjæreren imorra åse om jeg får mer respons enn ingenting. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Hei, kommer du til og kjøre noe på Rudskogen/Våler til sommeren? Endret 16. februar 2011 av Wizzlee Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg bor i Lofoten, så det blir litt for langt unna. Men jeg har null baneerfaring, så uansett hvilket treff jeg drar på så blir det for å se først. Så får jeg heller finne meg en øde plass for å få feelingen på bilen inn. Til nå er det bare snø, og jeg har ikke sperradiff enda heller så, jeg kan ikke gjøre så mye for øyeblikket Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg har ikke noe bane erfaring jeg heller, men si ifra vis du skal kjøre en gang da! En liten update på min nå. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Huff... Da presterte jeg bilen å knekke sin egen tarm (eksos). Rett over. Så nå høres det ut som Ken Block kommer kjørende hver gang rompa sklir ut. Ny del: 2100 pluss frakt, toll og moms. FMC! (Fuck My Car) Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Huff... Da presterte jeg bilen å knekke sin egen tarm (eksos). Rett over. Så nå høres det ut som Ken Block kommer kjørende hver gang rompa sklir ut. Ny del: 2100 pluss frakt, toll og moms. FMC! (Fuck My Car) Hehe, høres ut som du går gjennom en litt dårlig periode slik jeg gjorde. Soldier on, så blir det bra til slutt Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Joda, jeg hadde jo planer om full turbo-back etterhvert, men tak og FMIC var liksom høyere på lista. Men jeg kan ikke kjøre Ken Block style når pappas bil står på verksted. Takk gud for at den er ferdig til mandag da, så jeg slipper å gro fast her hjemme iallefall Turbo-back koster 7000 pluss frakt og alt det, mens Y-delen som jeg må bytte koster 2100 pluss frakt. Det er totalt sett mer verdt å kjøpe hele dritten egentlig. Spørre pappa om et lite lån eller få seg en bedre jobb fort som faen Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Ja, plutselig har jeg 5cm vandring på clutchpedalen før den i det hele tatt vurderer å slippe, og den er skikkelig lett de 5cm også. Årsak: Lekkasje på clutchvæska. Får håp e det er slange/rør eller noe, men antakelig er det vel master ellre slavesylinderen som er gåen. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Liten infoupdate: -Det er slavesylinderen som er lekkasje i -Clutchen må byttes, bestilles den 12. Mai (det ligger for bestilling, men de holder den til den 12. pga lønna mi) -Jeg får nytt dørhåndtak (gamle er knekt) -Jeg har montert en turbotrykksmåler (en midlertidig billig sak) Og så.. I følge denne turbotrykksmåleren så ladet jeg 0,3 bar. Originalt er den 0,51 bar, så det forklarer litt mer hvorfor bilen ikke gikk helt som den skulle. Når jeg koblet fra wastegatens vakuum/trykk-slange, så får jeg 0,5 bar, men iblant finner den ut at den faktisk har fritt ladetrykk, og går til 1 bar. Men det har ikke mye å si, for jeg har ikke bensinpumpe til 1 bar, og jeg får fuelcut pga. ECUen. Men generelt sett: Satan for et drag det ble nå! Synd at frieksosen gjør at folk hører meg 3km før jeg kommer (FAKTA!!) Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Liten update: -Sommerlugger er på igjen -Clutchen er mer slitt enn jeg trodde, slurer under pådrag -Oljenivå/vannivå/redline alarmen går av konstant, så en sensor er løs eller gåen. -Bilen skal vaskes, bilder kommer om jeg finner kameraet (tips til roadtrip: aldri gi kameraet til kvinnfolk!) Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Pakke-pakke! Tro hva dette er? Da har jeg fått fikset noe ganske viktig på bilen. Mazda fant ut at de skulle lure datidens utslippskontroller, ved å pumpe frisk luft inn i katalysatoren under 3800 omdreininger. Når jeg fjernet katalysatoren, så ble røret ligge å vibrere mot eksosen, og dermed irritere vettet av meg. Så jeg bestilte et blockoff-kit til ventilen som står på innsuget, samt luftrøret. I tillegg bestilte jeg dobbelt dynamoreimhjul så ikke vannpumpa skal skli og dermed ødelegge motoren. Begynt litt med demontering av intercooler, mye må vekk for en liten operasjon. Poff, så var intercooleren borte vekk. Fjerne resten av innsuget for bedre plass også. Og der var en søt liten Hitachi turbo Lite oversiktsbilde av motorrommet og arbeidsplassen. Og et til. Legg merke til at jeg har bredt skilt bak, og smalt foran. Viftefunnelen er fjernet for bedre tilgang til ALT. Splir-airpipe er fjernet, ingen mer rangling fra undersiden! Den nederste av de to duppedittene er den som skal bort. Den øverste KAN fjernes, men den regulerer tomgang ved høyere last, som A/C-pumpe. Reimhjul satt på dynamoen. Endelig, det var en feit rørtang som måtte til for å få løs det gamle. Split-airpipe plata på, på siden av den skal ACV-plata på (Air Control Valve) Et bilde til, fordi jeg glemte at jeg tok to Der var ACV-plata påskrudd! Klart til å skru sammen resten av motoren igjen. Der var alt på, bortsett fra intercooleren. I etterkant har jeg hatt litt tomgangsproblemer, men jeg får litt brukte deler fra England som jeg skal bytte, og se om det hjelper på. Blant annet solenoiden til justering av turbotrykket Lite bilde fra Shell sammen med en kompis sin Corrado Endret 27. april 2011 av Jimbolaia Jones Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Og der fant jeg ut hvorfor jeg bare har halve trykket av det jeg skal ha: Jeg har feil trykksensor, idiotene som bytte motor lot N/A-sensoren stå i, så sensoren fatter ingenting, og gir ikke signal til hjernen om at jeg skal ha mer trykk. Ny sensor: 341$ Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Litt styring med interiøret. Litt er en underdrivelse. Jeg tenkte å rive ut gulvtrekket for å se på beltestrammerne, wiren til bensinlokket og bagasjerommet, samt se om det var fukt under trekket. Tok først av innstegslistene, så dekslene bak setene, over støtdempertårnene, og rundt beltestrammerne. Det ser fuktig ut der... Ut med hele driten, bare i veien uansett. Det var bra slitent, dette. Fukt under førersiden ja. Heldig at jeg tok dette nå, og ikke om et år, da hadde antakeligvis hele gulvet måttte blitt rustsveisa. Siden jeg har selvbærende karosseri, så er det ekstremt viktig at alt stål er i perfekt stand. Man vil ikke at bilen knekker på midten For den saks skyld, så er bilen veldig sterk og stiv chassismessig, siden det er selvbærende, og cabriolet. Nei oi, hva har skjedd her? Jeg fant ut at siden det ser så stygt ut med grått trekk, det ser ut som det er dratt ut av en buss og stappa inn. Dermed ble det svart matt spraylakk over hele skiten. Gulvtrekket, før og nå sammenlikning. Førersiden. Et strøk av 4-6, spørs hvor mange ganger jeg må børste fibrene for å få lakk på alle sider. To strøk, det er noe gråstenk i farga, men som sagt, 4-6 strøk, dette kan bli bra Samme her bak, noe gråstenk, men det ser mye bedre ut IRL enn her, så til slutt blir dette og dørtrekkene til å få bilen til å virke så og si ny innvendig. Mørk grå vinyl og plast, bortsett fra midtkonsoll, deksel rundt girstang, og deksel rundt instrumenthus, som er svart. Alt tøy bortsett fra setene blir svart. Setene tørt jeg ikke lakke, da svette er veldig sterkt, og svetter noen der, så kan faktisk lakken sverte av. Det er ingen som sitter og svette i barføtter på gulvet, derfor tør jeg dette. Vann går greit å få på, siden spraylakk ikke er vannbasert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå