Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!

Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste er nok det rette... neida, motoren jeg overhalte selv går enda over 5000km etter, så sålangt virker det jo bra.

Vurdere å få Rtek 1.5, så får jeg fjerna OMPen for godt, samt at jeg får fuel cut defender i samme slengen, så slipper jeg det når jeg skal ha ny eksos...

Lenke til kommentar

Siste er nok det rette... neida, motoren jeg overhalte selv går enda over 5000km etter, så sålangt virker det jo bra.

Vurdere å få Rtek 1.5, så får jeg fjerna OMPen for godt, samt at jeg får fuel cut defender i samme slengen, så slipper jeg det når jeg skal ha ny eksos...

For noob til å forstå dette.

Lenke til kommentar

Rtek er en chip som byttes ut på ECUen som gir ekstra funksjoner som fuel cut defender (stock ECU kutter bensin over 0,82 bar elns), fjerning av OMP (som er gåen hos meg uansett, så premixer jeg 2-taktsolje i bensin istedet), og starter secondary-dysene ved lavere RPM enn stock, som gir mer bensin tidligere, siden motoren kan få tynn blanding ved mye turbotrykk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Motoren starta og gikk når jeg fikk chippen (ingen bilder atm), men så var jorda til e-vifta på radiatoren dårlig, så den starta ikke... Så jeg gikk inn, kom ut til damp, mengder av damp.

Trodde det var vannpumpepakninga, så bytta den til flytende pakning, men det var enda lekkasje... dreneringshullene i pumpa var det visst. Så jeg må ha ny pumpe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vannpumpe er bestilt, men må vente litt så jeg får bekreftet fullt beløp.

Lysbryter/vippelyktbryter/vamretrådbryter er bestilt brukt fra England, denne gang en LHD som det ska være, så ingen tjuvkobling og dingling (og avslåing av lys når jeg clutcher lol)

Så nå er neste trinn eksos. Jeg har ett problem, dog.. EU-kontroll. Jeg MÅ ha nye kaklestag bak, eller minst ett. Jeg tror jeg får tyn for for kraftige bremser foran kontra bak. Dempere er skiftet, avgass er lik sist gang.

Lenke til kommentar

Når tingene kommer ja ;) Tenkte å lakkere innsuget og ICen svart, men siden jeg er blitt jaga ut av garasjen så må jeg skru av delene ute hos meg, og ta dem ned i bilcrossverkstedet for så å lakke dem der :/ Så får se om/når det skjer.

Lenke til kommentar

Er ikke mitt verksted :/ Men det er ikke noe stress, det er stort, så om jeg skrur av innsuget uttafor, og lakker det inne, og skrur det på ute igjen, så går det greit, det er bare to slangeklemmer på IC, kontakt til TPS, og 6 skruer på selve innsuget. 10 minutter maks

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har satt på nye vannpumpa nå¨. Fikk med vannpumpehuspakning også, så jeg slapp å tenke på det, det tok bare uendelig lang tid å fjerne pakningsrestene.

Bilder kommer når jeg er ferdig på jobb i 23-tia. Ikke noe spennende bilder tho :p

Lenke til kommentar

post-51466-0-42558300-1342198909_thumb.jpg

Den nye skjønnheten i hus (eller på tak, som her)

post-51466-0-17837300-1342198914_thumb.jpg

Med fikk jeg vannpumpepakning og vannpumpehuspakning. Thank you, Thorn!

post-51466-0-58650400-1342198919_thumb.jpg

En del flytende pakning som må vekk her ja! Det er ikke noe jeg gjentar!

post-51466-0-32391000-1342198924_thumb.jpg

Det er ikke store området, men det tar tid å skrape. Til slutt ble boltene tatt ut med sveisetang, og en kniv hentet for skraping.

post-51466-0-19127900-1342198930_thumb.jpg

Vannpumpehusflensen på motorsida var også full av pakning, men her var det papirpakningen som satt igjen. Den var verre å få av enn den flytende pakningen. Her var kniven flittig i bruk, og hadde det ikke vært for at jeg var heldig med å få en gigabit av, så hadde ikke bilen vært klar enda.

post-51466-0-31529000-1342198934_thumb.jpg

Skrubbing med skurebørste får vekk mye av pakninga!

post-51466-0-52726700-1342198938_thumb.jpg

På denne sida var det ikke mye dritt, så det gikk greit. Det var verre med blokksida, som er verst å komme til (selvfølgelig, det er fredag den 13.

post-51466-0-35106900-1342198944_thumb.jpg

Endelig ferdig! Mangler å koble opp den øvre vannslangen, og å sette på innsuget!

Høres ut som hele bilen ratler og styrer, men det er bare jeg som kommer borti lysbryteren som henger ved kneet mitt.

Lenke til kommentar

Jah! Vindusheismotorene mine har jeg visst at har vært dårlig veldig lenge. Men det var verre enn jeg trodde, den var sprukket, den på førersida. Jeg tror det faktum at jeg ikke har listene på utsida av vinduet har latt for mye vann komme inn, så det har rustet i metallet og svekket det.

Får håpe jeg får tak i nye asap!

Lenke til kommentar

Pulla ut dashen idag for å få varmeapparatet til å gi litt futt fra seg, tror varmeregisteret er stappa med løv og støv, og det var lekkasje i alle leddene fra vifta til A/C-fordamperen til varmeregisteret... Skit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...