Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen stopper opp av og til! plis hjelp!

Anbefalte innlegg

Har Nettop fått meg et nytt skjermkort hd 5770, men har nå fått en del problemer.

2 ganger har pcen stoppet helt opp i løp av 3 dager med nytt skjermkort.

den ene gangen var når jeg nettop hadde satt meg ned ved pcen for å spille da det kom grå skjerm å ingen reakskjon så jeg måtte restarte. den andre gangen var nå nettop da jeg hadde en del programmer oppe(ingen spill), då lyden hakket hele veien å ikke gikk an å trykke på noe.

Har ikke merket noen sånne problem før jeg fikk det nye skjermkortet:( har fått bluescreen når jeg spillte kravsomme spill før, men det var med det gamle skjermkortet å har ikke fått sånne på en god stund.

Har heller ikke stoppet opp mens jeg har spillt....enda:S

setter pris å¨hjelp, er en ganske så ny pc å har virus program og adaware og har ingen virus.

Mine specs:

AMD Phenom II X4 945 3,0Ghz, AM3, 8MB, 95W, Boxed

Corsair TWIN2X PC6400C5DHX DDR2 4GB

Northq Black Magic Flex 650W,Modular,80+

Cooler Master Centurion 534 Midi Tower S

Gigabyte GA-MA790X-UD3P, Socket-AM2+/AM3

HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hvor nettopp har du fått det, for 3 dager siden eller lengre?

Kan være mye rart dette, hadde først sjekket at alle kabler var koblet til og kortet står riktig i porten sin. Så kan du sjekke at temp er ok, last new siw og se hva temp du får når du kjører kortet litt. Neste blir vel å sørge for at drivere til skjermkortet er de nyeste og så videre til bios oppdatering. Så kan du begynne å lure på om det er feil på kortet eller psuen din, fint om du har en kompis med pc så du kan få testet om kortet funker fint der.

Lenke til kommentar
Hmm, hvor nettopp har du fått det, for 3 dager siden eller lengre?

Kan være mye rart dette, hadde først sjekket at alle kabler var koblet til og kortet står riktig i porten sin. Så kan du sjekke at temp er ok, last new siw og se hva temp du får når du kjører kortet litt. Neste blir vel å sørge for at drivere til skjermkortet er de nyeste og så videre til bios oppdatering. Så kan du begynne å lure på om det er feil på kortet eller psuen din, fint om du har en kompis med pc så du kan få testet om kortet funker fint der.

Oppdatere biosen? hvordan gjør jeg det?

har den nyeste skjemkort driveren.

Lenke til kommentar

"Gray screen" eller hva du vil kalle det, er et problem som mange har hatt med ATI sine skjermkort i det siste. Jeg opplevde det en gang selv, og søkte rundt på nettet etter hva det kunne være. Hvis du vil kan du lese spørsmålet mitt her på diskusjon.no her.

Tom's Hardware har en artikkel om problemet her.

Nå er det selvsagt ikke sikkert at du har akkurat dette problemet, men det du sier: "den ene gangen var når jeg nettop hadde satt meg ned ved pcen for å spille da det kom grå skjerm å ingen reakskjon så jeg måtte restarte."

Akkurat slik var min og, bare jeg hadde svarte og hvite striper.

Lenke til kommentar
"Gray screen" eller hva du vil kalle det, er et problem som mange har hatt med ATI sine skjermkort i det siste. Jeg opplevde det en gang selv, og søkte rundt på nettet etter hva det kunne være. Hvis du vil kan du lese spørsmålet mitt her på diskusjon.no her.

Tom's Hardware har en artikkel om problemet her.

Nå er det selvsagt ikke sikkert at du har akkurat dette problemet, men det du sier: "den ene gangen var når jeg nettop hadde satt meg ned ved pcen for å spille da det kom grå skjerm å ingen reakskjon så jeg måtte restarte."

Akkurat slik var min og, bare jeg hadde svarte og hvite striper.

Så da er det vertfall ikke pcen:D hadde ikke noe problemer FØR jeg satte i skjermkortet:P

Men fant ingen "løsning" på noen av de linkene:S skal jeg avinstallere de nyeste driverene jeg installerte?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ingen logisk løsning enda, annet enn å sende inn skjermkortet ditt på reklamasjon og få et nytt. Noen mener det er drivere som feiler, men det er vel ingen som vet sikkert :S

Hvis jeg opplever feilen flere ganger, kommer jeg nok til å sende inn kortet og prøve med et nytt, før jeg gjør noe annet.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er det ingen logisk løsning enda, annet enn å sende inn skjermkortet ditt på reklamasjon og få et nytt. Noen mener det er drivere som feiler, men det er vel ingen som vet sikkert :S

Hvis jeg opplever feilen flere ganger, kommer jeg nok til å sende inn kortet og prøve med et nytt, før jeg gjør noe annet.

Hei, vet noen noe mer om dctte problemet? sendte mail til komplett å spurte om de viste noe om det, men de viste ikke en dritt:(

Kommer det til å komme en fix som faktisk "fikser" dette? ATI har jo lovet det, men er skeptisk med tanke på at det kanskje er en harware feil.

er irreterendes å spille eller se film å vite at det kan stoppe når som helst:(

Lenke til kommentar

Hei, vet noen noe mer om dctte problemet? sendte mail til komplett å spurte om de viste noe om det, men de viste ikke en dritt:(

Kommer det til å komme en fix som faktisk "fikser" dette? ATI har jo lovet det, men er skeptisk med tanke på at det kanskje er en harware feil.

Hallo!

Det var en som stillte deg et spm, fjernet du de gamle driverne før du installerte nye?

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Hallo!

Det var en som stillte deg et spm, fjernet du de gamle driverne før du installerte nye?

Vennligst

BmOnline

HALLOOOOO!!!! JA men tydelig vis så er det jo ikke det som er problemet her nå alle andre har akuratt det samme problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...