Gå til innhold

Forsikring på laptop opphevet?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har opplevd en del problemer med en LG bærbar pc min i d siste. Merker at pc-en blir veldig raskere opphetet i de siste ukene. Har til og med opplevd at pc-en bare slokner av etter noen timer på skrivebordet.

Mest sannsynlig er d nok støv som har samlet seg inne den gjennom tid. Har hatt den i over et år nå og tegnet en forsikring på 2 år.

Kan jeg åpne de små dekslene under pc-en min for å fjerne støvet der uten at d går over forsikringen min?

Eller må jeg gjøre noe annet for å fjerne støvet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Har opplevd en del problemer med en LG bærbar pc min i d siste. Merker at pc-en blir veldig raskere opphetet i de siste ukene. Har til og med opplevd at pc-en bare slokner av etter noen timer på skrivebordet.

Mest sannsynlig er d nok støv som har samlet seg inne den gjennom tid. Har hatt den i over et år nå og tegnet en forsikring på 2 år.

Kan jeg åpne de små dekslene under pc-en min for å fjerne støvet der uten at d går over forsikringen min?

Eller må jeg gjøre noe annet for å fjerne støvet?

Trykkluft/støvsuger

Lenke til kommentar

Dekslene under bør være kurante å åpne, det gjøres med en vanlig liten skrutrekker. Her sitter normalt minneslotter og evt trådløst nettverkskort. Dessverre er det nok ikke noe særlig støv å fjerne her, det ligger vel som regel rundt viftene. Kjøp deg en boks med trykkluft på Clas Ohlson.. :)

Lenke til kommentar
Tingen er at jeg lurer på om forsikringen min blir opphevet hvis jeg åpner kabinettet? En kompis av meg fortalte meg at forsikringsselskapet ville finne ut om jeg hadde gjort d og hevet forsikringen min på grunn av dette.

I og med at det ikke finnes universelle vilkår for forsikringer, må du selv lese vilkårene som gjelder for din forsikring.

Man kommer som regel ikke til viften ved å åpne dekslene under.

Lenke til kommentar

Nei, på en del laptoper (de fleste?) er det idiotisk vanskelig å komme til viftene ordentlig. På min må man demntere ALT og til slutt ta u hovedkortet fra "bunnpannen", for mellom de to sittet viftene...

Hvis du kjøper en trykkluftboks, må du passe på å holde viftene stille mens du blåser, ikke alle tåler å gå så fort rundt som en trykkluftboks vil snurre dem. Hold og blås, en kvart omdreining, hold og blås, osv.

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper en trykkluftboks, må du passe på å holde viftene stille mens du blåser, ikke alle tåler å gå så fort rundt som en trykkluftboks vil snurre dem. Hold og blås, en kvart omdreining, hold og blås, osv.

Okei den er grei ;) skal dra til clas ohlsen en helg og spørre om en sånn trykkluftboks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...