Gå til innhold

Total mangel på moderering i forumkafeen.


Anbefalte innlegg

Fint at det blir tatt opp. Når det før eller siden er ferdig behandlet burde det kansje legges igjen en notis om det i åpningsinnlegget til forumkafeen samt notis i emnetittlen om å lese åpningsinnlegget. Kansje det ville være enklere for alle å forstå hvor grensen for hva man kan skrive og ikke skrive går.

 

Hvem er det som tar det opp foresten ettersom du skriver "på intra"? Moderatorer og administratorer eller noen høyere oppe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt kan jeg ikke hjelpe deg om du ikke ser forskjell på våre innlegg og du bør altså finne deg en annen å leke med dersom du vil more deg. Jeg kommer nemlig ikke til å leke med deg.

Det var ikke et forsøk på å "leke med deg", det var et forsøk på å være bittelitt kameratslig så du ble inkludert litt i samtalen du også.

Lenke til kommentar
Hvem er det som tar det opp foresten ettersom du skriver "på intra"? Moderatorer og administratorer eller noen høyere oppe?
Admin har hovedansvar for forsvarlig og brukervennlig drift(les trivsel) hva gjelder posting i forumet. Dog i samråd med våre moderatorer.

 

Vennligst merk dere at vi kommer til å bruke noe tid på dette, hele konseptet skal vurderes nøye.

Dessuten er ikke alle Admin/mods tilstedet samtidig, alle skal få tid til å komme med sine synspunkter.

 

Mvh

Admin

Lenke til kommentar

Ok, jeg hadde skrevet en lang og innholdsrikt post, men siden den av en eller annen grunn forsvant i eteren så kommer jeg men en kortfattet liten kommentar.

 

Jeg tror egentlig de fleste konfliktene i kaféen beror på misforståelser. Det meste kunne vært unngått om folk hadde vettet til å be om unnskyldning når noe oppfattes anderledes enn du mente det. Kanskje noen har en dårlig dag og ikke finner slengbemerkninger morsomme den dagen, kanskje ikke alle liker slike slengbemerkninger. Det er lov å be om unnskyldning når noen oppfatter deg feil og det meste kunne vært løst med en enkel unnskyldning.

 

Jeg liker veldig godt tonen i kaféen, siden det stort sett er spøking og alle småerter hverandre - jeg har i alle fall ikke inntrykket at noe av det som skrives i kaféen er ondsinnet. Kiss and shake hands, gutter. Jeg vet at jeg også har dager hvor jeg ikke tåler spøk og tull, og kanskje ville blitt skikkelig irritert. Men jeg stikker stort sett innom kaféen nettopp fordi det er mye spøk og moro der, og mitt inntrykk er at det stort sett går begge veier i en hyggelig tone.

Lenke til kommentar

Enig med NikkaYoichi. Men det får være måte på hvor selvhøytidelige folk skal være. Det går an å be om unnskyldning, og det (bør i mine øyne) forventes at en gjør det. Men etter å ha lest og skrevet noen tusen poster i kaféen bør en da vitterlig etter hvert lære seg å ikke ta alt bokstavelig.

Lenke til kommentar

Som sagt kan jeg ikke hjelpe deg om du ikke ser forskjell på våre innlegg og du bør altså finne deg en annen å leke med dersom du vil more deg. Jeg kommer nemlig ikke til å leke med deg.

Det var ikke et forsøk på å "leke med deg", det var et forsøk på å være bittelitt kameratslig så du ble inkludert litt i samtalen du også.

 

Innleggene dine vitner ikke om annet enn en fatal mangel på forståelse for sivilisert adferd!

 

Hvem er det som tar det opp foresten ettersom du skriver "på intra"? Moderatorer og administratorer eller noen høyere oppe?
Admin har hovedansvar for forsvarlig og brukervennlig drift(les trivsel) hva gjelder posting i forumet. Dog i samråd med våre moderatorer.

 

Vennligst merk dere at vi kommer til å bruke noe tid på dette, hele konseptet skal vurderes nøye.

Dessuten er ikke alle Admin/mods tilstedet samtidig, alle skal få tid til å komme med sine synspunkter.

 

Mvh

Admin

 

Trodde kansje du hadde noe spesielt å si ettersom det er du som er administrator for Off topic. Men det høres ut som et veldig godt system.

Lenke til kommentar

Innleggene dine vitner ikke om annet enn en fatal mangel på forståelse for sivilisert adferd!

Jeg klarer i det minste å poste innlegg på en sivilisert måte, kanskje du skulle prøve å forstå de i tillegg til å lese de? Ser ut til at du har store problemer med førstnevnte dessverre.

 

Det er faktisk ikke vansklig å forstå det du skriver!

Lenke til kommentar

Gutter - ta dere en liten bolle begge to. Personlig synes jeg dere er like gode begge to, men at det denne gangen ble oppfattet feil og på en annen måte enn det innlegget var ment som. Som sagt, en god tommelfingerregel er å legge seg flat når mottakeren faktisk oppfatter deg feil, ikke bare kjøre på. Denne gangen synes Glimti det gikk over streken, det må folk nesten akseptere. Hva årsaken til at Glimti denne gangen reagerer negativt på kommentaren er, vites ikke, men jeg har sett ham ta ting som er værre med et smil. Kiss and make up gutter - det kommer ikke noe positivt ut av denne kranglinga uansett.

 

Å fjerne den spøkefulle småertingen i kaféen vil jo være som å stenge hele kaféen, da det er mye godt slike ting det går i. Akkurat som om man sitter med kompisgjengen og tar seg en pils eller kaffe. Slik er det i alle fall jeg oppfatter kaféen. Det er et friskt avbrekk fra de seriøse og "stivpinna" diskusjonene i de seriøse kategoriene. Jeg liker de litt løsere linjene i kaféen, hvor vennskaplig småerting og vittige kommentarer er dagligdags. Er det ikke nettopp slik vi oppfører oss sammen med vennene våre også?

 

I min omgangskrets er det i alle fall slik. Den ene dagen er det Jonas som får gjennomgå fordi han gjorde noe teit i helga, mens Jonas selvsagt kommer med en saftig smash tilbake om den gangen Terje spydde full Mazdaen til søstra si. Det er nok ikke alle som liker det og det må vi akseptere - og derfor være "menn" nok til å be om unnskyldning de gangene vi tråkker over grensene til folk, fremfor å lage en stor diskusjon av det som fører til at modereringen blir like streng i kaféen, som ellers på forumet, for da synes i alle fall jeg at kaféen mister mye av sin sjarm.

 

For jeg tror nok at hele denne diskusjonen kunne vært unngått om folk hadde vettet til å si unnskyld, når de får påpekt at andre ikke synes at noe er greit. Sånn er det jo i dagliglivet også - en sleivete kommentar kan oppfattes på en helt annen måte enn det man mente, det vanlige er jo å si unnskyld, det er det i alle fall der hvor jeg kommer fra.

 

Jeg mener ikke at det skal være fritt fram for hets, mobbing og fighting mellom brukerne, men den uskyldige ertingen er jo bare morsom, så lenge det ikke går over streken. Når strikken ryker varierer fra person til person, min strikk er tøyelig som et vondt år, i alle fall når jeg befinner meg i DNFK, for der forventer jeg litt useriøse kommentarer og slikt.

 

Personlig så synes jeg modereringen i DNFK er fin som den er, men brukerne må bli litt flinkere til å ta hensyn til at det faktisk sitter et menneske som mottaker til det du skriver.

 

Gi hverandre en klem gutter, så skal dere se at alt blir så mye bedre.

Lenke til kommentar

Så du dette innlegget fra Jarmo?

 

Hepp!

 

Utviklingen er tatt opp på intra, slik kan vi ikke fortsette så det så.

Oppførsel og posting til flere personer er i fokus.

 

Har vært en ny episode der i kveld. Er faktisk spent på å se hvordan den blir behandlet.

Vi også..

 

Mvh

Admin

 

Det er tydelig at det er flere som synes det går for langt og som du ser skriver han "slik kan vi ikke fortsette" så det er tydelig at det ikke er ønskelig.

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke vansklig å forstå det du skriver!

At du påstår så gjør det ikke sant. Om du ikke synes det var vanskelig å forstå hva som ligger i bunnen av innleggene mine ville du ha reagert på en helt annen måte. Men det er forsåvidt helt ok, ikke alltid like lett å tolke forbi det som blir skrevet. At du ikke klarer det tar jeg på min kappe.

 

zipz

Jeg er enig i det meste du sier. Fjernes den kameratslige delen av forumkafeen blir tråden lik en hvilken som helst annen tråd på dette forumet og har derfor ingen funksjon.

 

Det er tydelig at det er flere som synes det går for langt og som du ser skriver han "slik kan vi ikke fortsette" så det er tydelig at det ikke er ønskelig.

Om du ser på antall brukere som er misfornøyd med kafeen i forhold til de fornøyde tør jeg bastant påstå det er et enormt forskjell i antall. Om folk var i nærheten så misfornøyde som innlegget til jarmo fikk det til å virke ville kafeen vært stengt permanent for lenge siden. Du, glimti, er den eneste brukeren jeg vet om av nesten 200.000 som konstant sutrer og klager på hva som skrives i dnfk. Synes du tråden er så forferdelig går det ann å la være å poste i den, ikke svare på det du synes er forferdelig eller enkelt og greit bruke "ignorer bruker"-funksjonen på brukeren/ene du ikke liker. Brått er da problemene dine med kafeen borte og det store flertallet som liker kafeen og trives med litt kameratslig småerting kan få fortsette med det.

 

Er det en løsning du kan godta?

Lenke til kommentar

Du, glimti, er den eneste brukeren jeg vet om av nesten 200.000 som konstant sutrer og klager på hva som skrives i dnfk. Synes du tråden er så forferdelig går det ann å la være å poste i den, ikke svare på det du synes er forferdelig eller enkelt og greit bruke "ignorer bruker"-funksjonen på brukeren/ene du ikke liker. Brått er da problemene dine med kafeen borte og det store flertallet som liker kafeen og trives med litt kameratslig småerting kan få fortsette med det.

 

Er det en løsning du kan godta?

 

Det er ikke en løsning noen av oss kan godta Nyhus, noe som også er årsaken til at mods nå "går av hengslene" og truer med å endre konseptet helt for DNFK.

 

For å si det sånn, så har ikke jeg noe inntrykk av at Glimti, konstant sutrer og det burde strengt talt ikke være nødvendig for ham å ignorere brukere for å slippe unna erting, terging eller sleivkommentarer. Vi andre må kunne akseptere at noen ikke liker det, eller at det faller dårlig i smak enkelte ganger, så kan heller vi som trives med ertingen erte hverandre. Jeg har selv hatt tilfeller i DFNK hvor jeg har følt at det har gått over streken og rapportert brukere for det etter munnhuggerier.

 

 

Hvis vi vil beholde DNFK, som er vrimleplass slik den er, med den kammeratslige ertingen som foregår der - noe jeg har inntrykk av at det blir sett mellom fingrene med så lenge det ikke går over styr, noe det ÅPENBART har gjort i dette tilfellet og ved flere andre anledninger også, så må vi som kunder i kaféen lære oss å respektere de som ikke vil være med på leken, slik at DE slipper å være med.

 

Som sagt, jeg anser Glimti for å være en morsom og hyggelig fyr, som tar en spøk med et stort smil - hvorfor skal det være så vanskelig å akseptere at han denne gangen IKKE syntes det som ble sagt var morsomt og be om unnskyldning og la det ligge, fremfor å fortsette å "sparke" borti ham?

Lenke til kommentar

Vi andre må kunne akseptere at noen ikke liker det, eller at det faller dårlig i smak enkelte ganger, så kan heller vi som trives med ertingen erte hverandre.

hvorfor skal det være så vanskelig å akseptere at han denne gangen IKKE syntes det som ble sagt var morsomt og be om unnskyldning og la det ligge, fremfor å fortsette å "sparke" borti ham?

Selvfølgelig. Problemet er jo ikke kun at glimti misliker slik, problemet er at han "oppfordrer til det" ved å være like ille eller verre tilbake, for så å klage i denne tråden. Det henger ikke på greip og blir i mine øyne for dumt. Om han føler noen tuller med han og han misliker det så burde han skrive det til brukeren som gjør det, enten i tråden eller på pm slik at det blir slutt på det, ikke egle opp til enda mer erting. Det er hva vi kaller "common sense" på nynorsk og virker å være totalt fraværende innen tankegangen glimti har rundt dette temaet.

Jeg synes det virker langt mer som at glimti synes tant og fjas er morsomt som bare faen, så lenge det ikke er han det går utover. Det er hyklersk til den store gullmedalje og hører ikke hjemme noe annet sted enn barnehagen, kanskje tidlig barneskole. Derav uttrykket "Skal du være med på leken, må du tåle steken".

 

Det her er ca. så klart som jeg klarer å si det;

Er det noe du ikke liker glimti, si ifra(!!!) isteden for å helle bensin på åpen flamme.

Lenke til kommentar

Nyhus, det må lov til å si nei, du nevner barneskole. Der lærte jeg at man kan si STOPP! eller NEI! til ting man ikke vil bli utsatt for. Edit: Glimti bruker ikke denne tråden til å whine i første sted. Den har utviklet seg slik av deltakerene i diskusjonen. Du hiver like mye bensin du Nyhus

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...