Gå til innhold

Hjelp til kjøp av anlegg. Pris rundt rundt 7 000

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Det jeg trenger er:

Forsterker, stativhøyttalere og platespiller. CD-spiller har jeg fra før av.

Jeg har lite peiling på de forskjellige merkene, hva som er best og billigst osv. Syntes at Creative PC-høyttalerne jeg har nå blir litt for stusselig. Ja, jeg syntes det er viktig med respektabel kvalitet på musikken, men har desverre ikke råd til å gå for noe dyrere en 7-8 000 eller noe rundt der. Jeg vil ikke ha noe som er veldig tungdrevent etter som jeg ikke er ute etter å vekke hele nabolaget uansett.. Men vil at det skal være bass nok til å ikke irritere meg over "flat" lyd, og at det skal være en klar lyd.

Jeg har vært å kikket litt rundt og funnet noe ganske billig, og som har fått god score på tester:

Platespiller: Rega P1

Høyttalere: KEF IQ10BA

Forsterker: Denon PMA-510AE

Noen erfaringer? Noe annet jeg burde gå for? Jeg hørte snakk om noe high-end greier i forsterkeren ville gjøre lyden på vinyler bedre. Er det mye dyrere, har det egentlig noe å si?

Setter stor pris på svar, det er desverre ikke så mange jeg kjenner som kan hjelpe meg med dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denon PMA 510 er seriøst billig nå, så det er et knallkjøp!

Sammen med Lektor 1, eller Concept 1 (Lektor 1 er absolutt verdt skrittet opp), alternativt et par brukte B&W 600/601/602 så er du i boks. Jeg har selv hatt både 601 og 602, en flott høyttaler! (Det ligger et par på bruktmarkedet til hifisentralen.no).

Om du vil kjøpe alt på ett sted så er Argon sin TT-1 bygget av Rega - bare en litt annen logo på. Vinyl rocker!

(Fikk fire plater i posten i dag - stor stemning!)

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Da har jeg bestemt meg for Denon forsterker'rn og Rega platespiller. Bare høyttalerne igjen. Jeg kan ikke strekke budjettet, så må nok bli maks 4 k for ett parr (kanskje ett parr hundre mer). Er da Dali Concept 1 det beste kjøpet? Jeg vil helst kjøpe de i butikker slik at jeg kan teste de før jeg kjøper noe som helst, og de har Concept 1 på Hifi-klubben her. Men intill jeg kjøper noe er jeg åpen for alle forslag.

Lenke til kommentar
Denon PMA 510 er seriøst billig nå, så det er et knallkjøp!

Sammen med Lektor 1, eller Concept 1 (Lektor 1 er absolutt verdt skrittet opp), alternativt et par brukte B&W 600/601/602 så er du i boks. Jeg har selv hatt både 601 og 602, en flott høyttaler! (Det ligger et par på bruktmarkedet til hifisentralen.no).

Om du vil kjøpe alt på ett sted så er Argon sin TT-1 bygget av Rega - bare en litt annen logo på. Vinyl rocker!

(Fikk fire plater i posten i dag - stor stemning!)

+1 !

Lenke til kommentar
Takker for svar! :)

Da har jeg bestemt meg for Denon forsterker'rn og Rega platespiller. Bare høyttalerne igjen. Jeg kan ikke strekke budjettet, så må nok bli maks 4 k for ett parr (kanskje ett parr hundre mer). Er da Dali Concept 1 det beste kjøpet? Jeg vil helst kjøpe de i butikker slik at jeg kan teste de før jeg kjøper noe som helst, og de har Concept 1 på Hifi-klubben her. Men intill jeg kjøper noe er jeg åpen for alle forslag.

Prisene på hjemmesiden til HFK har priser per par for stereohøyttalere, slik at Concept 1 vil koste 2k for parret, Concept 2 3k, Lektor 1 koster 3k, og Lektor 2 koster 4k. Sistnevnte er min favoritt til 4.000, men hør også på B&W sine DM686.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...