Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Errae!

 

Fint at du interesserer deg for de litt mer grunnleggende tingene i prosjektet. Etter min mening er det jo en slik interesse som sørger for at man blir værende i lengre tid på samme prosjektet. Statistikkracet er nemlig ikke så gøy i lengden... Kan henvise deg til to linker som du ser under. Men det må legges til at D2OL jobber med å bli mer informative ovenfor oss frivillige brukere. Følg med så får du nok tilfredsstilt nysgjerrigheten din.

 

Team Norway FAQ

 

How does it all work

Lenke til kommentar
har lest litt, men finner ingen bra forklaring på Candidates og Conformers.

 

kunne noen forklart ?

 

 

( og hva heter prossessene som programmet kjører ? Cpu'en min kjører nemlig på 100% hele tiden ;D )

Siste først: Prosessen heter DockWin.exe

 

Her er en litt forenklet forklaring på cands og confs:

En candidate består av 20 conformere (Det sies at det ikke behøver å være tilfelle, men har vært det siden jeg begynte med dette).

 

Vi trenger også en 'Target' som vi kan teste candidates på.

En 'Target' er intet mindre en et protein som man tror (eller vet) spiller en stor rolle i sykdommens utvikling.

 

En conformer er et molekyl med et bestemt antall atomer.

De 20 conformerne er bare variasjoner av det samme molekylet:

Dvs. de inneholder akkurat det samme antallet atomer av hver type, men det er forskjellig 'layout' på molekylet.

Det kan best sees i klienten ved å klikke på de forskjellige conformerne i listen til venstre.

Husk å zoome inn på conformeren for å se dette tydligere. Man kan også øke detaljvisningen for å se hva de forskjellige atomene heter.

 

Det som skjer er at datamaskinen tester de forskjellige conformerne (molekylene) på bestemte områder på det aktuelle 'Target-proteinet'. Dvs. den tester slik du ville ha testet et nøkleknippe med X-antall nøkler, på en lås.

 

Klienten sender tilbake den conformeren med best fitness, dvs. den conformeren med lavest (negativ) energi.

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

Nå har jeg slengt meg på også... :thumbs:

 

Jeg har noen spørsmål... :

 

Er det mulig å få ned mer enn 50 pakker om gangen?

 

Hva er en Node?

 

Hvorfor er det mange som har en drøss med noder..mens jeg bare har 1?

 

Ser i Statistikksiden at det står "antall kandidater" hva betyr det? Jeg står oppført med 0 mens en annen som er helt ny har 1377..?

Endret av oledole79
Lenke til kommentar

oledole79: Du kan ha inntil 2000 kandidater i kø på maskinen din samtidig. Du kan også sette maskinen din "offline" og dermed laste opp de ferdige resultatene når du selv måtte ønske det. Dermed kan du "spamme" med 2000 kandidater i løpet av en time. Artig...

 

En node er enkelt forklart en installasjon av programmet. Hver gang du oppgir din e-post adresse under installasjon av D2OL vil du registreres med et nytt nodenr. hos D2OL. Dermed kan du beholde en node om ønskelig, men da må du kopiere informasjonen fra den forrige installasjonen til den neste. I praksis kan du bare se bort fra nodenr. Det sier lite om hvor mange maskiner som jobber siden folk stort sett reinstallerer en gang iblant og dermed får tildelt et nytt nodenr.

 

Antall kandidater er antall medisinkandidater du har analysert. Du har 0 fordi du har lastet opp 0, men det vil endre seg etterhvert.

 

Velkommen :D

Lenke til kommentar
bra!

 

dette vare bedre ja, men finnes den en mulighet for å bestemme hvor mye/når dette programmet skal jobbe ? for hos meg er cpu'en på 100% konstant og pcen går så treigt... )= cpu tempen økte med ti grader å ;D hghe

Nei, du kan ikke bestemme selv hvor mye eller når programmet jobber (Du kan jo selvfølgelig bestemme selv når du vil starte eller stoppe programmet ;) )

Dette er forøvrig et ønske fra brukere om å ta med i den neste versjonen av klienten.

Du sier ingenting om hvilke applikasjoner du kjører i tillegg til D2OL.

Normalt vil du ikke merke noen forskjell hvis du surfer,tekstbehandler eller bruker andre normale applikasjoner i og med at prioriteten på klienten er satt til LAV.

Hvis du spiller derimot, vil du merke stor forskjell, fordi et spill bruker/trenger alle ressurser den kan oppdrive.

Det kan også hende du har lite minne. Anbefalt er 256MB, men 512 MB er bedre.

At tempen øker er normalt i og med at du utnytter CPU'en max.

 

Lykke til.

 

Sceptic

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

Velkommen til de nye medlemmene!

Heh jeg har 100 dagers jubileum i dag :D

Team Norge har bikka to millioner kandidater :w00t:

Prøver meg på en liten forklaring på høyreknappmenyen:

d2olmeny.jpg

Høyreklikk på ikonet og få en kul meny.

 

Show Agent henter opp et slags kontrollpanel med litt informasjon

og illustrerer grafisk hva som foregår samt gir deg linker til relevante nyheter.

 

Sop Task Engine En slags pauseknapp du ka bruke når du spiller o.l

 

About viser versjonsnummer or registrert epostadresse

 

Properties er hvor du stiller køstørrelse, oppstart og nettverk mm

 

Status viser statistikk og har knapper for manuell oppdatering (noen kaller det Flushe)

Viktig: Flush All Tasks knappen sletter hele køa di vet ikke hvor gøy det

er på en telefonlinje og slikt...

 

Launch Website stjeler et vindu og åpner d2ol.com

 

Exit fydda det skal man ikke! :green:

Lenke til kommentar

Jeg vil heved oppfordre Hw`s medlemmer til å ta et skippertak og joine Team Norway, kanskje vi havner på 1 Plass etterhvert :)

 

Dette programmet går bare og surrer for seg selv og det gjør ikke maskinen tregere!!

 

Og visst dere ikke vil være med lenger så er det bare til å avvinnstallere!

 

Vi er ikke så langt unna 2 plassen visst vi får til et skippertak :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...