Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg for min del tror grunnen til at mange ikke holder på med dette prosjektet i lengden er at det er vanskelig å være opptatt av de faktiske resultatene. Det er for lite tilbakemeldinger fra Rothberg på hvilke fremskritt som blir gjort med hensyn til forskningen. Man forsøker stadig å minne seg selv om at vi alle er med på dette for å støtte en god sak, men debattene rundt D2OL er stort sett kun orientert rundt konkurransen og statistikken. At det blir kjedelig i lengden (lengden=årevis med trofast innsats) tror jeg de fleste vil være enig i.

 

På D2OL sitt eget forum er det et par tråder om vitenskapelige fremskritt, men de er gjort av andre en D2OL og D2OL forumets medlemmer viser laber interesse. Dette er forståelig nok når man tar i betraktning at D2OL driver med egen forskning, og vi dermed burde ha eget arbeid å diskutere - men det har vi ikke. Det er nemlig ikke resultater å vise til. Derfor diskuteres det derimot mye statistikk, praktiske mangler ved programvaren/servere og alt annet mellom himmel og gjort. Makan til lite fokusert prosjekt har jeg knapt opplevd.

 

Både SETI, F@H, ClimatePrediction med flere har da tross alt miljø der det også diskuteres resultat, publiseres resultat (F@H har flere publikasjoner i Nature, noe jeg må si er nokså inspirerende å lese og tenke på at man har bidratt en smule til). Da er det gøy! D2OL slik det er nå er kjedelig...

:sleep:

Lenke til kommentar

Hei Øyst...

 

Virkelig BRA tilbakemeldinger du kommer med her :thumbup:

Det innlegget burde du ha sendt til D2OL-forumet også, kanskje det hadde blitt liv i leieren der.

Jeg er enig i at de har lite resultater å vise til og de burde helt klart lagt frem resultater av sin egen forskning når de sier at de er et non-profitt selskap, men vi vet jo ikke hvor lang tid det tar å teste mulig kandidater eller hvor grundig man må gjøre det i laben.

 

Eneste muligheten for å få svar på spørsmålene du stiller er å spørre dem direkte vil jeg tro.

 

Fant en liten artikkel om sengent/D2OL som kan være av interesse.

 

Hvis jeg går inn i konspirasjonsteorimodus nå og påstår at de beholder alle de beste resultatene selv og mikser og trikser med de for å komme først ut med en kur og samtidig legger/sender ut de nest beste ut på nettet (eller gjennom andre kanaler) så alle kan se at de holder ord, så vil jeg påstå at de graver sin egen grav! Jeg mener, da undergraver de HELE DC-miljøet! Tror neppe de vil sette seg selv i et så dårlig lys.

Jeg personlig tror at de har en ren pose i melet!

 

En gang for lenge siden var jeg med på SETI. Det var gøy en stund, men på den tiden hadde jeg bare en node som ikke cruncha så mange WU's i døgnet (ca 4).

Vel, sier seg selv at jeg ikke kom så langt opp på resultatlisten med den produksjonen. Ergo, jeg ble stående på stedet hvil, noe jeg fant ekstremt kjedelig.

Da kuttet jeg nesten ut med DC, men oppdaget denne tråden og meldte meg på.

Jeg må si at dette prosjektet gir meg mer enn det SETI gjorde.

Tror neppe jeg kjører SETI igjen.

En annen ting som gjorde at jeg bytta var den entusiasmen og optimismen som rådet i tråden her på den tiden (Juli/August i fjor) + at Team Norge gjorde det svært bra (noe som ikke kan sies nå om dagen :( ).

 

Edit: Hei til alle nye medlemmer :thumbs:

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

la inn en ikke akkurat liten melding på d2ol forumet så jeg håper de leser og tar litt til etterretning

Legger den inn i denne trådne så slipper dere å frese rundt i d2ol forumet etter den.

 

Oversetter ikke fra engelsk, de fleste får vel ut det jeg mener uansett.

 

hello.

I have been a member on the Team Norway now for some month's and my poor xp2500+ cpu are crunching almost 24/7. working hard you could say.

 

Must say that I'm agree on what the thread starter mean. Now Team Norway soon will reach 2 million results. What have come out of this? Results, progress and so on. Hard facts and personal stories like: "This 3 year old girl got well thank's to...". You see where i want with this.

 

As the situation is today people see nothing of such. Because of this, I'm starting to loose interest in the project and I believe I'm not the only one. It's been many weeks since this thread where started and I can't find any links on the main page, no text, thank you, and so forth on the front page.

 

So what i want is:

Information on the progress you have (you must have some? hint: 10% closer to a new medicine...)

A NON STANDARD PERSONAL thank you note, from management, scientists and others that have results from our help. Hey, believe many can thank their jobs from this?

Where do you go from today? What are we working towards the next year, month and so on.

 

And finally a less static side. I would really like some video from the lab, pictures (not just press "Happy Day scenarios", but here's "Dr. scientist on his way to work this cloudy day in november...") anything to keep the www.d2ol.com more personal toward us who actually help you.

 

Giving us a link to another page is not good enought. Do you not bother to update your own homepage... then really how important is our help in the project to you?

 

It will take som work and time, but you HAVE to keep people interested. If not I'm afraid you'll start loosing members that actually contribute.

 

ps. sorry wrong spelling and other errors... my english is not perfect yet.

 

Best regards:

Torstein Aaseboe (Stonescream)

Team Norway

 

Om noen har andre ytringer så bør dere si fra på d2ol forumet så de som står bak programmet faktisk får lest og hørt hva som bør gjøres annerledes. Hjelper ikke så mye å klage sin nød her.

Lenke til kommentar

Har sluttet med D2OL fordi jeg gadd rett og slett ikke mer.

Skulle hatt en hjemmeside og noe greier.

Kanskje en channel på IRC hadde vært noe?

EDIT:Hadde kanskje giddet å joine igjen hvis vi hadde fått opp en channel på IRC eller hjemmeside med forum..

:roll:

Endret av Joddze
Lenke til kommentar

Hei Joddze...

 

Aner ikke hvordan man setter opp en IRC channel, men hvis du gjør det så kan jo du sette opp en?

Som jeg skrev i en tidligere post, så blir ting straks litt mer interessant når man gjør ting selv.

 

Kom til å tenke på en ting: Team Norway behøver vel ikke bare være for D2OL prosjektet? Hvis man går lei ett prosjekt og heller vil kjøre ett annet, så er det vel ingen grunn til å ikke kjøre under TN-flagget!

Hva sier dere?

 

Og til slutt: Hvem stemmer for å fjerne (Norge) etter Team Norway?

Lenke til kommentar
Hei Joddze...

 

Aner ikke hvordan man setter opp en IRC channel, men hvis du gjør det så kan jo du sette opp en?

Som jeg skrev i en tidligere post, så blir ting straks litt mer interessant når man gjør ting selv.

 

Kom til å tenke på en ting: Team Norway behøver vel ikke bare være for D2OL prosjektet? Hvis man går lei ett prosjekt og heller vil kjøre ett annet, så er det vel ingen grunn til å ikke kjøre under TN-flagget!

Hva sier dere?

 

Og til slutt: Hvem stemmer for å fjerne (Norge) etter Team Norway?

Ok..here we goes.

#Team.Norway-D2OL @ QuakeNet

Idle der folkens!

Ser et par dager om folk gidder å idle..hvis ikke gidder jeg ikke channel,lite vits i med et par stk der. ;)

 

EDIT:Ingen som gidder..? Nei vel... :p

Endret av Joddze
Lenke til kommentar
hva i all verdnet hjelper dette med sars om jeg har en screensaver?

Det spørs hvilken screensaver du har! ;)

 

For å bruke en screensaver til dette prosjektet, så må du laste ned klienten uansett. Så det er like greit å kjøre den vanlige klienten og heller bruke en screensaver som blanker skjermen.

 

Les mer HER hvis du er interessert i å være med på laget.

Velkommen skal du være :thumbup:

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en ting: Team Norway behøver vel ikke bare være for D2OL prosjektet? Hvis man går lei ett prosjekt og heller vil kjøre ett annet, så er det vel ingen grunn til å ikke kjøre under TN-flagget!

Hva sier dere?

neinei, men hvilke andre alternativer har vi da?

 

Og til slutt: Hvem stemmer for å fjerne (Norge) etter Team Norway?
hvorfor er det egentlig der? Endret av harald_
Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en ting: Team Norway behøver vel ikke bare være for D2OL prosjektet? Hvis man går lei ett prosjekt og heller vil kjøre ett annet, så er det vel ingen grunn til å ikke kjøre under TN-flagget!

Hva sier dere?

neinei, men hvilke andre alternativer har vi da?

 

Og til slutt: Hvem stemmer for å fjerne (Norge) etter Team Norway?
hvorfor er det egentlig der?

Hvis du mener andre prosjekter, så er det egentlig opp til deg (eller hvem det måtte være) å starte et team som heter Team Norge såfremt det ikke allerede eksisterer fra før.

Greit å sjekke det FØR man lager et nytt team.

Kan vel også være lurt å høre på forumet om det er noen som vil bli med eller vet om det har blitt opprettet ett team i det aktuelle prosjektet.

 

Når det gjelder (Norge), så var det vel for å opplyse folk i Norge om at det fantes et Team Norway for de som ikke kunne Engelsk :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...