Hawkie Skrevet 1. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2004 Selvfølgelig lager de noe resultater, men det store spørsmålet er om 1% eller 100% av tilgjengelig prosessor kraft brukes til det rette formålet. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2004 Da er jeg med igjen... Hvis man sletter en node, mister man statsen til den da? Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 1. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2004 vell hawkie hadde du satt deg inn i greia hadde du sett at når du kjører d2ol klienten står det Powered by Sengent.. så desverre kan være dine "avsløringer" ikker er så dramatiske.. anyway så fins d allerede grid program der hele poenget er at laget ditt bryter en kryptering.. og uansett om vi hjelper amerikans etteretning med å kneppe en eller annen kode.. så lenge team norway er best driter jeg egentlig i hva vi knuser om det er sars sykdommen eller gsm krypteringen din Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 1. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2004 og uansett om vi hjelper amerikans etteretning med å kneppe en eller annen kode.. så lenge team norway er best driter jeg egentlig i hva vi knuser om det er sars sykdommen eller gsm krypteringen din Synes det er en skummel holdning Sorce ... Hawkie skal ha masse cred for å stille spørsmålene og jeg synes det er grunn til å være veldig forsiktig med hva man støtter av "forskning" i disse tider. Ikke alt gagner nødvendigvis menneskeheten... Jeg er fremdeles i tvil om jeg skal holde meg til D2OL eller gå tilbake til mitt gamle prosjekt som var Distributed Folding. Er enig i at det i utgangspunktet ikke er positivt med Sengent som en viktig aktør og er undrende til at det er akkurat Sars, Ebola, Antrax etc. det forskes på. Vil svært nødig finne en sammenheng mellom D2OL og millitære miljø i USA. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2004 Viser da til en 60 minutes reportasje i 1999 hvor det ble avslørt at seti@home hadde gitt CIA og NSA i USA tilgang til disse ressursene i bytte mot penger. Ikke f.... om mine ressurser skal kunne brukes av slike. Attevar? Link? Jeg har hørt mye rart om seti@home, f.eks er det mange som ikke liker prosjektet fordi det har "overkapasitet" og klienten er langt mindre effektiv en den "kunne vært". Men det der nekter jeg å tro.. Lenke til kommentar
shauge Skrevet 1. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2004 ----------- Update ---------------- Sengent er et selskap som driver salg av prosessor kraft og løsninger for distributed computing. De selger også "tilgang" til prosessor ressurser og er flere ganger koblet sammen med lysskye vorksomheter innen amerikansk etterretning. Kanskje du skulle framsatt disse beskyldningene på prosjektforumet slik at de får en tjangs til å svare for seg. Forumet finner du HER.. Ellers så er det nok vanskelig å bevise at ingenting blir brukt av NSA, like vanskelig som det er å bevise det motsatte. Sengent drev dette prosjektet før, men nå har The Rothenburg Institute overtatt det. Sengent lager deler av programvaren fortsatt. Ingen har prøvd å skule Sengents medvirkning. Dette er et meget lite prosjekt i forhold til Seti og UD. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 1. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2004 og UD og deres patriot-prosjekt er virkelig ikke noe for meg... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 Hawkie: Team Norway er 1 år gammelt og har over 400 medlemmer. Tror du kanskje at noen ikke har stilt seg dette spørsmålet før? I _STARTEN_ av en tråd pleier du å finne den viktigste diskusjonen rundt saken, resten vil som i denne tråden bare bli litt løst og fast. På side 2 i denne tråden finner du det du spurte om. Rothberg institute eier arbeidet, Sengent har utarbeidet verktøyet. Nå er jeg SÅ >---(0,0)---< lei av at folk tror de bidrar med noe nytt når de stiller grunnleggende spørsmål etter 1600 innlegg. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 Da er jeg med igjen... Hvis man sletter en node, mister man statsen til den da? Du kan bare slette noder uten stats... Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg holder på å installere File Controlled D2OL noder på skolePC'er nå, men det tar jo en del tid å sette opp... Så kan jeg laste en ferdig installasjon opp på en FTP, og så bare laste den ned på hver klient og legge en snarvei i startup-mappa, eller må jeg balle rundt i registeret for det? Uten å ha prøvd det selv så mener jeg å ha lest på at det holder å kopiere filene. Bare å kopiere hele mappa C:\Program Files\SengentD2OL og legge snarvei i oppstart. Skulle gjerne visst om dette med å kjøre den som tjeneste uten at ikonet viser i systemtray, det ville gitt nye muligheter og til en viss grad sikre mot nyskjerrige folk som avinstallerer ting dem ikke har noe med. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 ----------- Update ---------------- Sengent er et selskap som driver salg av prosessor kraft og løsninger for distributed computing. De selger også "tilgang" til prosessor ressurser og er flere ganger koblet sammen med lysskye vorksomheter innen amerikansk etterretning. Link takk Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 Hawkie: Team Norway er 1 år gammelt og har over 400 medlemmer. Tror du kanskje at noen ikke har stilt seg dette spørsmålet før? I _STARTEN_ av en tråd pleier du å finne den viktigste diskusjonen rundt saken, resten vil som i denne tråden bare bli litt løst og fast. På side 2 i denne tråden finner du det du spurte om. Rothberg institute eier arbeidet, Sengent har utarbeidet verktøyet. Nå er jeg SÅ >---(0,0)---< lei av at folk tror de bidrar med noe nytt når de stiller grunnleggende spørsmål etter 1600 innlegg. GolfBag: Eh, dette er det faktisk ikke blitt spurt om før. Det har vært mistanker ute og gått, men bare basert på fri fantasi. Når noen først begynner å komme med litt mer konkrete spørsmål og beskyldninger bør vi følge opp saken slik at det ikke senere kan skapes tvil om hva vi egentlig bedriver. Vi vet tross alt ikke noe særlig om firmaene bak prosjektet utover det de selv sier på sine web-sider. Kritikk er en god ting Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 Kritikk er en god ting Veldig enig med deg tigertip. Synes en god porsjon skepsis er på sin plass i slike prosjekt. De har en tendens til ikke å legge stor nok vekt på å dokumentere sine hensikter, bakgrunn og støttespillere. Men jeg oppfordrer Hawkie til å dokumentere påstandene sine. Har hørt mange spekulasjoner om SETI men aldri sett dokumentasjon eller seriøse påstander fra f.eks. 60 minutes... Opplys oss om du kan! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 Kanskje dere opplever det som konstruktiv kritikk, men jeg opplever det som sortmaling av oss som er med. Det vi trenger å diskutere er hvordan vi kommer oss fra her og forbi TA... Hvordan gjør vi det? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Problemet med å avfeie kritikk er at det ser svært dårlig ut sett fra potensielle nye medlemmer som leser denne tråden. Jeg synes derfor en kort oppsummering er på sin plass (tilgi litt begrepsblanding mtp. hva som er virus/bakterier/sykdommer som følge av disse): The Rothberg Institute er et forskningsinstitutt som i første rekke jobber for å bekjempe sykdommer med høy dødelighet hos barn. Malaria er et godt eksempel. D2OL er et av flere ting de driver med. I D2OL blir kjente vaksine/medisin-kandidater testet mot nye virusmolekyler/bakterier for å finne frem til kombinasjoner som det er sansynlig at vil gi resultater. En utnytter det faktum at virus skjelden er helt nye, men mutasjoner av andre kjente virus. Det arbeides med flere sykdommer. Først og fremst HIV, Malaria, Sars og Miltbrann (Anthraxbakterier). Resultatene fra dette prosjektet distribueres offentlig, og ALLE (og ja; dermed selvfølgelig også CIA, NSA, SAS, NSB og Rema 1000) kan bruke resultatene. Sengent er leverandør av den tekniske løsningen for å kjøre selve beregningen, på samme måte som Rikshospitalet sikkert har teknisk utstyr levert av amerikanske firmaer uten at noen skriker opp om at norsk helsesektor er i lomma på Bush. Jeg har selv vært skeptisk til dette prosjektet, og stilt kritiske spørsmål på prosjektets hjemmesider. De blir som regel seriøst besvart. En vil selvsagt aldri få en absolutt garanti for at et slikt prosjekt er 100% stuerent. Et langt mer relevant spørsmål er for eksempel: er det virkelig vaksiner vi regner på? Hvordan vet vi at dette ikker er en cowerup for å lure troskyldige idioter til å hjelpe den tyske regjering med å bygge en antimateriekanon for å erobre Verden? Det koker ned til kildekritikk, og så langt har jeg ikke sett seriøse kilder trekke TRIs kredibilitet i tvil. Inntil så skjer tar jeg sjansen på at jeg kan bli lurt, og biddrar med min overskuddskraft. Forhåpentligvis og sansynligvis er det til menneskehetens gangn. Og jeg får litt morro i samme slengen. Endret 3. februar 2004 av dostojevski Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 at amerikans etteretning har drevet med grid programmer for å knekke koder er ikke noe nytt, skal ikke lese mangen krimbøker før det blir tatt opp. menmen, skal legge meg flat i forhold til den forrige posten min.. kritikk på dette prosjektet kan motas så lenge det er seriøst og ikke noe folk har sagt før.. at Sengent selger prosessor kraft fant iallefall ikke jeg på sidene deres.. så lenge du kan bakke opp påstandene dine med artikler, sider og lign bevis så er jeg storfornøyd. peace and keep crunshing Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2004 Vi gjør en god jobb nå for tiden, flere nye medlemmer siste uken også. Takk skal alle ha. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2004 The Rothberg Institute er et tysk forskningsinstitutt som [...] Tysk ? We are located on the picturesque Connecticut shoreline in Guilford, CT. Lenke til kommentar
Tarmslyng Skrevet 3. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2004 Ja, da skulle D2OL [url="http://home.online.no/~kenthro/"]Guiden[/url] være klar. Det er helt sikkert noen feil ute å går, så jeg håper dere sier ifra så jeg får rettet det. Det er også sikkert noen problemstillinger som jeg ikke har vært utsatt for, så hvis dere vil gi meg noen tips der, så er jeg takknemlig for det. Har noen flere ideer som jeg kanskje legger til litt senere. Men jeg tror jeg må ta en liten pause, jeg har ikke sett på TV siden 22 Jan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå