Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei CSSSK! Velkommen til tråden får man vel si da. Du er jo ikke ny verken i forumet eller på laget. Ser du har jobbet deg oppover og har respektable 90 cands omtrent pr. dag i snitt siste måneden. Godt å ha deg med på laget!

Endret av Øyst
Lenke til kommentar
Siden TN_admin er lagleder nå, kanskje noen av oss skulle gå sammen i et mini-team under det navnet for å ha "sjefen" godt representert på rankingene ? :grin:

Jeg er med... hvis shauge kontakter meg kan han få brukernavn og passord for å flytte nodene over til denne brukeren.. (Merge members funkjsonen)

Lenke til kommentar
Jeg holder på å installere File Controlled D2OL noder på skolePC'er nå, men det tar jo en del tid å sette opp... Så kan jeg laste en ferdig installasjon opp på en FTP, og så bare laste den ned på hver klient og legge en snarvei i startup-mappa, eller må jeg balle rundt i registeret for det?

Uten å ha prøvd det selv så mener jeg å ha lest på at det holder å kopiere filene.

Endret av shauge
Lenke til kommentar
Siden TN_admin er lagleder nå, kanskje noen av oss skulle gå sammen i et mini-team under det navnet for å ha "sjefen" godt representert på rankingene ?  :grin:

Jeg er med... hvis shauge kontakter meg kan han få brukernavn og passord for å flytte nodene over til denne brukeren.. (Merge members funkjsonen)

Jeg valgte "TN_Admin" navnet for at det skulle være tydlig at den ikke var med i "konkurransen". Hollenderene eies av "DPC_Crew" som har 12 candidater. Men hvis noen ønsker å lage et mini-team med den som utgangspunkt så skal ikke jeg sette meg i veien. Jeg foreslår at vi tenker på det noen dager, til f.eks. onsdag?, siden det ikke går an å reversere member merging.

 

Jeg har selv planer om å få til et mini-team på jobben, hvis jeg hadde fått det til så kunne det blitt et skikkelig bidrag for TN, derfor er ikke jeg interessert å merge min bruker med TN_Admin enda.

 

Jeg har satt en node på TN_Admin, slik at han skal komme bort fra 0en :)

Lenke til kommentar
Siden TN_admin er lagleder nå, kanskje noen av oss skulle gå sammen i et mini-team under det navnet for å ha "sjefen" godt representert på rankingene ?  :grin:

Det kunne jeg godt tenkt meg å være med på, men man kan jo kanskje velge et litt mer fengende navn som f.eks: TN_Cand_Crackers, TN_We're_outa_cands, TN_Destroyer_of_pathogens eller noe sånt. (Det første er et forslag, de andre er bare eksempler på navn) :D

 

Eller hva med: TN_Crunch'em_all

 

Med den historien laget har med intern mistenksomhet synes jeg dette er det ryddigste.

 

Tror ikke jeg har fått med meg dette. Kan du oppdatere meg litt?

Endret av Tarmslyng
Lenke til kommentar

Selv har jeg konsekvent styrt unna disse type prosjektene som låner prosessor ressurser uten å vise til helt konkret hvilke forskere og anlegg som får bruke mine ressurser.

 

Viser da til en 60 minutes reportasje i 1999 hvor det ble avslørt at seti@home hadde gitt CIA og NSA i USA tilgang til disse ressursene i bytte mot penger. Ikke f.... om mine ressurser skal kunne brukes av slike.

 

Ble jo også litt paff over at det er amerikanere som bryr seg om SARS, for jeg finner da ikke en eneste bevilgning i USA's budsjetter, eller ett eneste prosjekt på de amerikanske universitetene som har giddet å bry seg med dette "kinesiske" problemet. Viser også til at samme prosjekt kjørte samme kampanje for å bekjempe AIDS for en tid siden, og man fikk aldri noensinne vite hvem som fikk låne disse ressursene, og etter en del kritiske spørsmål lå de lavt helt til nå hvor de har en ny sykdom som skal bekjempes.

 

Lurer på hvor lenge det er til de kommer med samme prosjekt for å bekjempe denne fugle syken som går nå.

 

Sjekk opp domenet d2ol.com forresten, det er nemlig registrert av en privat person, som merkelig nok er ansatt eller medeier i: http://www.sengent.com som igjen driver og selger Distributed computing løsninger. Hmmmm, sier nå bare jeg.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

----------- Update ----------------

 

Sengent er et selskap som driver salg av prosessor kraft og løsninger for distributed computing. De selger også "tilgang" til prosessor ressurser og er flere ganger koblet sammen med lysskye vorksomheter innen amerikansk etterretning.

Lenke til kommentar

Tenkte mye på dette før jeg satte igang, og temaet har vært oppe mange ganger på D2OL sitt forum. Det som beroliget meg var følgende innlegg fra en support ansvarlig hos Sengent:

 

All,

 

I have been doing my best to find out some information about this for you all and here is what I have found out. First off is some information about what differentiates our project from others out there and secondly there is information about specifically what we are doing with our SARS results.

 

Our program is different from all others in that we use real candidate molecules that anyone can either get for free from the NCI or order from chemical suppliers. We also are unique in that we "Publish" in real time on the web site the best hits, so anyone can use the results. They have the results at the same time we do. This is in the spirit of the "Bermuda" convention that was adopted by those working on the human genome to share results as soon as you have them so anyone any where in the world could build on them and use them to help people. We operate in that spirit, recognizing that we all have to work together, like open source software, to make the biggest difference, and that there are over 10,000 labs that have the skills necessary to take our results and test them. This sure beats just us doing it.

 

In addition we are working with select groups to test the best candidates. Specifically in the case of SARS we are working with Professor Tian Xu of Yale University and researches in china's leading university, Fudan University, who have agreed to test our most promising results DIRECTLY on SARS virus that have been taken from REAL patients with the disease. The beginning stages of these tests are will be done in dishes of human cells with the SARS virus to see if our best candidates kill the virus.

 

Ken

 

--------------------

Ken Weilbacher

 

Application Support

[email protected]

 

Har alltid hatt lyst å spørre en kjemiker om det virkelig er mulig å bruke de resultatene som legges ut på statistikk-sidene, men så langt har jeg ikke kommet. Sammenhengen til Sengent er åpenbar, men den behøver ikke bety noe som helst så lenge resultatene publiseres umiddelbart på nettsidene og de virkelig er brukbare for forskere med kunnskapen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...