Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn, da surrer min andre xp 2500+

Har den foreløpig på xp2500 da jeg har et gammelt kabinett med dårlig gjennomlufting.

 

Så da har jeg følgende "maskinpark"

 

XP2500+ @ 3200+ (står på ca 18 timer i døgnet)

XP2500+ (24/7)

 

Så nå går det forhåpentlig litt oppover på lista. :w00t:

Lenke til kommentar

Hvis du vil at d2ol skal starte opp automatisk, men ikke vises i Startup-mappa, så gjør følgende:

 

Åpne notepad. Skriv inn følgende:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"d2ol"="C:\\Program Files\\SengentD2OL\\D2OL\\D2OL.exe controller:cli"

 

Lagre denne fila med fil-endelsen .reg, f.eks. d2ol.reg

 

Merk at du kanskje må endre filbanen over om du ikke har installert d2ol i default-mappa, eller om du har Windows på norsk.

controller:cli gjør som kjent bare at klienten starter opp i cli-modus.

 

Nå er det bare å dobbelklikke på filen, og svare ja, og vips starter klienten usynlig :)

Husk bare å fjerne snarveien fra Startup-mappa da..

 

(naturligvis kan du også åpne regedit.exe og legge til en ny strengverdi med et navn du syns passer seg, f.eks. d2ol, og innholdet C:\\Program Files\\SengentD2OL\\D2OL\\D2OL.exe controller:cli)

Lenke til kommentar

Hvis du slår av PCen om kvelden og vil at D2OL skal starte opp automatisk om morgenen når du slår på PCen, så er det ideelle at du får "Hibernation" til å virke på PCen.

Fordeler:

- Mister ikke den uniten som den holder på å jobbe med om kvelden. Forsetter der den slapp.

- D2OL starter uten at en trenger å logge inn, selv om loggin er enablet på PCen.

Lenke til kommentar
Takk trn100. Bara bra at folk som har glede av statistikk bruker den. Det er vel noen av oss som holder på med dette som har det.

 

Vel fortjent det Shauge! Etter å ha fått med meg alle mulighetene du har bakt inn i de statistikkene er det liten tvil om at du virkelig har interresse for det! Takk selv! :-)

 

Har du en teller på siden din?

 

Når det gjelder noder kan dette fremdeles være litt forvirrende? Temaet har vært oppe før, men det er fremdeles ikke er mulig å slette noder som har resultater?

 

Ser medlemmer her oppført med 25 noder som produserer halvparten av hva jeg gjør, som altså er oppført med 4 men kun har 2...

 

For min del er det i det ene tilfellet snakk om en node som ble tatt ut og gitt bort til verdige trengende, samt en node som aldri skulle ha vært registrert og er et resultat av en feil ved innstallering av D2OL klienten...

 

Er ikke så veldig viktig, annet enn at det kunne jo ha vært artig å få et reelt gjennomsnitt av produktiviteten pr. node?!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Er ikke så mye jeg for gjort med nodene for hver bruker. Det er bare et tall. Jeg kan ikke finne ut hvor mange som er aktive. Kan evt. bare fjerne dette tallet, det er kanskje bare mer forvirrende enn nyttig.

 

For å få en oversikt over egne noder, så kan en gå helt nederst på node siden og legge inn egne noder. Det vil da komme opp en ny side. Denne siden kan så legges inn i favoritter.

 

Har en enkel teller som viser antall sider som blir vist. Har ikke brukt den enda.

 

Det blir vel litt småflikking på statsen framover også.

 

Lurer på hvordan Junta ligger an med Team sidene?

Lenke til kommentar

Bare noe som slo meg... Hadde det vært mulig å lage en klikkbar "NodeInput" kolonne bak hver "Antall Noder" hvor hver enkelt kun for sine egne noder hadde hatt muligheten til å sette inn f.eks. "Innaktiv", "AMD" eller "Intel" for hver av sine egne registrerte noder?

 

Bare spør jeg.. Kunne kanskje ha blitt et artig tillegg :-)

Lenke til kommentar

Det var en god ide. Jeg kan lage en side der folk kan registrere sine egne noder, men jeg kan ikke sjekke at ingen legger inn noder på feil bruker osv. Ikke uten at dere oppgir deres passord til meg slik at jeg kan lage et script som går inn på serveren og sjekker hvilke noder som dere har registrert.

 

Nå holder jo D2OL(TRI) på med å lage en spec for den neste oppdateringen som de kaller en oppdatering for å forbedre staten. Best å vente å se hva de får med der. Kan legge inn et forslag i forumet deres.

Endret av shauge
Lenke til kommentar

Et eller annet sted må det jo finnes en tabell som knytter bruker/e-postadresse til nodene? Det er jo det som i dag samler resultatene for hver enkelt bruker?

 

La oss vente på oppdateringen fra D2OL... Om det er slik jeg innbiller meg vil det forhåpentligvis være få som vil være bekjent av å ha f.eks. et antall "Uautorisert node hos bruker xxx" eller ev. en forferdelig lav produksjon på en node som ikke lenger er i drift, så mest sannsynlig, under forutsetning av det er mulig å trekke ut avvik, vil de fleste være ærlige om de fikk sjansen :-)

Lenke til kommentar
Beklager, så ikke linken til den andre tråden med en gang (de kunne valgt en litt annen farge i forumet). Har ingen forslag ut over de du har prøvd. Kan prøve litt imorgen.

Det er fikset nå så produksjonen kommer nok til å gå litt opp igjen.

Takk til alle som svarte i tråden.

Lenke til kommentar

Der er jo en mulighet for å sjekke sine egne noder på

My Home Page

for å se hvilke noder som leverer det de skal.

Ser forresten at der er meget stor forskjell på mine noder, spesielt

på hva dem har levert i dag.

To av dem er Xp2500+ maskiner og en er Xp2600+ så de skulle vel ligge omtrent i samme leia?

På tide med litt vedlikehold på dem kansje.

Passerte hundre tusen Confs i dag også :w00t::tease: på en måned!

Name: RCG_Balthazar

Registered: 12/13/03 4:48 PM

# of Nodes: 8

Team: Team Norway (Norge)

Age: 28 days

Total Docking Time: 76 days, 19 hr, 10 min, 07 sec

System-wide Contribution: 0.02454%

Best Candidate Found: IBS_STOCK2S-17619.pdbq 

Candidates Conformers

Processed: 5,020 Processed: 100,400

Lenke til kommentar

I finally got lilbossy logged into our forum!

 

Think we should appreciate the fact that we have foreign members supporting Team Norway, and write in English from now on :-)

 

Lilbossy is working on her norwegian, so who knows... Let's help her :-)

 

Welcome Lilbossy, and to Eric and whoever you bring with you :-)

Lenke til kommentar

Da var jeg også inn på Team-Norway. Har ikke sett dette programmet før nå, men virker ganske så genialt! Skal kjøre nesten 24/7 på hovedmaskin. (se specs under) og i ettertid sette opp en server (p3-500mhz m 1gb ram) i tillegg. Har det stått noe om dette opplegget i norske aviser? Sikkert noen som har interesse å skrive om dette. Ganske så mye datakraft som samarbeider nå!

Lenke til kommentar

Velkommen på laget!

 

Er enig i at dette er genialt. Det ble skrevet litt om dette for ca. et år siden i forbindelse med at de begynte å jobbe med SARS. Noen har prøvd å vekke interesse hos div. nettaviser siden, men uten å lykkes. Så hvis du har noen kontakter... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...