Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='robgar' date='03/01/2004 : 12:02'] Velkommen tilbake Junta. :thumbs: [/quote]
Takk robgar, men jeg har egentlig aldri forlatt Team Norway. Jeg hadde besøk på julaften, blant annet av en hobbit (les nevø). Jeg viste han hva D²OL var etc., og jeg tror noe av forklaringen ligger der.
Jeg har mange pakker på lur, og de kommer ved en passende anledning.
Kjør på og ha det gøy med D²OL. :thumbs:
Lenke til kommentar

Har lagt til en ny side på stat-serveren vår som gjør det enklere å sammenligne to vilkårlige lag eller medlemmer (uten å måtte editere i URLen).

 

Det nye året har startet bra for oss, vi har fortsatt der vi slapp. Dvs. at vi ligger an til å ta igjen Hollenderene sånn ca. mai/juni. Prediskjonene i stat-serveren er fortsatt litt slått up pga. all flushingen rundt nyttår. Hollenderene vil nok kjøre litt på når vi nærmer oss.

 

Vi skulle hatt noen flere medlemmer.

 

Jeg har også lagt merke til at amerikanerene i ledelsen allerede har begynt å bekymre seg over at vi stadig haler innpå. Tror at noen av de karene hadde taklet et nederlag ganske dårlig, desto morsommere hadde det vært å ta rotta på dem :green:

Lenke til kommentar

Heisann...

Vi skulle hatt noen flere medlemmer.

Alltids flott med nye medlemmer selvfølgelig, men per idag så har vi 319 noder som ikke produserer noe. Skal ikke si at alle nodene er døde, men jeg tror at flesteparten aldri vil levere inn en eneste kandidat igjen. :thumbdown:

Håper inderlig at jeg tar feil der da... ;)

 

Vel vel... Det er jo noe positivt også da :D Vi har all grunn til å være stolte.

Bare se her:

Rank Name Cands Active users Members Age

1 Team AnandTech 2,044,671 30 179 742 days

2 Dutch Power Cows 1,660,297 34 426 739 days

3 Team Norway (Norge) 1,113,873 76 395 248 days

4 Ars Technica Team Fr... 875,37821 148 717 days

5 hardCOREware 596,007 0 64 703 days

6 BIOHazard Research G... 449,779 1 41 742 days

7 Team USA 423,801 4 59 742 days

8 Team MacNN 348,950 6 67 535 days

9 China SARS team 343,712 15 894 248 days

10 Team Storagereview.c... 334,083 32 72 82 days

 

Formateringa ble helt jævelig men dere forstår det sikkert :)

Sjekk antall cands vi har cruncha mot antall dager. Det er ganske bra.

Også antall Aktive brukere (idag) er vi på topp :thumbs:

Håper dette fortsetter, da har vi mye å glede oss over fremover.

Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk trn100. Bara bra at folk som har glede av statistikk bruker den. Det er vel noen av oss som holder på med dette som har det.

 

Også er jo dette et godt formål. Om det ikke kommer resultater på kort sikt, så lærer nok forskerene å forbedre metodene slik at før eller siden så vil nok dette bli en vanlig måte å gjøre slike tester på.

Lenke til kommentar

:scared:

Så når dere er ferdig med oppklokking og flushing detter jeg ned på 300+ plass igjen?

Hehe kjekt å se lille norge nok en gang kjempe med store utland!

Har vert med siden Desember, her er mine stats så langt:

RCG_Balthazar

Registered: 12/13/03 4:48 PM

# of Nodes: 8

Team: Team Norway (Norge)

Age: 25 days

Total Docking Time: 66 days, 16 hr, 38 min, 02 sec

System-wide Contribution: 0.02125%

Ligger på 66 plass, kansje jeg vil bli å finne blant de 10 beste snart ? :D

Godt jobba folkens!

Lenke til kommentar

Er det none her som har gjort tester på hva som er den kjappeste plattformen for D2OL? Har en 1700+ som klarer flere kandidater pr. dag enn min 2500+ klarer i Slackware. Og det er ikke bare noen dager, men hver dag!

 

Er det slackware som er feilen? Burde jeg installere en godt optimalisert gentoo igjen istedet? Er det noen som har noen fakta i denne saken så jeg slipper masse reinstallasjoner og testing?

Lenke til kommentar

Ønsker også cruncherene her et godt nytt år. Personlig så kommer nok mitt bidrag til D2OL å dale litt, men vil fortsatt være aktiv.

 

Synes ennå at det er morsomt at lille Norge ligger i teten for dette prosjektet og synes folk har vært flinke med å verve medlemmer/maskiner. Personlig så har jeg neppe vært særlig suksessfull her, men har da fire maskiner som putrer og går ;)

 

Likte den statistikk-siden din Shauge! Slikt øker interessen og ikke minst spenningen med prosjekter som dette. Husker i mine SETI-dager at dersom man lastet ned et excel ark og tastet inn laget sitt i det så fikk man all verdens informasjon. Dette ble rene besettelsen for meg en stund og skulle likt å hatt noe lignende i D2OL. Er sikkert flere som husker dette regnearket. Kunne finne all informasjon angående gruppa og medlemmenes innbyrdes resultater, også i forhold til hverandre. Er det ingen vba-kyndige som kunne sett på mulighetene for dette? Er nok en god del arbeid, men jeg tror at det ville blitt godt mottatt.

Lenke til kommentar

Når dette skrives så installerer jeg XP på min xp2500+ nr 2.

Denne blir kun brukt til crunching av kandidater, så nå skal det gå litt fortere med meg.

Blir nok å prøve å klokke denne også.

Har en veldig god stepping også på denne prossessoren så jeg regner med at også denne blir å gå lett på xp3200+ fart.

Lenke til kommentar
Når dette skrives så installerer jeg XP på min xp2500+ nr 2.

Denne blir kun brukt til crunching av kandidater, så nå skal det gå litt fortere med meg.

Blir nok å prøve å klokke denne også.

Har en veldig god stepping også på denne prossessoren så jeg regner med at også denne blir å gå lett på xp3200+ fart.

Hei hei. Har du tenkt å ta meg igjen nå :ermm:

 

Jeg må vist bestille meg et nytt MB slik at jeg får full fart på min AMD XP2000. Holder ikke med FSB på 100 når den skulle hatt 166. Den går jo bedre en AMD Duron på 1,2 GHz. Men ikke mye. Ser at gjennomsnittet har gått opp fra 54 til 56 i døgnet. Hmmm sitter da snart med et HK og en CPU til overs. Men finner vel på noe å bruke det til om en stund.. Blir litt lav produksjon på meg i helga. Skal reinstallere Win2K Advanced server. Men kommer sterkere tilbake i neste uke. Men stå på videre. Får håpe en god del av de som har falt av lasset kommer igang igjen. Jeg sitter her og føler det går godt. Så blir jeg forbigodt av folk som ikke har vert med i 1 mnd en gang. Men de hjelper nå laget så stå på :thumbs:

 

Ståle

Lenke til kommentar

Bølgene etter nyttår har lagt seg og prediksjonene i stat-serveren er mer fornuftige igjen. Kampen om andreplassen

 

Vitsen med å flushe er vel å psyke ut motstanderene, f.eks. akkuratt når de skal gå forbi deg. Hollenderene er fælt til dette. Da er det jo litt morsomt å motflushe, slik at de blir lange i maska :D Men egentlig så er det ødeleggende med flushing, bare tenk hvordan det hadde blitt dersom alle bare satt og ventet... :no:

 

Med det overtaket vi har på dem nå, så vil vi le sist og best uansett :green:

 

For de som ønsker å prøve å lage et regneark så har jeg noen linker til noen filer som inneholde enkelt parsebare data:

http://d2ol.sengent.com/stats/topTeamsAll.jsp?t=Alltime

http://d2ol.sengent.com/stats/topTeamsAll.jsp?t=Yesterday

http://d2ol.sengent.com/stats/topTeamsAll.jsp?t=Lastweek

http://d2ol.sengent.com/stats/topMembersAll.jsp?t=Alltime

http://d2ol.sengent.com/stats/topMembersAll.jsp?t=Yesterday

http://d2ol.sengent.com/stats/topMembersAll.jsp?t=Lastweek

 

En search and replace og de kan leses inn i excel.

 

Bra at folk oppgraderer, jeg har en liten oppgradering på gang jeg også :green: Det ble Intel denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...