Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!

Anbefalte innlegg

Hei Dostojevski.

Det burde vel la seg gjøre det å kjøre D2OL fra CDrom med Knoppix. Må vel editere startup scriptet til Knoppix for å laste inn D2OL etter oppstart og deretter brenne en ny CD med Knoppix og D2OL(regner med at D2OL er ferdig satt opp) Bakdelen er at man må ha en egen unik CD for hver node.

Eller...

[brainstorm]

1. Boot opp en Linuxboks med fast ip adresse fra diskett.

Antar at man kjører dette på et eget separat nettverk og ruter det videre via administratornoden.

2. Under oppstart.

Kopier D2OL's katalogstruktur fra cd (Her slipper man unna med én cd).

Kopier node.prp filen fra administratornoden ved hjelp av et skript som baserer seg på ip adressen på noden. Dvs.

A. Finn ut hvilken ip addresse jeg (noden) har ved hjelp av GREP e.l.

B. Ok, jeg har ip adresse 192.168.1.3

C. MOVE ADMNODE/D2OL/NODER/192.168.1.3/node.prp NODE3/D2OL/ osv..

D. Start opp klient.

Det er selvfølgelig mange detaljer som må være på plass så som mounting av Ramdisk og CDrom, oppsett av nettverk og bla bla bla

Her trenger man en unik diskett for hver av nodene og det er lettere å forandre på filene på en diskett enn å brenne en ny cd for hver gang man har gjort en forandring (på config filene etc.)

[/brainstorm]

Det er vel masse ting å diskutere her men sånn rent teoretisk så skulle vel dette gå? :D

Hadde vært gøy om noen kunne teste dette. Har ikke en Linuxboks oppe akkurat nå så jeg får ikke prøvd det.

EDIT: Fant denne microdistroen :D

Denne er kanskje et alternativ?

Endret av Tarmslyng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal også være mulig å få tak i slik software som er basert på WinXP der du booter fra CD, men systemet oppretter en ramdisk for alle progs og utils du velger å kjøre. Kan fint installere D2OL på dette.

Vet flere PC tekniske verksteder bruker dette for diagnosering av maskiner.

Tror det heter. WinPM eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Om det ikke går kl 12.00 kan vi flushe dem opp på 31 tidligere på dagen, kom på at jeg ikke var hjemme da, men man trenger ikke å ta en manuel oppdatering og avbryte den for å flushe! man bare slukker programmet og starter det igjen (om du er haka av online)

Jeg har 250 cands som bare venter på å bli flushet opp

Endret av robgar
Lenke til kommentar

Hmm.

Nå er det mange som raser forbi meg på lista.

Må vel kjøpe et par pcr sånn at jeg ikke blir kjørt helt av lasset.

Har en XP 2500+ og en XP 1800+ prossessor liggende å slenge og jeg trenger jo ikke mus, tastatur og skjerm bla.

Eventuellt kan jeg gå på den lokale søppelfyllinga å hente meg litt deler.

Har en avtale om å bare komme å hente.

Blir ca 4000 kr for å få disse opp å gå med 256 ram, 40gig hd, billig hk, vifte, cd og kabinett.

Skulle komme meg opp på en 350-400 cand i døgnet ved å få disse opp å gå. :thumbs:

Hmm hvor la jeg nå det kjøpekortet :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...