Tarmslyng Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Hei Dostojevski. Det burde vel la seg gjøre det å kjøre D2OL fra CDrom med Knoppix. Må vel editere startup scriptet til Knoppix for å laste inn D2OL etter oppstart og deretter brenne en ny CD med Knoppix og D2OL(regner med at D2OL er ferdig satt opp) Bakdelen er at man må ha en egen unik CD for hver node. Eller... [brainstorm] 1. Boot opp en Linuxboks med fast ip adresse fra diskett. Antar at man kjører dette på et eget separat nettverk og ruter det videre via administratornoden. 2. Under oppstart. Kopier D2OL's katalogstruktur fra cd (Her slipper man unna med én cd). Kopier node.prp filen fra administratornoden ved hjelp av et skript som baserer seg på ip adressen på noden. Dvs. A. Finn ut hvilken ip addresse jeg (noden) har ved hjelp av GREP e.l. B. Ok, jeg har ip adresse 192.168.1.3 C. MOVE ADMNODE/D2OL/NODER/192.168.1.3/node.prp NODE3/D2OL/ osv.. D. Start opp klient. Det er selvfølgelig mange detaljer som må være på plass så som mounting av Ramdisk og CDrom, oppsett av nettverk og bla bla bla Her trenger man en unik diskett for hver av nodene og det er lettere å forandre på filene på en diskett enn å brenne en ny cd for hver gang man har gjort en forandring (på config filene etc.) [/brainstorm] Det er vel masse ting å diskutere her men sånn rent teoretisk så skulle vel dette gå? Hadde vært gøy om noen kunne teste dette. Har ikke en Linuxboks oppe akkurat nå så jeg får ikke prøvd det. EDIT: Fant denne microdistroen Denne er kanskje et alternativ? Endret 14. desember 2003 av Tarmslyng Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 kan man kjøre d2ol på freebsd? blir det samme filene som linux, eller må jeg fyre opp en linux distro? Lenke til kommentar
SvennR Skrevet 15. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2003 Det skal også være mulig å få tak i slik software som er basert på WinXP der du booter fra CD, men systemet oppretter en ramdisk for alle progs og utils du velger å kjøre. Kan fint installere D2OL på dette. Vet flere PC tekniske verksteder bruker dette for diagnosering av maskiner. Tror det heter. WinPM eller noe slikt. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 16. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2003 Det der lukter dyre lisenser laaaaang vei... Lenke til kommentar
shauge Skrevet 16. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2003 Super resultatdump av Pilgrim Du er dagen mann i D2OL Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 16. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2003 Det er altså Pilgrim som står som en påle på dagens statitikk. Det var artig Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 16. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2003 YEAH, TN er på uketoppen med OVER 10,000 per dag i gjennomsnitt Lenke til kommentar
robgar Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Vi må flushe den 31 kl 12:00 Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Ærlig talt, hvem sitter foran pc'n da? (ta en manual update som du avbryter rett etterpå kl. 18, så kanskje.. ) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Vi må flushe den 31 kl 12:00 På dagen? +01 GMT (norsk tid) eller? Har btw levert 500 kands og klarer nok Top150 innen julaften. Ikke dårlig synes jeg, med tanke på at jeg er ganske "fersk" bare har 1 node og ikke kjører 24/7... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Nei, på nyttårsaften er det opp til hytta med et par kompiser. Stå på slalom, spille axis&allies og fyre raketter, det er livet. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 18. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Om det ikke går kl 12.00 kan vi flushe dem opp på 31 tidligere på dagen, kom på at jeg ikke var hjemme da, men man trenger ikke å ta en manuel oppdatering og avbryte den for å flushe! man bare slukker programmet og starter det igjen (om du er haka av online) Jeg har 250 cands som bare venter på å bli flushet opp Endret 18. desember 2003 av robgar Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 18. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2003 Har fått en XP2400+@2200MHz nå som hovedmaskin,den skal få kjøre D2OL. Skal få opp en P4 1,5@1,8GHz,må bare få dritten til å virke,så kan den kjøre 24/7. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 18. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2003 Aaaahh, det er ikke rart det er gøy å lese uke-statistikken for tiden. Vi haler fra og folk kommer med stadig nye maskiner. Godt jobbet Joddze! Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 19. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2003 Hmm. Nå er det mange som raser forbi meg på lista. Må vel kjøpe et par pcr sånn at jeg ikke blir kjørt helt av lasset. Har en XP 2500+ og en XP 1800+ prossessor liggende å slenge og jeg trenger jo ikke mus, tastatur og skjerm bla. Eventuellt kan jeg gå på den lokale søppelfyllinga å hente meg litt deler. Har en avtale om å bare komme å hente. Blir ca 4000 kr for å få disse opp å gå med 256 ram, 40gig hd, billig hk, vifte, cd og kabinett. Skulle komme meg opp på en 350-400 cand i døgnet ved å få disse opp å gå. Hmm hvor la jeg nå det kjøpekortet Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 19. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2003 Fant nettopp ut at mest sannsynlig er mitt HK defekt,og dermed blir det ikke noe av P4 1,8GHz PCn som skulle kjøre D2OL med mindre jeg kjøper nytt HK. Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 19. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2003 Har nå bygget med en P4 1,5@1,8 GHz D2OL PC.Det gikk tilslutt,etter en god del feilsøking fikk jeg fikset problemet.Den skal få stå på 24/7 For å spare penger ble pc`n litt "heimemekk" Se bilde her Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 19. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2003 Morsom løsning Joddze, men er det ikke brannfarlig ? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 19. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2003 Morsom løsning Joddze, men er det ikke brannfarlig ? Pleier det ofte å brenne i pcen din kanskje? Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 19. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2003 HKet ligger oppå sånn antistatisk pose,er ingenting som er i direkte kontakt med papp som blir varmt...og hele greien er svært kjølig, i det rommet den skal stå blir HK temp max 25 grader,kanskje mindre nå om vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå