robgar Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 Setter alle nodene mine på offline, de skal få flushe litt den 31. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 hvorfor det? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg skjønner ikke noe av dette her jeg jeg har installert D2OL og det går døgnet rundt. men hvordan joiner man teams osv? *dum* Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 Du klikker her og logger deg inn/registrerer deg. Når du er innlogget trykker du på "Change team" og velger "Team Norway (Norge)". Velkommen på laget! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 jeg skjønte det nå uten å se på svaret ditt, hehe Lenke til kommentar
robgar Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) hvorfor det? Merkelig lav produksjon på DPC for tida... De skal flushe på nyttårsaften Derfor! Endret 14. desember 2003 av robgar Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 Hjelper det a ? Blir det no resultater av at man hjelper til og lar pcn klekke ut noen tall ? elelr er det helt ubetydelig ? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 13. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2003 Hjelper det a ? Blir det no resultater av at man hjelper til og lar pcn klekke ut noen tall ? elelr er det helt ubetydelig ? "alle monner drar" Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 Stadig noen som anklager nonner for å stikke av... Hvor for skulle de dra sin vei, de har det jo fint der de er? En helt annen sak: Jeg sitter og grubler på planer om å kjøpe inn noen maskiner dedikert til tallknusing. De nye Duronbrikkene ser jo ut til å svi relativt mye gummi for en ganske liten penge når de klokkes opp. Det jeg ser etter nå er billig mobo som både har integrert LAN og VGA og samtidig egner seg god godt til å klokke opp de nye lillebrødrene fra AMD. Må altså kunne stille fsb og vcore innen fornuftige intervaller, og fortrinsvis også multiplier, dette kommer dog i andre rekke. Må kunne kjøre fsb på minst 200 Mhz. Har så langt funnet disse tre i aktuell prisklasse: EPoX EP-8KMM3i , Asus A7V8X-X og MSI KM4M-L Er det noen her som har erfaring med noen av disse kortene? Eller som vet om andre aktuelle kort? En annen sak jeg har tenkt på er å droppe HD på disse maskinene og boote fra en CD-rom med Knoppix el. Er det noen som har laget lignende løsninger? To-tre hundre kroner spart pr. node i forhold til billigste harddisker. Det jeg er veldig usikker på er hvordan i svarte jeg skal få startete klienten. Greit nok å legge den på en nettverksdisk for eksempel, gjerne i kombinasjon med RAM-drive, men dette er vel ikke helt intuitivt å få til med Knoppix. Må vel da brenne en unik plate for hver PC, men har sant og si ikke snøring på hvordan dette kan gjennomføres i praksis. Er Linux noob er jeg redd. Noen som har løsningsideer her? En ide: Kunne noen tatt på seg jobben med å lage en ferdig bootbar CD, eller en pakke med ferdige filer hvor en bare skulle endre en enkelt konfigurasjonsfil med pekere til nettverksdisk med klientfilene? Dette ville jo drastisk senke terskelen for slike prosjekter. Med en slik løsning snakker vi helt ned mot 1600,- pr. node avhengig av kabinettløsning. Vet ikke om det er gjennomførbart, men utfordringen er herved gitt. Gi gjerne tilbakemeldinger. Kan jo alltids lage en egen tråd på dette, men tenkte jeg skulle spørre "familien" først. Blir uanset ikke noe av dette prosjektet før i januar/februar, men vi får se. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg er tilbake med min node, vhertfall enn så lenge! Nå skal jeg ta tilbake litt av det tapte terrenget... Lenke til kommentar
robgar Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg tror ikke det går med en cd rom, for du kan ikke redigere filer som er på cd. Jeg ville heller gått for ramdisc og boote fra en disket med linux Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 MÅ si det er mye rart for seg her? skjønner ikke vitsen =) *beklager spammet* Kanskje en URL med litt mer forklarende agående hva dette er, og vitsen? Ekke greit å lese gjennom 68 sider med *bla bla bla bla* Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 http://www.d2ol.com Lenke til kommentar
Tarmslyng Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 MÅ si det er mye rart for seg her? skjønner ikke vitsen =) *beklager spammet*Kanskje en URL med litt mer forklarende agående hva dette er, og vitsen? Ekke greit å lese gjennom 68 sider med *bla bla bla bla* Tja... Hva med å lese den første posten her... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 Dostojevski: du kan vel boote og så laste inn d2ol i fra en server? det du har tenkt? d2ol kan i alle fall ikke ligge på en cd... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 Dostojevski: du kan vel boote og så laste inn d2ol i fra en server? det du har tenkt? d2ol kan i alle fall ikke ligge på en cd... Jeg er klar over at en i utgangspunktet ikke kan kjøre d2ol fra cd, men her snakker vi ikke om å kjøre fra CD, men å laste fra CD til RAMdisk. Men hvilke filer er det en MÅ ha som er unike for hver node? Jo, KUN node.prp. Så vidt jeg kan forstå kan alle andre filer (altså en kjørbar klient, ikke installeren) legges på CD. Det er tre måter å løse dette på: 1 - Lage et login-/startupscript som henter denne filen fra en server. Det blir i dette tilfellet komplisert å sørge for at hver maskin får samme nodenummer hver gang. 2 - Bruke SAMME nodefil på alle noder. Ikke så populært.... 3 - Brenne en unik CD for hver node, og la denne inneholde en unik node.prp. Prosessen for å kjøre opp en ny node blir da: Installer d2ol på en annen maskin, kopier node.prp over til katalogen som skal brennes til CD, slett installasjonen, brenn CD. En vil faktisk ikke trenge noen hd i det hele tatt, selv ikke noen nettverksdisk. Rent konseptuelt er ikke dette en vanskelig oppgave tror jeg. Knoppix er designet spesifikt for bla. å kunne kjøre demonstrasjoner og andre applikasjoner automatisk fra CD/RAMdisk. Problemet er at en bør kunne litt Linux for å gjøre denne jobben, og det gjør ikke jeg. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Jeg tror ikke det går med en cd rom, for du kan ikke redigere filer som er på cd. Jeg ville heller gått for ramdisc og boote fra en disket med linux Knoppix benytter RAMdisk for dynamiske filer. Og jo, du kan redigere filer fra en CD: kopier til hd->rediger->brenn ny cd Og det blir vel litt i meste laget å dytte Linux, X, JVM og D2OL-klient inn på 1,4 MB... Endret 14. desember 2003 av dostojevski Lenke til kommentar
robgar Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg mente at man fikk tak i en gammelversjon av linux, puttet den på diskett og d2ol på ramdiscen Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) I såfall må en vel modifisere d2ol-klienten? Funker det å installere/kjøre den fra rent tekstgrensesnitt? En løsning med bare diskettstasjon hadde jo selvsagt vært sweet. Det er mulig å gjøre dette på mange måter, en kan feks boote fra eprom og laste os fra nettverk, men mitt poeng var å lage en enkel standardløsning folk kunne bruke uten inngående kunnskap i Linux og nettverksadministrasjon. Knoppix tilbyr denne muligheten; ting konfigureres automagisk. Hvis en samtidig fikk startet en d2ol-klient ville det være en svært enkel løsning for dem som ikke kan/gidder å utvikle slike systemer på egen hånd. Endret 14. desember 2003 av dostojevski Lenke til kommentar
Tarmslyng Skrevet 14. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2003 Funker det å installere/kjøre den fra rent tekstgrensesnitt? Jepp... Det ser ut til at det går. After downloading open a shell and, cd to the directory where you downloaded the installer. At the prompt type: sh ./installDDOL.bin (note: -->the install is non gui<--, - the application still contains a gui. To run without the gui, please run either in CLI or File Based mode as discussed in the readme file) NB! Utsnitt tatt fra D2OL's sin download side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå