Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært noen særlig stor fan av d2ol egentlig.. Jeg har kjørt SETI i noen mnd ifjor og har kjørt det noen måneder iår.. Dette er noe jeg ikke angrer på..

 

Kanskje fordi jeg tror vi finner liv i verdensrommet? Vi vil ikke finne dem ,men når de finner ut at vi har så avansert utstyr osv tror jeg de vil overvåke oss nærmere..

 

Jeg er en stor fan av science fiction ja ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit å kjøre SETI, for all del. Jeg har gjort det en del selv også. Skulle man finne liv ville det jo vært det største som har hendt på jorden etter livets begynnelse. Synes det er et prisverdig tiltak. Men når kun en knøttliten del av himmelen blir overvåket etter signaltyper man antar ville kunne sendes ut blir prosjektet litt for fjernt for meg... :roll:

 

Jeg velger å konsentrere meg om medisinske og matematiske prosjekt. D2OL er det beste prosjektet så langt etter min mening. :yes:

Lenke til kommentar
Det er greit å kjøre SETI, for all del. Jeg har gjort det en del selv også. Skulle man finne liv ville det jo vært det største som har hendt på jorden etter livets begynnelse. Synes det er et prisverdig tiltak. Men når kun en knøttliten del av himmelen blir overvåket etter signaltyper man antar ville kunne sendes ut blir prosjektet litt for fjernt for meg... :roll:

 

Jeg velger å konsentrere meg om medisinske og matematiske prosjekt. D2OL er det beste prosjektet så langt etter min mening. :yes:

Man får jo velge hva man skal bruke sin datakraft på.. Selv blir det omtrent 200-300 setipakker i uken.. Bare synd at P4 er så mye kjappere på SETI enn en AMD maskin.. Er vell sikkert slik på D2ol siden det også er tallknusing.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært noen særlig stor fan av d2ol egentlig.. Jeg har kjørt SETI i noen mnd ifjor og har kjørt det noen måneder iår.. Dette er noe jeg ikke angrer på..

 

Kanskje fordi jeg tror vi finner liv i verdensrommet? Vi vil ikke finne dem ,men når de finner ut at vi har så avansert utstyr osv tror jeg de vil overvåke oss nærmere..

 

Jeg er en stor fan av science fiction ja ;)

Jeg kjørte seti@home fra år 2000 til september i år. Jeg ble så lei å stå på stedet hvil at jeg vurderte å gi meg med DC, men så kom jeg over denne tråden i HW forumet :thumbs: Tvilte litt til å begynne med men har ikke angret et sekund senere på at jeg byttet fra seti til D2OL.

Jeg tror også at vi ikke er alene her i universet. Altfor stor plass til det :D

Det jeg imidlertid hadde håpet på er et Team Norway med avdelinger for de forskjellige prosjekter slik at vi kan lage et miljø rundt dette her og også hjelpe hverandre hvis det skulle være nødvendig. Team Anandtech, Ars Technica og Dutch Power Cows er vel noen eksempler på det. Dette er forøvrig blitt foreslått tidligere i denne tråden.

 

Lykke til med seti men du skal være velkommen hvis du forandrer mening.

Endret av Tarmslyng
Lenke til kommentar
Man får jo velge hva man skal bruke sin datakraft på.. Selv blir det omtrent 200-300 setipakker i uken.. Bare synd at P4 er så mye kjappere på SETI enn en AMD maskin.. Er vell sikkert slik på D2ol siden det også er tallknusing.

Er SETI kjappere på P4 en Athlon?

På D2OL er det faktisk omvent. Athlon gruser P4. Det har åpenbart en del med måten programmet er skrevet på å gjøre... Her burde det jo ligge et nokså stort potensiale for økt hastighet fra de som utvikler programvaren

Lenke til kommentar
På lørdag skal jeg sette sammen min nye Barton 2500+ maskin. Gleder meg  :fun:

 

Dere skal få del i gleden siden den skal kjøre D2OL til den stuper

Høres flott ut Øyst :thumbs:

 

Blir vel en ny node på meg også før jul, må få lønning først :D

BTW Øyst, hvilken plass ligger du på i laget?

Endret av Tarmslyng
Lenke til kommentar
Er SETI kjappere på P4 en Athlon?

På D2OL er det faktisk omvent. Athlon gruser P4. Det har åpenbart en del med måten programmet er skrevet på å gjøre... Her burde det jo ligge et nokså stort potensiale for økt hastighet fra de som utvikler programvaren

Min XP2500@2200mhz klarer en pakke på 2:45 i snitt..

EN P4 [email protected] (Kjører den på atm) med HT klarer 2pakker på 3:30.

 

Uten HT går jo P4 prosessen kjappere ,men da tar han bare 1 pakke omgangen.

Lenke til kommentar

Jeg er på plass 67: Cray_HW

 

Har maskinene på soverommet så jeg kan ikke kjøre 24/7 :(

Dessverre ser det ut til at jeg tar mange på kondisen, siden mange gir seg tidlig. Ser hvordan de raser oppover listen for så å stoppe opp fullstendig.

 

Har to maskiner nå og tre på lørdag: 1,33 Tbird, 1700+ og på lørdag 2500+.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg burde begynne med D2ol? Virker som det er et mye større miljø for akkurat det..

 

Disse maskinene bruker jeg til og kjøre DC:

 

P2 448mhz

P2 350mhz

[email protected]

Xp1600

XP1800

Xp2000

Xp2500@2200

P4@ 3.4HT

XP2400@ 2400mhz

 

Problemet er at mange av maskinene ikke står hos meg og jeg har ISDN og da blir det masse rot med og laste ned pakker og alt sammen..

 

Livet skal ikke være lett folkens.. :(

Lenke til kommentar
Jeg er på plass 67: Cray_HW

 

Har maskinene på soverommet så jeg kan ikke kjøre 24/7 :(

Dessverre ser det ut til at jeg tar mange på kondisen, siden mange gir seg tidlig. Ser hvordan de raser oppover listen for så å stoppe opp fullstendig.

 

Har to maskiner nå og tre på lørdag: 1,33 Tbird, 1700+ og på lørdag 2500+.

Synd du ikke kan kjøre 24/7, du hadde vært høyere oppe da.

Er enig med deg at det er mange som har dårlig kondis og det er veldig synd. Vi kunne produsert det dobbelte eller mer hvis hele laget hadde vært med.

 

Vel vel... Lykke til med ny maskin og fortsatt klatring på listene :thumbs:

Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde begynne med D2ol? Virker som det er et mye større miljø for akkurat det.. 

 

Disse maskinene bruker jeg til og kjøre DC:

 

P2 448mhz

P2 350mhz

[email protected]

Xp1600

XP1800

Xp2000

Xp2500@2200

P4@ 3.4HT

XP2400@ 2400mhz

 

Problemet er at mange av maskinene ikke står hos meg og jeg har ISDN og da blir det masse rot med og laste ned pakker og alt sammen..

 

Livet skal ikke være lett folkens.. :(

Det hadde vært veldig kjekt å få deg med på laget vårt. :)

Det er ikke så vanskelig å kjøre D2OL over ISDN. Du laster ned max 2000 cands. pr. node og kverner på dem til du ikke har flere igjen. Så skal du sende dem opp på et valgfritt tidspunkt. Enkelt og greit. Vet forresten om flere som setter opp en kombinasjon mellom to prosjekt. Det er jo heller ikke så dumt.

 

 

Tarmslyng: Takker for lykkeønskningene. Du ligger der oppe i teten hvor jeg vil være... :wallbash:

Endret av Øyst
Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde begynne med D2ol? Virker som det er et mye større miljø for akkurat det.. 

 

Disse maskinene bruker jeg til og kjøre DC:

 

P2 448mhz

P2 350mhz

[email protected]

Xp1600

XP1800

Xp2000

Xp2500@2200

P4@ 3.4HT

XP2400@ 2400mhz

 

Problemet er at mange av maskinene ikke står hos meg og jeg har ISDN og da blir det masse rot med og laste ned pakker og alt sammen..

 

Livet skal ikke være lett folkens.. :(

Flott maskinpark der gitt :yes:

 

Det fine med D2OL er at du kan ha 2000 kandidater i cache slik at du ikke trenger å være oppkoblet 24 timer i døgnet. Klienten sender pakkene normalt hver 6 time. Men du kan velge om du skal være online eller ikke. Med en Xp2600 så produserer du omkring 100 cands om dagen dvs at det tar ca 20 dager å tømme cachen.

 

Lykke til :thumbup:

 

Auda... Øyst kom før meg gitt :green:

Endret av Tarmslyng
Lenke til kommentar
Flott maskinpark der gitt :yes:

 

Det fine med D2OL er at du kan ha 2000 kandidater i cache slik at du ikke trenger å være oppkoblet 24 timer i døgnet. Klienten sender pakkene normalt hver 6 time. Men du kan velge om du skal være online eller ikke. Med en Xp2600 så produserer du omkring 100 cands om dagen dvs at det tar ca 20 dager å tømme cachen.

 

Lykke til :thumbup:

 

Auda... Øyst kom før meg gitt :green:

http://home.no/stlover/seti%20clc.jpg <-- Skal vurdere og bytte over..

Har blitt litt lei av av SEIT websidene ikke blir oppdatert riktig slik at jeg må redigere en gruppe eller noen må joine hvis den skal oppdatere seg riktig..

 

Nå skal det sies at ikke alle maskinene er mine da. :( Disse er mine

 

P2 350mhz

[email protected]

XP1800

Xp2500@2200

XP2400@ 2400mhz

 

Er ikke noe særlig snakk rundt SETI lenger ,men siden jeg er founder av en gruppe (www.startreknorge.com) så ville det vært litt dumt om jeg ikke kom med pakker.. Nå skal det nevnes at det nesten bare er jeg som klarer flere pakker 2-3 om dagen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...