Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Så kan jeg ikke da i prinsippet modifisere snarveien i startup mappa på start menyen? og så starter den uten at man ser det? eller?

Det kan du Medrakil, men du ser den starter. Et vindu åpner seg, men det kan du bare lukke. Hvis du foretrekker å styre klienten i GUI, kan du bare sette "DisplayAgentGUI=true" i control.prp. Når du er ferdig med valgene, endrer du til "DisplayAgentGUI=false". :)

Men kan jeg sette den til false og så la den starte i file contoller eller? og så vil det ikke vises noe GUI?

 

(hvis ikke er vel den vanlige startup'en den man merker minst til)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.....når det gjelder å kjøre den usynlig så har jeg installert firedaemon hos noen jeg kjenner. Da viser den ihvertfall ikke i taskbaren.

 

Jeg mener jeg fikk den til å kjøre slik at den heller ikke viste i oppgavebehandling, men husker ikke helt hva jeg gjorde da. Har ikke noe tid til å stress med det lenger....

 

Ellers så fikk jeg forresten lurt den inn på en Intel 2,66Ghz/533 for et par dager siden. Var rett etter at jeg hadde skrevet den posten om at jeg neppe fikset noen flere pc'er...........!:D

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på det, men de ble fort borte - så det er litt derfot jeg er interessert i å kjøre "usynlig" - hvis ingen merker det vil sikkert ingen fjerne det - sysops skjekker ikke akkurat hvilke services/prosesser som kjører særlig ofte :p (derimot - programvindu eller taskbar ikon --> ut)

 

EDIT: Og ang. controller:file - jeg får det ikke til å funke - target not valid...

 

"C:\Program Files\SengentD2OL\D2OL\D2OL.exe controller:file"

 

Er det riktig eller?

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

dersom eg kopierar den node-fila frå ein node til ein annan, vil desse då laste opp like data?

 

vurderar å sette opp eit par maskiner på skulen til å køyre, men han der sys-fyren e so forb**** sur, kunne då tenke meg å få desse til å laste opp data som en node slik at eg kan sjå kor mykje som vert lasta opp derifrå i staden for å sjå kor mykje som kjem opp frå kvar maskin.

 

kva må til for å få d2ol til å starte i file-status ved windowsoppstart?

Lenke til kommentar

Det gleder meg å se at vi har fått utrolig mange nye medlemmer de siste ukene, men (alltid et men) det er svært få som gidder å kjøre det særlig lenge. Hvorfor er det slik?

 

Nye medlemmer kan godt skrive en liten hyggelig hei-nå-blir-jeg-også-med-på-dette-kule-hilsen... Jeg hadde også satt pris på om at de som slutter kunne sagt hvorfor de gjør det, så kunne vi kanskje gjordt noe med problemet hvis vi har mulighet til det da...

Lenke til kommentar
"C:\Program Files\SengentD2OL\D2OL\D2OL.exe controller:file"

 

Er det riktig eller?

Nei, men dette er:

"C:\Program Files\SengentD2OL\D2OL\D2OL.exe" controller:file

PS! Jeg kjører windows-klienten med parameteren controller:cli, og den vises ikke hos meg som ikon ved klokka, og det kommer heller ikke noe vindu når jeg starter den. Altså usynlig. Jeg kan ikke huske å ha brukt noe program for å trylle den vekk heller ;)

 

For at d2ol skal starte opp ved login uten at det ligger en synlig snarvei i startup-mappa på startmenyen, så kan dere lage en *.reg-fil med innholdet:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"d2ol"="C:\\Program Files\\SengentD2OL\\D2ol\\D2OL.exe controller:XXX"

..som selvsagt må redigeres litt for å passe alle oppsett, men det er jo en smal sak.

Lenke til kommentar

:dribble: Snart i mål, mitt nyttårs løfte blir å lage ny pc.

 

Jeg får skrive mer så det ikke blir spam, Jeg holder på med et prosjekt kalt silver black fox, det er et prosjekt som går ut på å lage en stack, i begynnelsen med 2 gamle pcer som jeg har fra før av, men senere noen nyere pcer. Når dette kommer opp venter jeg minst 200 cands i døgnet, men jeg må ha en plass å ha de, for jeg får ikke lov av pappa å ha noe på 24/7 det er dumt.

Endret av robgar
Lenke til kommentar
****** å bra :D nå er jeg over 4000 på brukeren min allerede ;D drar mellom 400 og 500 hver dag nå...tror jeg... Kobler opp en til 2,8ghz p4 med HT (må han kjøre 2 klienter da, eller holder det med en?) så fort vi får borra hull i veggen til TP kabel!

Tror det skal gå fint med en klient på pentiumen

Funka hos meg ihvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...