Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men cpuen vil stå på 100 %  uansett så hvorsdan skjuler man det6 om det går?

Det kan man ikke skjule, men det bør ikke være noe problem. Hvis man f.eks. kjører D²OL på pc'n til mor, så er vel ikke hun typen til å åpne "Windows Oppgavebehandling" for å sjekke slikt. ;)

 

 

Ja Serqevx, alt annet enn 24/7 med D²OL er feigt. Det at maskina bråker er ingen unnskyldning. Slikt lar seg ordne. :green:

Har ikke tenkt å sove forsiden av støvsugeren min. Da mener jeg støv til trekker bokstavligtalt. ;)

Men jeg har lurt med en kompis som har to som gå nesten 24\7. :thumbup:

Pluss noen pc'er som dingler inn med noen resultat here og der. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har kun én node (installerte på en til i dag, men det er en ganske ubetydelig 500Mhz) (de andre nodene som står på meg er skolemaskiner som ble avinstallert eller noe kort tid etterpå :p) - jeg ligger likevel på 25. plass på laget - fordi jeg kjører 24/7. Kjør 24/7 folkens!

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Hvordan installerer man D2OL som en "usynlig" service? (hørte noe om at det gikk an)

Har en maskin her i huset som tilhører forledra mine, tenkte å installere på den, men det er fint hvis den er minst mulig synlig og at de merker minst mulig til den når de sitter der...

apropo det der, hvis dere instalerer d2ol hos venner osv, ikke la noden stå som online, spesielt hvis de vennene spiller multiplayer spill på nettet.

hvis man kjører d2ol i console så kommer vel ikke tray ikonet opp?

Hvis man kjører "Command line interface (CLI)", så vil et vindu med D²OL-ikon være synlig. Ved å velge "File Based Controller", så vil den bli helt usynlig. Da styrer man klienten fra filen "control.prp". Forklaring står i readme filen. Bruk DSpy for å få oversikt over noden. :thumbup:

Og hvordan aktiverer jeg file based controller?

Lenke til kommentar
Og hvordan aktiverer jeg file based controller?

Hvordan aktivere File Based Controller:

 

Lag en ny snarvei til klienten. --> Legg til "controller:file" som "mål".

 

Klienten styres fra disse filene: "general.prp", "network.prp" og "control.prp". Hvis du allerede har passende innstillinger for klienten, bruker du kun "control.prp" for å styre den. Åpne filen i f.eks. WordPad, og valgene er true eller false. Du kan lukke vinduet etter å ha startet klienten. Programmet kjører videre. :yes:

Lenke til kommentar

D2OL er ikke optimisert for noe, særlig ikke intel.

 

Broren min sin 2500+ 533 bus klarte 80 til dagen i sin tid... men nå påstår han at det er selve grunnen til at han kun får 1000 i 3dmark03. Når han avinstallerte det fikk han det samme. Hehe, og han tror fortsatt at det har gjort noe utslag... så jeg får ABSOLUTT ikke røre hans datamaskin...

 

Min xp2500+ @ 2060 mhz klarer ca. 110 til dagen hvis jeg ikke rører den, gjennomsnitt er på 100. I spill stopper D2OL opp, men jeg spiller heldigvis ikke så mye...

 

I D2OL eier AMD, men dette er bare på grunn av at programmet er latterlig... Hørte jeg i alle fall noen si på TA-forumet...

Lenke til kommentar
Så kan jeg ikke da i prinsippet modifisere snarveien i startup mappa på start menyen? og så starter den uten at man ser det? eller?

Det kan du Medrakil, men du ser den starter. Et vindu åpner seg, men det kan du bare lukke. Hvis du foretrekker å styre klienten i GUI, kan du bare sette "DisplayAgentGUI=true" i control.prp. Når du er ferdig med valgene, endrer du til "DisplayAgentGUI=false". :)

Endret av Junta
Lenke til kommentar

Nå gjør jo AMD det bra i Super PI, kanskje det er samme grunnen til at det går bra i ddol også?

 

Men, det var dette med nedlasting av kandidater med isdn. Hvor lang tid tar det?

Jeg har lest en plass at det er mulig å laste ned kandidater på en maskin for så å brenne dem på en cd og overføre de til en annen maskin. Dette høres ut som litt stress derfor gidder jeg ikke gjøre det hvis det bare tar en time eller to med isdn (ca 1000 stk)

Lenke til kommentar

Jeg har selv sendt et tips til itavisen.no, med tilbud til dem om utfyllende informasjon angående TEAM NORWAY, D2OL og distributed computing.

 

Gjett hva de svarer? ingenting... for andre gang... Nå er det boikott av Itavisen.no, digi.no har alt mye mer utfyllende og interresant uansett.

 

Jeg tror (ehh. vet da) at itavisen.no ville tatt oss mer seriøst viss vi hadde hatt en offisiell hjemmeside...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...