Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ninja Micros er bedre, Grizstats har problemer med at vi har endret navn...... Linker til disse finner du på side 7, nå tenker jeg at du må trykke litt.....

 

Nå har jeg også fått til CLI, jeg hadde også det problemet at det ikke virket som om noe hadde skjedd når jeg skrev state. Jeg fyrte opp Dspy (søk etter "D2ol dspy" på google), da så jeg at det likevel var skikkelig fremgang i sakene. Mitt råd er at dere kjører CLI og Dspy.

 

Forresten...

Noen som har hørt noe om SARS i det siste? hvorfor er det ikke i nyhetene lenger?

Lenke til kommentar
Forresten...

Noen som har hørt noe om SARS i det siste? hvorfor er det ikke i nyhetene lenger?

 

Fordi ingen små kinesere som dør lenger.

Det er sikkert derfor team kina ikke er så aktiv lenger?

De har vel det meste under kontroll etterhvert, man hva om det dukker opp igjen. Kan være vi er med på å redde verdenen??

Slik som i forsvaret dukket brannkopper(tror det var navnet) opp hele tiden. Det var ikke farlig, men smittsomt og plagsomt. Slapp heldigvis unna. Sendte personlig 3-4 til legen, og gjett om de var forbanna på meg fordi jeg hadde rett.

Lenke til kommentar

Her kommer det to tips i fra meg.

 

Siden jeg er en av de som blir irriterte av å ha et program oppe som jeg egentlig ikke bruker fant jeg på å skjule CLI-agenten. Er jo ikke vits i å ha denne fremme når jeg har Dspy. Dette kan gjøres med programmet Window hider 1,2 (søk på download.com).

 

I Dspy har jeg også oppdaget hvor lett det er å se på hva hver maskin i nettverket gjør. Dette er meget enkelt å sette opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå får jeg også gjort unna litt flere kandidater fremover. Oppdaterte nettopp fra PIII 800 pc133 til P4 2,4 pc 800. Da burde det vel gå litt kjappere unna ? :D

 

Da kjører du det samme som meg. Jeg har bra speed ja. 8) Gratulerer med ny maskin tigerdip, kjør på. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har vært upload/download problemer idag, men Ken på D2OL forumet lover å ordne det raskt. Med en maskin som snart er tom for cands og med påfølgende full upload, så håper jeg det stemmer. :)

 

Pressemelding:

Cosworth_HW er nr. 88 på All Time lista nå. Det er bare bøye seg i støvet for den mannen. Gaute og shauge2 har også stø kurs mot top100, som er utrolig bra. :woot:

Om 3-4 dager bør Team Norway klare å overta sjuende plassen på All Time.

 

MVH. Rank 299 :oops:

Lenke til kommentar

Jepp, da var node nummer to i gang. Det er bare å kopiere hele "sengentD2OL"-mappen og gi den navn som f.eks. "sengentD2OL_2" og i den mappen døper man om D2OL.exe til f.eks. D2OL2.exe. Da får man to noder på en id (metode funnet i D2OL-forumet). Ser ut som det funker bra så langt, vi får se hvordan det går de neste dagene :roll:

Lenke til kommentar

Ja, så fikk jeg endelig perm fra militæret! :) Hyggelig å se at Team Norway er opprettet og fungerer så pass bra. Mer tragisk er det at jeg fortsatt ligger på øvre halvdel av lista - maskinen min har jo tross alt vært avslått i en måned..!

 

Bare et lite spørsmål på slutten..; Da jeg for en stund siden reinstallerte D2OL så fikk jeg en ny node. Begge nodene tilhører denne maskinen, men bare en av de fungerer. Noen som vet hva som skjer hvis jeg fjerner den inaktive? Vil alle kandidatene da forsvinne fra oversikten Team Norway?

Lenke til kommentar

La oss se...et farmasøytisk selskap som ikke gidder å kjøpe en supermaskin, skaffer seg en distribuert supermaskin på en uke eller 2, fordi det landet her er smekkfullt av naive tullinger.

 

Jeg har studert biokjemi, og det at en supermaskin vil hjelpe de å finne en vaksine mot SARS er rent ut sprøyt. At de drar inn ebola og kopper (vi har hatt en vaksine mot kopper i over 30 år) viser bare at de virkelig sikter seg inn mot idiotsegmentet.

Lenke til kommentar

Jeg har studert biokjemi, og det at en supermaskin vil hjelpe de å finne en vaksine mot SARS er rent ut sprøyt. At de drar inn ebola og kopper (vi har hatt en vaksine mot kopper i over 30 år) viser bare at de virkelig sikter seg inn mot idiotsegmentet.

 

Sånn bortsett fra å fornærme hele team norway, har du noe å komme med? Eller bare synser du ut i fra mangelfulle opplysninger? Hvis du har noen gode argumenter for dine synspunkter hører vi dem gjerne. Hvis ikke..... ja da vet du vel hva du har å gjøre.

Lenke til kommentar
La oss se...et farmasøytisk selskap som ikke gidder å kjøpe en supermaskin, skaffer seg en distribuert supermaskin på en uke eller 2, fordi det landet her er smekkfullt av naive tullinger.

 

Jeg har studert biokjemi, og det at en supermaskin vil hjelpe de å finne en vaksine mot SARS er rent ut sprøyt. At de drar inn ebola og kopper (vi har hatt en vaksine mot kopper i over 30 år) viser bare at de virkelig sikter seg inn mot idiotsegmentet.

 

Som smartingen her sikkert vet. Så finnes det noe som kalles for mutasjon. F.eks er det 4 stk versjoner av sars. (Sist jeg leste)

Kopper kan sikkert mutere den også.

Det som skjer er at de regner seg frem til mer sansynlige kanidater. Så slipper de å teste de som helt på tryne i hvertfall.

 

Dette opplegget er for å spare tid for dere som har studert biokjemi slik at det blir fortere en vaksine.

 

Lignende områder pc'er blir brukt for å spare tid og penger er bil industrien. Det er billigere å simulere deg fram til en bil type som tåler mer krasj, enn å teste ut alle prototypene i virkligheten. Dermed kommer de fram til en versjon som ser ut til å gi de rette resultater.

Vind test på biler er letter og billigere på pc enn å lage flere biler for å teste ut i vind tunnel.

 

Det var ikke så lenge siden jeg leste om en skole med pc'er der du kunne prøve ut forskjellige stoffer for å se om de sprenger eller bare skifter farge. Litt billigere måte å teste ut enn å kjøpe inn mye diverse stoffer til laben. Dermed kunne de bruke pengene på mer morsome og nyttige prosjekter. (Som de sikkert har testet ut på pc'en først.)

:grumpy:

Lenke til kommentar

Enig i det tiger, men hva med de "sovende" nodene? De må våkne, eller hva? :) De fleste lar pc'n kjøre hele dagen, ja mange kjører 24/7 (sånne som meg). De kan kjøre D2OL uten at det koster noe som helst, da maskinen står på uansett. Trenger du ytelsen fra maskinen selv, ja så lar D2OL deg få den ytelsen. Værre er det ikke.

 

News: Har lest litt på forumet i det siste, og f.eks. danskene prøver å mobilisere mot Team Norway. Danskene har flere lag som fighter mot hverandre, og nå vil de samle kreftene. Det er tydelig at de andre lagene tar Team Norway på alvor. Dutch Power Cows har også fått igang flere medlemmer. Det er nå det er morsomt å være med i Team Norway.

 

Har klokka opp pc'n igjen etter den varme sommeren. Nå er det bare å kjøre på for laget. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...