Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Jeg håper at HW.no gutta kan sette sammen en artikkel som kommer på forsiden for oss, det ville nok hjulpet både laget og prosjektet.

 

Jeg tenker jeg skriver ett lite tips til itavisen.no angående dette, så får vi se om de gidder å skrive en artikkel om oss, D2OL og DC...

Det ville hjulpet enda mer tror jeg.

Kommer til å linke til denne tråden og stats serveren til Shauge.

(tror det er han sin ihvertfall :shrug:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har fått opp en hjemmeside til Team Norway, men jeg trenger noen til å teste litt for meg. Siden er fremdeles under utvikling så jeg vil ikke gå ut med link enda.

 

Søker etter noen som er villig til å:


  •  
  • Administrere/lage FAQ.
     
  • Lage artikler.
     
  • Lage medlemsartikler.
     
  • Generell testing.
     
  • Lage forskjellige tekster(innhold) til sider.
     
  • Annet ?
     

Hvis det er noen ønsker å hjelpe send PM til meg!

På forhånd takk.

Jeg må nesten minne dere på dette. Tror er@ser setter pris på litt hjelp.

Ting er på gang :yes:

Lenke til kommentar
1:Jeg håper at HW.no gutta kan sette sammen en artikkel som kommer på forsiden for oss, det ville nok hjulpet både laget og prosjektet.

 

2:Jeg tenker jeg skriver ett lite tips til itavisen.no angående dette, så får vi se om de gidder å skrive en artikkel om oss, D2OL og DC...

Det ville hjulpet enda mer tror jeg.

Kommer til å linke til denne tråden og stats serveren til Shauge.

(tror det er han sin ihvertfall :shrug:)

1: Hvorfor ikke skrive en selv? Det virker som folk forventer at andre skal gjøre ditt og datt. Å gjøre ting selv skaper engasjement, noe som mangler hos mange på TN. Jeg mener, shauge har laget statsider på eget initiativ, er@ser er i full gang med å lage hjemmesider for TN på eget initiativ, jeg har laget en D2OL guide på eget initiativ. Det er fullt mulig å engasjere seg i dette, f.eks lage programvare, lage bannere etc etc... Mange muligheter her.

 

2: Meget bra tiltak NorthWave :thumbup:

Kan du linke til Guiden også hadde det vært bra.

Lenke til kommentar

1: Hvorfor ikke skrive en selv? Det virker som folk forventer at andre skal gjøre ditt og datt. Å gjøre ting selv skaper engasjement, noe som mangler hos mange på TN. Jeg mener, shauge har laget statsider på eget initiativ, er@ser er i full gang med å lage hjemmesider for TN på eget initiativ, jeg har laget en D2OL guide på eget initiativ. Det er fullt mulig å engasjere seg i dette, f.eks lage programvare, lage bannere etc etc... Mange muligheter her.

 

2: Meget bra tiltak NorthWave :thumbup:

Kan du linke til Guiden også hadde det vært bra.

1: Kan hende jeg gjør det, men er ikke akkurat den mest kyndige når det gjelder skriving og artikler. Spørs om jeg får lov til å ha den på HW.no hvis det ikke er av noe særlig kvalitet.... Og så liker jeg å bruke god tid på ting, men har ikke så veldig mye fritid for tiden så det kan ta lang tid før jeg blir ferdig (hvis jeg i det hele tatt blir det...)

 

2: *Takker* Skal linke til den ja, og denne tråden også m.m. Så kanskje vi får besøk av noen jouralister om en liten stund... Husk å være hyggelige da folkens :p hehe

 

Er det noen andre DC prosjekter jeg burde nevne der? (Tipser dem generelt om DC, men fokuserer på D2OL og TN for det er der Norge er best)

Lenke til kommentar

Hvis noen vil skrive en Distributed Computing guide så er de velkommen til å gjøre dette. Det finnes allerede en slik: http://www.hardware.no/guider/p2p/index.html , men den er heller lite oppdatert. En ny guide må isåfall ta for seg konsepetet med distributed computing, de største prosjektene og selvfølgelig inneholde masse snikreklame for laget vårt.

 

Selv har jeg mye å henge fingrene i, men hvis noen vil forfatte teksten så kan jeg ta meg av det tekniske med publisering og slikt. (forutsatt at redaktør Håvard ikke har noe imot det, men det kan jeg ikke se noen grunn til).

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært med på D2OL prosjektet siden det norske laget het Norge og listen over medlemmer ikke fylte en hel skjerm engang. Har faktisk 290 dagers jubileum i dag :fun:

 

Vel, de siste dagene har jeg gått med en følelse av at det snart burde være mulig å se noen resultater av arbeidet. Mange medisinkandidater er testet, konkurransen mellom oss tre på toppen har lenge vært hard og antallet cpu-timer er høyt. Men resultatene, eller om ikke annet, en og annen utmerkelse, oppmerksomhet i forskningsmiljøet, et lite tegn til interesse for resultatene fra andre en D2OL lar vente på seg. Hva er det egentlig vi jobber mot? Hvilken reell sjanse har D2OL for å finne en kur mot f.eks. SARS? Når kommer gjennombruddet, eller skjer det stadig små oppdagelser?

 

Folding@home er et prosjekt som mange har kritisert for å være lite informative ovenfor sine brukere, men de publiserer da artikler i Nature om sine resultat og får rosende ord fra mange forskningsmiljø. Prosjektet er jo av en helt annen størrelsesorden men allikevel - det er så stille omkring D2OL.

 

Er det noen som kan opplyse meg? :dontgetit:

 

PS: Jeg er klar over Charles Beckius sitt forsøk på å forklare prosjektets metoder i tråden "How does it all Work" på forumet deres, men det er jo ikke akkurat "innertier" i forhold til mine tanker om prosjketet.

Lenke til kommentar

:( Sorry guys, won't be running D20L.

Will be checking in on forum from PC my sons use.

My PC is going to PC hospital.

Tried to reformat, and scan but PC kept freezing no matter what.

 

Have no Idea what may be the problem. One person said CPU, another said HD needs to be replaced, and/or fan is not strong enough.

 

Sorry!

Endret av lilbossy
Lenke til kommentar
Balthazar,16/03/2004 : 07:03] Sorry to hear that Lillbossy  :(

Hope your PC makes a quick and not too expensive recovery!

Youre allways welcome in here to learn some Norwegian

(or teach us some English :green: )

TAKK!

 

You can teach me about PC's and Norwegian. So far your English is very good.

If need help with it, will gladly help.

 

As for PC, will know more tonight. If it turns out to be expensive, well, just won't feed my sons. :D

Endret av lilbossy
Lenke til kommentar
ser mørt ut for oss..... TA har fått MANGE mye medlemmer i det siste... ser ut som de ikke har lyst til å gi opp 1ste plassen

Vi trenger å få startet en vervekampanje, men det er ikke så lurt å satse på storstilt verving før vi har en hjemmeside. Men den er vel kanskje klar snart ?

Lenke til kommentar
ser mørt ut for oss.....  TA har fått MANGE mye medlemmer i det siste...  ser ut som de ikke har lyst til å gi opp 1ste plassen

Vi trenger å få startet en vervekampanje, men det er ikke så lurt å satse på storstilt verving før vi har en hjemmeside. Men den er vel kanskje klar snart ?

Hjemmesiden er rett rundt hjørnet. :thumbup:

Lenke til kommentar
ser mørt ut for oss.....  TA har fått MANGE mye medlemmer i det siste...  ser ut som de ikke har lyst til å gi opp 1ste plassen

Vi trenger å få startet en vervekampanje, men det er ikke så lurt å satse på storstilt verving før vi har en hjemmeside. Men den er vel kanskje klar snart ?

TA og DPC har fått mange nye medlemmer de, men vi skal ikke glemme de nye medlemmene på Team Norway heller da, selv om de er på langt nær i samme antall. All honør til de som joiner laget vårt og velkommen skal de være!

 

For all del, folk får jo bestemme om de vil være med eller ikke, men det som er av interesse her, er hvorfor folk dropper ut,ikke gidder mer etc... etc...

 

Her er noen utsagn fra Diskutér.no:

Nå slutta jeg med D2OL

 

Legger inn årene jeg og er ikke moro mer nå

 

Prøvde en liten stund med d2ol men dette er for kjedelig ass

 

Begynner folk å bli lei og dropper ut ?

Jeg ble lei etter tre timer

(MERK! Dette er ikke for å henge ut noen så det er sagt.)

 

Noen spørsmål: Hva er grunnen til at man slutter? Hva er det som gjør at det ikke er moro mer? Hva er det som er kjedelig og hvorfor?

Dette er spørsmål jeg alltid har lurt litt på egentlig.

 

Er det fordi det ikke er ett miljø rundt Team Norway? Mangel på hjemmesider, eget forum etc...

Hva er det som gjør ett prosjekt mer moro enn ett annet?

Jeg mener, ett DC prosjekt er ikke så ulikt ett annet. Installerer en klient, registrerer seg, laster ned tasks, cruncher, laster opp igjen, downloader, cruncher osv... osv...

 

Når det gjelder hjemmesider for TN, så kan jeg si at ting er på gang og det ser bra ut.

er@ser kommer helt sikkert med mer informasjon når ting er på plass.

 

Miljøet er det opp til oss å skape!

 

Hadde vært interessant å høre deres synspunkter på dette.

 

Jeg er forøvrig enig å vente med massiv verving til vi har fått opp hjemmesiden.

 

Når dette er sagt, så vil jeg ønske Killawarra og de andre lykke til videre.

NB! Bare husk å spare node.prp filene deres hvis dere en gang skulle komme tilbake ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...