Qweeerty Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 MAC er en PC, anyface. Så, ja, jeg ville heller ha sagt OS X vs. Windows eller OS X vs. Linux. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror ikke folk her er villig til å forstå, og ser seg nødt til å kverrulere på noe som er helt unødvendig. Velg dine kamper, jeg velger ikke denne. Det er ingen som har nektet for at Mac er en PC, men bare prøvd å forklare at folk kaller Macintosh for Mac, og ikke PC, men Windows-maskiner for PC. Det er verden vi lever i, lev med det. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Allikevel skal det stilles spørsmål når såpass generell feilinformasjon beveger seg rundt. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Allikevel skal det stilles spørsmål når såpass generell feilinformasjon beveger seg rundt. *Gjeeesp* Det er da ingenting som er feil med å kalle en Mac for en Mac? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Allikevel skal det stilles spørsmål når såpass generell feilinformasjon beveger seg rundt. *Gjeeesp* Det er da ingenting som er feil med å kalle en Mac for en Mac? Å påstå at Mac ikke er en PC derimot. Lenke til kommentar
Qweeerty Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Det er jo det apple sier, og mange av fanboysa. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Det er jo det apple sier, og mange av fanboysa. Nei, Apple har aldri sagt dette. Søk på youtube og se Steve Jobs og Bill Gates på scenen, hvor Jobs omtaler Mac som Personal Computers. Men Apple gjør forskjell på Mac og PC av kulturelle årsaker som er helt gyldige, basert på det jeg tidligere har forklart. Hvis dere ikke skjønner det nå, så kommer dere nok aldri til å skjønne det. Men det viktigste er at alle vanlige mennesker på gata skjønner forskjellen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hvorfor kjøpe mac og støtte Apple!! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hvorfor kjøpe mac og støtte Apple!! Det femte punktet var ganske morsomt skrevet. Alt etter det var facepalm. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hvorfor kjøpe mac og støtte Apple!! Det femte punktet var ganske morsomt skrevet. Alt etter det var facepalm. Alle disse punktene hadde et godt poeng, enten du liker det eller ei. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Kommentaren min var rettet mer mot hvordan artikkelen var skrevet (elendig) enn de fem punktene, jeg er selv enig i større eller mindre grad med alle de andre punktene, med unntak av punkt nummer 3, da det punktet i hovedsak dreide seg om et annet selskap. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 <!--quoteo(post=15182711:date=08/02-2010 : 17:59:name=Patience)--><div class='quotetop'>QUOTE(Patience @ 08/02-2010 : 17:59) <a href="index.php?act=findpost&pid=15182711"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Stemmer! Mac er nøye med hvilke programmer som slippes ut til plattformen. Og de siler programmene som kan gjøre maskinen ustabil. Fordelen er en stabil maskin.. Ulempen er at valgfriheten er begrenset..<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Jeg har brukt Mac siden jeg ble født, og dette har jeg aldri - aldri - vært borti. Beklager å måtte si det, men dette er ren løgn. Ja, man har sensur på App Store, men dette gjelder kun iPhone og iPod Touch-programmer. I OS X er det ingen restiksjoner på programmer som slippes. Og folkens, hva er egentlig alt dette pisset (beklager språket) med at det er mange <i>flere</i> programmer til Windows? Altså, jo det er det, men 90% suger. Og jeg vil si det er mye bedre med noen få veldig gode programmer enn mange små, dårlig kodede. Jeg har fremdeles til gode å stå helt bom fast når jeg skal ha gjort noe på Macen, programvaremessig. Finn heller eksempler på ting man ikke kan gjøre med enkelhet på Mac som man kan på PC, pga det enoooorme programvarebiblioteket... Du har nok rett der.. Legger meg langflat for den.. Jeg har ikke MAC selv.. men det ligger en i bestilling. Har lest meg opp mye på mac.. men her har jeg nok blandet litt.. Beklager! Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hvorfor må Macfanboys (Mac, ikke MAC) alltid prøve å fortelle verden om hvor fantastisk Mac er? Jeg har selv en mac, og trives med å ha et produkt som stort sett kun brukes av intelligente og ansvarlige brukere. Det betyr at Mac OSX er et lite attraktivt OS når det gjelder spyware og malware, siden de fleste klarer å styre unna disse. Jo flere som bruker Mac, jo flere virus vil bli laget til Mac. Det er også en fare for at Apple, akkurat som Microsoft, kan bli lat og begynne å lage dårlige produkter hvis det får større markedsandel. Derfor mener jeg at klarer ikke personen selv å sette seg inn i Macs (Det er mulig å ta en tur innom en Apple-forhandler.), ser jeg ingen grunn til å skulle overtale han/henne. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Jeg har brukt Mac siden jeg ble født, og dette har jeg aldri - aldri - vært borti. Beklager å måtte si det, men dette er ren løgn. Ja, man har sensur på App Store, men dette gjelder kun iPhone og iPod Touch-programmer. I OS X er det ingen restiksjoner på programmer som slippes. Og folkens, hva er egentlig alt dette pisset (beklager språket) med at det er mange flere programmer til Windows? Altså, jo det er det, men 90% suger. Og jeg vil si det er mye bedre med noen få veldig gode programmer enn mange små, dårlig kodede. Jeg har fremdeles til gode å stå helt bom fast når jeg skal ha gjort noe på Macen, programvaremessig. Finn heller eksempler på ting man ikke kan gjøre med enkelhet på Mac som man kan på PC, pga det enoooorme programvarebiblioteket... Det der er bare et latterlig argument. Det er overlegent flere applikasjoner til Windows-platformen, og om du synes at 90% av dem er elendige så skal du takken meg få beholde Macintoshen din. Det er så latterlig at vi i det hele tatt har denne diskusjonen, etter mine meninger kan ikke "Mac vs PC" sammenlignes en gang. Hva er det du kan gjøre på en Mac som du ikke kan på en PC? Og hva er det du kan gjøre på en PC som du ikke kan gjøre på en Mac? Endret 22. februar 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 En post med bare et bilde forsvant. Skal man argumentere så komplettér i det minste med tekst, for uansett hvor opplagt man synes at bildet måtte være så kan det være greit å underbygge påstanden slik at andre også kan forstå det. Jeg skjønner at det var litt i overkant optimistisk å forvente at denne tråden skulle være fri for kverulering og krangling, men sånn er det nå. Jeg holder et øye med tråden, men hvis dere fortsetter på den veien som dere er på nå så skal man ikke se bort ifra at tråden stenges da trådstarter i grunn har fått svar på spørsmålene sine og den typen diskusjon som føres nå er svært lite givende. Tilbakemeldinger på moderering tas som vanlig på PM og ikke i tråden Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Da får jeg vel utdype da.. @Sonsol: Jeg synes påstanden om at Mac er et bedre valg fordi flere fornuftige folk bruker Mac bare er svada. Det er ferre Mac-brukere enn Windows-brukere, så derfor utvikles de fleste virus til Windows. Dette er jo veldig bra for Mac-brukerne, å slippe unna masse dritt på maskinen sin, men det har da overhodet ingenting å gjøre med at du og dine fantastiske med-Mac-eiere er mye smartere enn de som bruker andre OSer. Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg har brukt Mac siden jeg ble født, og dette har jeg aldri - aldri - vært borti. Beklager å måtte si det, men dette er ren løgn. Ja, man har sensur på App Store, men dette gjelder kun iPhone og iPod Touch-programmer. I OS X er det ingen restiksjoner på programmer som slippes. Og folkens, hva er egentlig alt dette pisset (beklager språket) med at det er mange flere programmer til Windows? Altså, jo det er det, men 90% suger. Og jeg vil si det er mye bedre med noen få veldig gode programmer enn mange små, dårlig kodede. Jeg har fremdeles til gode å stå helt bom fast når jeg skal ha gjort noe på Macen, programvaremessig. Finn heller eksempler på ting man ikke kan gjøre med enkelhet på Mac som man kan på PC, pga det enoooorme programvarebiblioteket... Det der er bare et latterlig argument. Det er overlegent flere applikasjoner til Windows-platformen, og om du synes at 90% av dem er elendige så skal du takken meg få beholde Macintoshen din. Det er så latterlig at vi i det hele tatt har denne diskusjonen, etter mine meninger kan ikke "Mac vs PC" sammenlignes en gang. Hva er det du kan gjøre på en Mac som du ikke kan på en PC? Og hva er det du kan gjøre på en PC som du ikke kan gjøre på en Mac? PC: HTC sync Razer Diamondback driver-programvare (siden ingen Mac-fansene har svart meg etter at jeg spurte dem to ganger, går jeg utifra at dette ikke finnes til Mac --> derav ingen on-the-fly sensitivity (skifting av DPI)). MPC med CCCP QT lite 3Ds max. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Da får jeg vel utdype da.. @Sonsol: Jeg synes påstanden om at Mac er et bedre valg fordi flere fornuftige folk bruker Mac bare er svada. Det er ferre Mac-brukere enn Windows-brukere, så derfor utvikles de fleste virus til Windows. Dette er jo veldig bra for Mac-brukerne, å slippe unna masse dritt på maskinen sin, men det har da overhodet ingenting å gjøre med at du og dine fantastiske med-Mac-eiere er mye smartere enn de som bruker andre OSer. Du har sannsynligvis rett. Det at Mac-eiere er fantastiske og mye smartere enn folk som bruker andre OSer har nok ikke noe med at det lages færre virus til Mac å gjøre. (PS: Jeg gjentar - kan en ikke selv finne ut hvorfor en bør kjøpe Mac, kjøp Windows!) (PPS: Nei, innlegget er ikke ironisk ment, jeg bare likte ordleggingen hans ^^) Lenke til kommentar
Brack Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Da får jeg vel utdype da.. @Sonsol: Jeg synes påstanden om at Mac er et bedre valg fordi flere fornuftige folk bruker Mac bare er svada. Det er ferre Mac-brukere enn Windows-brukere, så derfor utvikles de fleste virus til Windows. Dette er jo veldig bra for Mac-brukerne, å slippe unna masse dritt på maskinen sin, men det har da overhodet ingenting å gjøre med at du og dine fantastiske med-Mac-eiere er mye smartere enn de som bruker andre OSer. Du har sannsynligvis rett. Det at Mac-eiere er fantastiske og mye smartere enn folk som bruker andre OSer har nok ikke noe med at det lages færre virus til Mac å gjøre. (PS: Jeg gjentar - kan en ikke selv finne ut hvorfor en bør kjøpe Mac, kjøp Windows!) (PPS: Nei, innlegget er ikke ironisk ment, jeg bare likte ordleggingen hans ^^) Så vidt jeg vet eksisterer det ingen VIRUS til Mac OS X. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Så vidt jeg vet eksisterer det ingen VIRUS til Mac OS X. Det er en myte. Det er ikke noe problem å utvikle virus til OSX. Gjentatte ganger har det blitt bevist på hackerkonferanser hvor svak sikkerheten i OSX egentlig er. En kan sikkert finne en litt mer troverdig side. Men, litt kjapp googling ga meg denne listen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå