Gå til innhold

mac vs pc?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

der er man inne på et poeng.

hvis alle gjør det maskin er beregne til og ikke forsøker seg med ting den ikke er beregnet til så går det uten problemer.

Windows ( fra tidlige versjoner ) har ikke den kontrollen som skal til .

når de så forsøkte seg med en slik kontroll i vista fungerte det dårlig

Windows vil på en måte være mer fleksibel i forhold til hvilken hardware den kan bruke ( selv om det også her er noen minimumskrav) mens Apple bestemmer både hardware og operativsystem.

jeg har heller ikke hørt om man kan kjøpe mac i løs vekt eller bygge selv

for meg begrenser det kundegruppen en smule

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
der er man inne på et poeng.

hvis alle gjør det maskin er beregne til og ikke forsøker seg med ting den ikke er beregnet til så går det uten problemer.

Windows ( fra tidlige versjoner ) har ikke den kontrollen som skal til .

når de så forsøkte seg med en slik kontroll i vista fungerte det dårlig

Windows vil på en måte være mer fleksibel i forhold til hvilken hardware den kan bruke ( selv om det også her er noen minimumskrav) mens Apple bestemmer både hardware og operativsystem.

jeg har heller ikke hørt om man kan kjøpe mac i løs vekt eller bygge selv

for meg begrenser det kundegruppen en smule

Skjønner hva dere mener. Jeg går for en Windows hvis noen kan finne et bra musikk program.

Det kan være et program som koster penger, men da må det være så enkelt at en gutt på 14 kan forstå det, eller ivertfall forstå det grunnleggende :p

Lenke til kommentar

Ser noen hevder man har mindre valgfrihet med tanke på programvareutvalg på Mac kontra Windows - dét er helt feil. Apple har ingen som helst kontroll på hva brukerene installerer på macen, eller hva tredjepartsutviklere lager til OS X. IPhone blir derimot en helt annen sak - hvor de har kontroll via App Store. Selv om det ikke finnes like mange programmer til Mac, finner man nok noe som gjør det man vil uten å lete seg ihjel.

Det eneste man i realiteten har mer valgfrihet på på en windows-maskin er maskinvare. Det er dog latterlig lett å skifte ting som harddisker og ram i de fleste macene. I Mac Pro er det også veldig lett å skifte skjermkort (har selv gjort dette).

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Stemmer! Mac er nøye med hvilke programmer som slippes ut til plattformen. Og de siler programmene som kan gjøre maskinen ustabil. Fordelen er en stabil maskin.. Ulempen er at valgfriheten er begrenset..

Jeg har brukt Mac siden jeg ble født, og dette har jeg aldri - aldri - vært borti. Beklager å måtte si det, men dette er ren løgn. Ja, man har sensur på App Store, men dette gjelder kun iPhone og iPod Touch-programmer. I OS X er det ingen restiksjoner på programmer som slippes.

Og folkens, hva er egentlig alt dette pisset (beklager språket) med at det er mange flere programmer til Windows? Altså, jo det er det, men 90% suger. Og jeg vil si det er mye bedre med noen få veldig gode programmer enn mange små, dårlig kodede. Jeg har fremdeles til gode å stå helt bom fast når jeg skal ha gjort noe på Macen, programvaremessig. Finn heller eksempler på ting man ikke kan gjøre med enkelhet på Mac som man kan på PC, pga det enoooorme programvarebiblioteket...

Lenke til kommentar

når man mener at det er fler programmer til Windows så er det fler programmer å velge mellom der.

nå har det også vært slik at det var svært lite spill til mac plat formen.

de ter nok ikke uten grunn at en gamere foretrekker en vanlig pc når de skal ha seg en spille maskin.

ofte foretrekker de selv å bygge maskinene også.

noe å tenke på for de som etterlyser noe man ikke kan gjør på en mac.

d.v.s hvis man følger "hardware lovene" til Apple.

fysisk så er de neppe noe i veien for å bygge selv - også på mac plattformen

Lenke til kommentar

Vel, bortsett fra spill så vet jeg ikke om et eneste program jeg har savnet etter jeg skifta til Mac. Vil si at til enkelte oppgaver er programvaren til Mac overlegen det som finnes til Windows. Som Final Cut i forhold til Adobe Premiere eller Sony Vegas.

De kompisene jeg har som driver med egenproduksjon av musikk er nesten alle logic-frelste, mens de som bruker datamaskinen til MSN, epost og Facebook liker Adium bedre enn Live Messenger.

Lenke til kommentar

Så fint at kompisene dine vet best og at du følger dem som en sau.

Video - Avid > Final Cut, finnes både for mac og pc

Musikk - Pro tool/cubase/sonar likeverdig med logic. Men siden jeg driver litt med musikk selv så har programmene lite å si på resultatet. Så lenge man vet hva man driver med og vet hva man vil ha så får man ett utmerket resultat uansett.

IM - Digsy >> Adium. Finnes for mac/windows/linux

Lenke til kommentar

Har vel aldri sagt at jeg og kompisene mine vet best - du gikk helt glipp av poenget: Mangel på programvare er ikke et problem på mac-platformen.

Avid er i en helt annen prisklasse enn de tre løsningene jeg var innepå. Når det gjelder musikkproduksjon så er jeg veldig lite inne på det, men vet hva som brukes på mac. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...