Gå til innhold

mac vs pc?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er forbauset over at så mange melder seg på diskusjonen med fyren som overhodet ikke aner hva han snakker om. Masse faktafeil som selv jeg som ikke har spesielt god peiling på Mac ser. Ikke for å snakke om alle de fantastiske poengene, som for eksempel:

"hvem kjøper seg pc , for å komme seg på nett for så kjøpe seg en mac ( en overdrivelse men jeg vil ha frem et poeng her )"

Lenke til kommentar

Jeg er forbauset over at så mange melder seg på diskusjonen med fyren som overhodet ikke aner hva han snakker om. Masse faktafeil som selv jeg som ikke har spesielt god peiling på Mac ser. Ikke for å snakke om alle de fantastiske poengene, som for eksempel:

"hvem kjøper seg pc , for å komme seg på nett for så kjøpe seg en mac ( en overdrivelse men jeg vil ha frem et poeng her )"

er det det beste du kunne finne frem ?

forstod du ikke at det er ca 10 ganger lettere å skaffe seg en pc en en mac.

spesielt fremtreende blir det når man vil spesifisere den selv .

noe av denne årsaken er nok at "alle" vet om pc butikkene men få vet om Macintoshs butikkene

nærmere forklar så betyr dert at hvis man egentlig ønsker seg mac og ønsker å spesifisere den selv så må man.

- skaffe seg tilgang til pc og Internett ( er man uheldig så må man leie eller kjøpe seg en pc først)

- så må man finne frem til en nettbutikk som selger mac

- da kan man gjør det egentlige kjøpet. i enkelte tilfeller kan det hende at man må ty til den samme metoden for å kjøpe vanlig pc også

hvis man derimot finner macen i butikken og er fornøyd med den så er saken grei

når jeg selv ville kjøpe meg pc ( ikke disse leketøyene som Commodore 64 o.l.) for første gang så kunne jeg møte opp i en databutikk og diskutere mine ønsker med selgeren. der ordnet de kjøpet for meg

i da må man på nette for å kunne gjøre det samme.

den forrige pcen min ble kjøp på nettet.

siden jeg ikke hadde internettilgang brukte jeg en pc på jobben

sener brukte jeg min pc til å bestille ny pc til broren min og den jeg nå bruker.

det er greit nok å bruke telefonen også men man har ikke den samme kontrollene over det man bestiller da

Lenke til kommentar

Eventuelt så kan du jo bare bestille en Mac akkurat som du vil ha den hos Eplehuset, Humac osv.

greit nok for dem som kan møte opp i butikken eller har netttilgang.

være blir det hvis man ikke vet hvor disse butikken ligger hen ( fysisk eller på nettet).

Det er ikke mere en 2,5 år siden Bodø fikke sin først rene Apple forhandler.

om det var en Apple forhandle i Bodø før den tid så er det ukjent for meg

før den tid vår det mere tungvindt hvis en person skulle kjøpe seg mac.

noen butikker forsøkte seg med det ble ikke noe av det.

her er saken den at hvis man kan kjøpe seg en pc som gjør akkurat den jobben man ønsker at den skal gjøre så ser de heller ikke noe poeng å kjøpe noe som er dyrere bare for smakens skyld.

De som kjøper mac gjør nok det i hovedsak fordi de mener at den gjør den jobben der er ute etter.

resten tar de som en bonus

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

mac vs pc.... Hvorfor skal denne posten alltid rippes opp og lagre enda mere trolling og sinte kommentarer

Mac og PC er som Bil vs Motorsykkel. Kan brukes til de samme i basic, men har egen egenskaper. Finito!

Edit:

Hvordan fjerner jeg denne posten fra 'Mine innlegg' for denne diskusjonen kommer aldri til å ta slutt

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske utrolig at denne tråden har over 250 innlegg. Jeg mener, basically brukes jo en PC til hva en PC brukes til, uavhengig av OS. Men det er ingen hemmelihget at det utvikles flest programmer til WIndows, derfor kan en si det er "safere" å kjøre det - i allefal sammenlignet med mac. 

Hvis man vil ha det en mac tilbyr, da kjøper du mac. Det betyr ikke at mac på noen måte er bedre enn windows (eller at windows er bedre enn mac, for den saks skyld), bare at den passer din bruk bedre. Hvis man er i tvil om hva man skal kjøpe, må man tenke over hva man egentlig skal med PCen. Hvis det kun er epost sjekking, websurfing etc. da driter man langt faen i hva man får, bare det ikke koster alt for mye, noe mac har en tendens til å gjøre. Skal man spille, vel, da er valget åpenbart. Driver man med design, eller andre kreative aktiviteter, noe som mange forbinder med mac, er det egentlig likegyldig hva man kjøper. Selv tenker jeg at hvis man vil ha et system man ikke trenger å knote alt for mye med, men ikke bryr seg så mye om pris, da er du hjertelig velkommen til å kjøpe en maskin fra Apple. 

Bare for the record, jeg har særdeles lite erfaring med Mac. 

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å bli mer og mer standard med mac fremover i tiden. Nå har det for eksempel kommet en fulllverdig Microsoft Office versjon som er nesten lik windows sin. Dette er bare et eksempel da. Men min høgskole har nesten bedre støtte for mac end windows pc'er :D

Lenke til kommentar

Klart, kompatiblitet er også et poeng i denne saken, i alle fall for bedrifter som er avhengig at alle maskinene deres støtter x antall programmer de bruker. Men dette kan jo egentlig løses veldig lett; ved å bruke filtyper begge platformer kan jobbe med. Hvordan det er med synkroniseringprogramvare og annet over nett vet jeg lite om, der kan det jo bli en del tull .. 

Lenke til kommentar

er man enig om noen felles filtype da ? slik jeg har forstått det så er det lit uenigheter forsatt.

nå finnes nok mange av de samme programmene ( fra en produsent ) både til Mac og til Windows.

ofte så funger programmet bare bra nokk på den ene plattformen.

det største problemet uten om inkompatible filer (der det finnes programmer på begge plattformene ) er programmer til jobben som kun eksisterer på bare den ene plattformen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...