Gå til innhold

mac vs pc?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen ekspert på hverken Direct3D, OpenGL eller andre grafikkmotorer, men Linux og Mac OSX kunne hatt en løsning mange ganger bedre enn Windows og vi ville fortsatt sett Windows fikk flere spill laget til seg. Sånn er det bare å ha 90+% av brukermarkedet.

Og uten å vite hvordan utviklingen av Direct3D foregår tør jeg gjette på at mer ressurser er blitt lagt ned der nettopp på grunn av at man potensielt nådde ut til flere brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tilgjengelighet , elle mangel på den må man alene gi til Apple som har hold igjen markedet.

dette her selvfølgelig på virket etter spørselen.

pc salget ble sluppet fritt og da eksploderte det.

de fleste kunne da bare velg en vanlig pc.

det var nok noen få butikker som solgte mac men de var så få i sammenhengen at det ikke er verdt å nevn.

folk fik da opp øynene for dos og senere Windows.

noe surret da med alternativer men de var vanskelig å få tak i.

Apple og mac var da ganske ukjent for de fleste.

dette skjer fordi en neste aktør ønsker å ha kontrollen.

de hadde kontrollen på programvare før men har sluppet lit de siste årene.

Microsoft har bare kontrollen på Windows og programvaren de selv lager, ikke på hardwaren slik Apple har.

Hadde Apple sluppet markedet for mange år siden hadde nok konkurransen vært neo Annet nå.

når folk kan gjøre det samme med en Windows pc som med Mac så blir det bare de som er ihuga og Mac frelst som bryr seg.

man hører fra mac folket at operativsystemet der er en bedre bruker opplevelse.

det ror jeg ikke noe på .

da mange prøver det og bare noen få blir der , de fleste går tilbake til Windows.

motargumentene man da hører er man må venne seg av med Windows vanene. hvor det egentlig ?

I Windows får man da gjort det man ønsker.

prisen skal jeg ikke snakke så mye om men for de fleste ville det være en større investering å skaffe seg en mac en det er å skaffe seg en vanlig pc.

detter nokk mye med hvordan komponentene er satt sammen.

for dem som ønsker å prøve mac så må de være forberedt på større endringer i hvordan ting skal gjøres .

selv foretrekker jeg å holde meg til Windows av flere grunner

Lenke til kommentar

Kan du ikka bare slutte å trolle i tråder og komme med de samme feilaktige påstandene gang på gang, selv etter at folk har fortalt deg at du tar fei? Man skulle jo tro det var mulig å finne noe morsommere å gjøre.

Lenke til kommentar

Vel nå skal det nevnes at starcraft 2 beta kom først til mac for 1-2 uker siden, mens den har vært ute til windows i 2-3 måneder. Dessuten skal jeg ha hørt at man ikke kan slå av/på mouse acceleration i mac (opplys meg her!). Dessuten ser jeg ikke driver til razer diamondback for mac.

Lenke til kommentar

Denne setningen forteller meg at du faktisk ikke har trykket på en Mac. Stemmer? Da er jeg jaggu imponert over at du gidder å henge i denne tråden og diskutere forskjeller. Selv har jeg etter mange år med windows only i huset fått meg en iMac. På et par kjappe uker har den tatt over alt av aktiviteter jeg før gjorde på pc'n. Bortsett fra spilling. Men nå kommer Steam rullende og det vil jo minske gapet mellom systemene noe.

Lenke til kommentar

tilgjengelighet , elle mangel på den må man alene gi til Apple som har hold igjen markedet.

det var nok noen få butikker som solgte mac men de var så få i sammenhengen at det ikke er verdt å nevn.

Microsoft har bare kontrollen på Windows og programvaren de selv lager, ikke på hardwaren slik Apple har.

Hadde Apple sluppet markedet for mange år siden hadde nok konkurransen vært neo Annet nå.

når folk kan gjøre det samme med en Windows pc som med Mac så blir det bare de som er ihuga og Mac frelst som bryr seg.

da mange prøver det og bare noen få blir der , de fleste går tilbake til Windows.

motargumentene man da hører er man må venne seg av med Windows vanene. hvor det egentlig ?

prisen skal jeg ikke snakke så mye om men for de fleste ville det være en større investering å skaffe seg en mac en det er å skaffe seg en vanlig pc.

for dem som ønsker å prøve mac så må de være forberedt på større endringer i hvordan ting skal gjøres .

Kan du komme med kilder på det du sier? (Gjelder ikke dine subjektive meninger)

Er helt utrolig hvor mye løgn og usannheter du kommer med.

Greit nok at dette er et diskusjonsforum, men nå går det litt over stokk og stein her føler jeg.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om "den andre elgen" har for mye fritid og forsøker seg på en ganske godt maskert troll her:P

Selv er jeg revnende likegyldig til om folk bruker Mac eller PC med Windows. Jeg bruker selv Mac fordi jeg trives godt med OSX. Jeg spiller sjeldent dataspill, og når jeg gjør det gjør jeg det på en TV-konsoll, så Windows har ingen funksjoner som frister for meg. Ikke for det, OSX har sine begrensninger og problemer, akkurat som Windows.

Årsaken til at jeg begynte med Mac var at jeg var lei alle problemene med Windows. Jeg fikk aldri virus eller noe sånnt, men jeg ble lei av å styre med anti-virusprogrammer, brannmurer, merkelige feilmeldinger, plutselige problemer og generelt ikke tilfredsstillende brukergrensesnitt. Jeg byttet til Mac og har siden ikke angret, men hvis du selv ikke har noen problemer med Windows, eller ikke lar deg irritere av dem, skal ikke jeg pakke noen Mac på deg.

Det å skulle diskutere hva som er best av Mac og PC er poengløst rett og slett. Det blir som å diskutere hva som er best av metall og country. Man kan ikke si at country er best bare fordi flere kjøper countrymusikk. Noen liker metall mens andre liker country, og den det gjelder får selv finne ut hva han/hun ønsker å høre på. Det samme gjelder alle musikksjangre og alle operativsystemer. Bak alt sitter stort sett flinke folk som kan det de gjør. Unntatt rap på MTV. Det er faktisk helt bånn i bøtta.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til oppdagelser.

Bare rykter, kan ikke noen som faktisk har mac si om dette er sant eller ikke?

Er det virkelig et problem med muse-akselerasjonen i mac kontra windows? Finnes det noe work-around for å installere drivere til min razer mus?

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til oppdagelser.

Bare rykter, kan ikke noen som faktisk har mac si om dette er sant eller ikke?

Er det virkelig et problem med muse-akselerasjonen i mac kontra windows? Finnes det noe work-around for å installere drivere til min razer mus?

Har mac, men aner ikke hva muse-akselerasjon er for noe. Drivere til Diamondback finnes ikke, men det finnes drivere til andre Razer-muser. Hvorfor det ikke finnes til Diamondback får du spørre Razer om.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanskelig å ta deg seriøst når du kommer med flere påstander som ikke stemmer. Men jeg skal prøve å svare deg. Det at du kan gjøre det samme på Mac og Windows (og på linux) er i det fleste tilfeller sant, men det er forskjellig måte ting gjøres på, og for en del kan det vært veldig avgjørende. Ta f.eks en fotograf som tar bilder i Raw-format. På Windows trengs det egne raw-konvertere for å åpne filene, mens på Mac ligger dette innebygget i operativsystemet. På Mac kan du og gjøre med mer ved hjelp av tastatursnarveier, slik at en kan jobbe mer effektivt med maskinen i flere situasjoner. Det er også fordeler med Windows som f.eks Direct X.

Grunnen til at ikke så mange bruker Mac er nok ikke fordi alle har prøvd Mac men valgt Windows istedet. De fleste har vokst opp med Windows (skole, jobb, hjemme osv) og forsetter gjerne å bruke det siden de ikke vet om noe annet. En del andre lar kanskje være å kjøpe Mac siden de synes det blir fordyrt, eller har spesielle krav som gjør at Mac ikke passer for dem (f.eks spill). Andre igjen er bare mener at Windows er best uten ha prøvd noe annet osv osv osv.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanskelig å ta deg seriøst når du kommer med flere påstander som ikke stemmer. Men jeg skal prøve å svare deg. Det at du kan gjøre det samme på Mac og Windows (og på linux) er i det fleste tilfeller sant, men det er forskjellig måte ting gjøres på, og for en del kan det vært veldig avgjørende. Ta f.eks en fotograf som tar bilder i Raw-format. På Windows trengs det egne raw-konvertere for å åpne filene, mens på Mac ligger dette innebygget i operativsystemet. På Mac kan du og gjøre med mer ved hjelp av tastatursnarveier, slik at en kan jobbe mer effektivt med maskinen i flere situasjoner. Det er også fordeler med Windows som f.eks Direct X.

Grunnen til at ikke så mange bruker Mac er nok ikke fordi alle har prøvd Mac men valgt Windows istedet. De fleste har vokst opp med Windows (skole, jobb, hjemme osv) og forsetter gjerne å bruke det siden de ikke vet om noe annet. En del andre lar kanskje være å kjøpe Mac siden de synes det blir fordyrt, eller har spesielle krav som gjør at Mac ikke passer for dem (f.eks spill). Andre igjen er bare mener at Windows er best uten ha prøvd noe annet osv osv osv.

jeg prøver bare å få frem forskjellene.

de som starter med et operativsystem vil stor sett synes at det er best uansett.

starter noen med "Leopard" ( er vel det det heter enda ) så vil de synes at det er best.

starter de med Windows så vil de synes det er best. å gå over til "Leopard" vil da vær tungvint.

det er ikke alle som takler denne overgangen

jeg prøver ikke frem Windows frem for leopard bare poengtere at det er ting man kan gjøre Windows som ikke går i Lepoar , og ting man kan gjøre i Lepard som ikke går i Windows.

det er siket kommet fram som jeg heller ikke har tenkt å nekte for at jeg jar lite kjennskap til Mac os .

det jeg vet har jeg fra tester i media og meninger fra andre.

derimot så lure jeg på om Mac eiere har kjennskap til hvordan Windows 7 er.

det har jeg liten tro for

de siste tetene jeg har les stå de ganske så lik hverandre selv om det fortsatt er forskjeller

Lenke til kommentar

jeg prøver bare å få frem forskjellene.

de som starter med et operativsystem vil stor sett synes at det er best uansett.

starter noen med "Leopard" ( er vel det det heter enda ) så vil de synes at det er best.

starter de med Windows så vil de synes det er best. å gå over til "Leopard" vil da vær tungvint.

det er ikke alle som takler denne overgangen

Jeg startet med, og hadde bare brukt forskjellige versjoner av Windows i mange år før jeg testet Mac OS X. Ikke en spesielt vanskelig overgang.

jeg prøver ikke frem Windows frem for leopard bare poengtere at det er ting man kan gjøre Windows som ikke går i Lepoar , og ting man kan gjøre i Lepard som ikke går i Windows.

det er siket kommet fram som jeg heller ikke har tenkt å nekte for at jeg jar lite kjennskap til Mac os .

det jeg vet har jeg fra tester i media og meninger fra andre.

derimot så lure jeg på om Mac eiere har kjennskap til hvordan Windows 7 er.

det har jeg liten tro for

Ettersom stort sett alle som bruker Mac OS X har vært innom og fortsatt er innom Windows-plattformen i dagliglivet tror jeg at den er relativt mye høyere enn du tror.

de siste tetene jeg har les stå de ganske så lik hverandre selv om det fortsatt er forskjeller

Jeg vil nå si at det fortsatt er nokså store forskjeller igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...