Gå til innhold

Finnes det noen IT jobber med "god" lønn?

MrL

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig noen IT jobber med god lønn, utenom at man må krige om de få lederstillingene i et selskap?

Med god lønn mener jeg rund 600.000++, nærmere millionen. Vet om en som driver med IT jobb i et selskap der han tjener 1,1 mill, men det er kun en stilling av dette i Norge. Spørsmålet her er hvorvidt man kan ta en utdanning innenfor dette og faktisk ha en stor sannsynlighet for å tjene bra, og ikke satse på å være en av de heldige som får en bra stilling, for det fleste vil vell havne rundt gjennomsnittet med mer eller mindre de heter Bill Gates.

Er det noen konkrete stillinger der man kan tjene bra? Vet om en haug med andre stillinger der jeg vet akkurat utdanningen som trengs, men dette omhandler ikke IT, jeg vil egentlig drive med IT da det interesserer meg en del, men orker ikke å leve med en luselønn dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ein god del IT-jobber som kan gi 600K++ i lønn, men det er veldig få av dei som har det som startlønn.

Ein sikker vei er:

3-5års utdanning

5-10års jobberfaring

Ledande IT-stilling i eit større firma (arkitekt, hovudutvikler........).

Raskt løp:

Sertifiseringer, etterspurte sjeldne sertifiseringer ( f.eks Cisco sine)

Lenke til kommentar
Finnes det egentlig noen IT jobber med god lønn, utenom at man må krige om de få lederstillingene i et selskap?

Med god lønn mener jeg rund 600.000++, nærmere millionen. Vet om en som driver med IT jobb i et selskap der han tjener 1,1 mill, men det er kun en stilling av dette i Norge. Spørsmålet her er hvorvidt man kan ta en utdanning innenfor dette og faktisk ha en stor sannsynlighet for å tjene bra, og ikke satse på å være en av de heldige som får en bra stilling, for det fleste vil vell havne rundt gjennomsnittet med mer eller mindre de heter Bill Gates.