Gå til innhold

Hvordan få lyd i Windows Server 2008?

Anbefalte innlegg

Jeg driver å tester windows 2008 server på en maskin her og har litt tpoblemer med bla lyd. Jeg får ikke til å få noe lyd, har prøvd å legge inn drivere uten noen nytte. Har også testet Windows 7 på samme maskinvare og da kom alt inn automatisk.

Jeg har en maskin med dette hovedkortet: M4A785D-M PRO. Jeg bruker det integrerte skjermkortet og lydkortet i den.

Er det noen spesielle måter å aktivere lyd på i windows server 2008?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt begge til automatic, og begge står som started etter en boot. Under device manager ser det slik ut:

Sound, Video and Game controllers

-VIA High Definition Audio

Åpner jeg Sounds under kontroll panel og navigerer meg til Playback Devices så står det ikke noe, altså den finner ikke lydkortet mitt på en måte.

Jeg har nått kjørt vmware player og lagt inn Windows 7 og der får jeg lyd med en gang. Men da heter lydkortet vmware .... ....

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn siste lyd-drivere fra asus.no, dem hadde ikke en seksjon for windows 2008 server x64 drivere, så jeg valgte windows 7 x64. Og driverene ble installert, ikke noe problemer der. Og til slutt restartet jeg maskinen. Men ikke noe som dukker opp i Playback Device.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...