Egzi Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hallo. Har tråløst nettverk og ofte så "klikker" det. Jeg kan bruke MSn, men ikke surfe på nettet etc. Hvorfor faller nettet halveis ut? Eneste måten jeg kan fikse det på er å restarte routeren min og er veldig irriterende å gjøre dette hver gang. Siden må gjøre det ofte. Er det en måte å fikse dette problemet for godt? Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 funker det fint vis du bruker kabel? Prøv og resette routeren, og sjekk att den ikke får for mye strøm, att du bruker en annen ledning i forhold til den originale. Og vis det er DLINK så bytter du den bare ut med en Dlink Dir 655 Lenke til kommentar
Egzi Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Yess, Funker når jeg bruker vanlig kabel, er bare tråløsen som ikke funker. Bruker også den riktige kablen. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hvilken router bruker du? Hadde selv en Buffalo router som knakk både titt og ofte. Bytte til DD-WRT firmware gjorde susten. Har ikke hatt problemer siden. Prøv å oppdatere firmware. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Grunnen til at nettet oppfører seg rart er at routeren blir overbelastet. Dette fører til at den ikke greier å slå opp DNS (oversette navn til ipadresser). Ofte så kommer disse problemene av bittorrent som kjører routeren i senk. Som radivx her sier, så kan det hjelpe å oppgradere eller bytte firmware hvis den har bedre innstillinger som gjør router mere stabil. Alternativt så kan du velge en av følgende: - sette ned antall forbindelser i torrent - sette DNS manuelt på hver PC - kjøpe en stabil router som tåler trafikken din Endret 2. februar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Egzi Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Har en SpeedTouch 585, hvor finner jeg oppdaterings fil til den? Har ikke på torrent gjennom tråløst og bruker det ikke så ofte gjennom kabelen heller. Har prøvd å sette manuel IP, men dette hjalp ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå