StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva er dine planer for å tjene penger de neste 10 år? Mine planer er som følgende: 1. kjøpe meg dyrt hus som vil stige i verdi og føre til mindre skatt pr mnd 2. kjøpe ferieleilighet i syden som jeg kan leie ut 3. hive penger inn i aksjefond 4. hive penger inn i aksjer 5. vurdere valutasparing Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 startkapital where? 1. få mor til og kjøpe ett flaxlodd 2. skrape det og vinne 1 million 3. spille lotto og ville 20-40 mill Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Fullføre min utdannelse og starte egen bedrift + investere i kunst. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 1) Fullføre utdannelse 2) Starte egen bedrift 3) Investere overskuddet Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 1: Buy low, sell high. 2: ROCE > WACC. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Fullføre utdannelsen min, få meg en bra jobb og leve som en gnier i et par år, spare opp en god mengde kapital og så investere det i aksjemarkedet. Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har tenkt å jobbe. Har funnet ut at det faktisk er en ganske utmerket måte å tjene penger på... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Sette opp budsjett. Etter at jeg gjorde det har jeg gått fra å bruke opp hele månedslønnen til å sette av 8000,- i måneden på sparekonto. Kjekt å vite hvor pengenen blir av. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Regner med at jeg må gå på jobb, med mindre jeg ramler oppi et hull med penger. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Energi og miljø (Sivilingeniør/Masterprogram 5-årig) Edit: - Jobber i tillegg til studiet. - Har pengene der jeg har mest tro på at det kaster godt av seg ift. risiko. - Utnytter BSU og kommer til å kjøpe hus med utleiemulighet. - Tar fult studielån som jeg ikke bruker, billige penger som kan finansiere prosjekter. Endret 9. februar 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
per66 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Regner med å doble formuen hvert 3. år. Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Regner med å doble formuen hvert 3. år. hehe hvilken fremgangsmåte da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 1: Jobbe 2: Vinne i Lotto Lenke til kommentar
per66 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Regner med å doble formuen hvert 3. år. hehe hvilken fremgangsmåte da? trading, spekulasjon, investering og hardt arbeid Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 2. kjøpe ferieleilighet i syden som jeg kan leie ut Tror ikke akkurat dette er noen gullgruve men.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 har planer om å fullføre 3årig bachelor. få meg en god jobb, bo helt greit jeg klarer meg lenge på 40-50kvm! betale ned et stort og stygt studielån. samtidig skal jeg sette av noe penger til sparing/investering. etter hvert blir det sikkert selveieleilighet og greier med en god standard tenker jeg meg Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Innen 3 år skal jeg fullføre utdanningen min, og få meg fast jobb med inntekt mellom 200' og 400'. Innen 10 år skal jeg ha bygd meg et spartansk passivhus i mur, som gjør det mulig å ha en meget fin bunnlinje selv med en moderat inntekt. Ser ingen grunn til å jakte høye tall, det gjelder å ha kontroll på utgiftene i forhold til inntektene. Jeg lever godt som student, og trenger egentlig ikke stort mer å rutte med enn lånekassens små beløp - men ser verdien av å ha stabilitet i det å ha eget hus på egen grunn. Endret 3. februar 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
DannyAnt Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hva er dine planer for å tjene penger de neste 10 år? Mine planer er som følgende: 1. kjøpe meg dyrt hus som vil stige i verdi og føre til mindre skatt pr mnd 2. kjøpe ferieleilighet i syden som jeg kan leie ut 3. hive penger inn i aksjefond 4. hive penger inn i aksjer 5. vurdere valutasparing Hva er du utdannet/jobber du som siden du vurderer valutasparing? Da er det vel like greit å dra til Vegas og gamble? Mine planer er å fullføre min bachelor innen revisjon, jobbe meg oppover i et firma og få en sjefsstilling. Å starte for seg sjøl er noe jeg alltid har hatt lyst til, men dette tar jeg litt som det kommer. Har alltid ønsket meg hytte på fjellet og dette skal realiseres Lenke til kommentar
G Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hva er risikoene ved valutasparing? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Siden svingningene er relativt små trenger man store mengder kapital for å gjøre noe særlig profitt. I tillegg er det så godt som umulig å forutsi svingningene med mindre man har veldig god kunnskap om markedet, siden det er så mange faktorer som virker inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå